فروش ایرپاد اپل

پادشاهی اپل بر بازار هدفون‌های بی‌سیم با فروش 60 میلیون واحدی ایرپاد

دیگر بر کسی پوشیده نیست که هدفون‌های بی‌سیم ایرپاد اپل از موفقیت‌های بزرگ این شرکت به شمار می‌رود. براساس آخرین آمار منتشر شده، اپل در سال 2019 حدود 60 میلیون واحد از ایرپاد خود را به فروش رسانده و 71 درصد از درآمد‌های بازار هدفون‌های بی‌سیم را به خود اختصاص داده است. ایرپاد پرو نیز در اواخر ماه اکتبر سال گذشته میلادی به بازار عرضه شد تا در آمار فروش ترکیبی نسل اول و نسل دوم ایرپادها سهیم باشد.

فروش ایرپاد اپل

گزارش جدید وب‌سایت Strategy Analytics نشان می‌دهد که اپل با معرفی ایرپاد در سال 2016 تاکنون به عنوان پرچمدار بازار هدفون‌های کاملا بی‌سیم مورد توجه همگان قرار گرفته است. اگرچه، این محصول اپل در ابتدا از سوی برخی از افراد و شرکت‌ها مورد تمسخر قرار گرفت، اما اپل با معرفی این محصول و حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون از تلفن‌های خود باعث شد که سایر شرکت‌های بزرگ نیز با طراحی محصولات جدید، به موفقیت اپل دست پیدا کنند.

حتی ایرپاد اپل در میان 10 گجت برتر این دهه میلادی قرار دارد. شرکت‌های سازنده تلفن همراه با استفاده از این دسته محصولات می‌توانند درآمد بیشتری را در کنار فروش تلفن‌های خود کسب کنند، زیرا هدفون‌های بی‌سیم به عنوان یک محصول جانبی برای اسمارتفون‌ها در نظر گرفته می‌شوند.

فروش ایرپاد اپل

شرکت‌های بزرگی مانند Bose ،Sennheiser و Audio Technica هم که به عنوان تولیدکنندگان محصولات صوتی باکیفیت در بازار حضور دارند، در تلاش هستند تا در بخش هدفون‌های کاملا بی‌سیم نیز رقابت کنند. حتی شرکت‌هایی مثل مایکروسافت و گوگل نیز که هیچ سابقه‌ای در زمینه تولید هدفون‌های بی‌سیم ندارند، با معرفی Surface Earbuds و Pixel Buds وارد این بازار به شدت هیجانی شده‌اند.

دلیل موفقیت اپل در این بازار واضح است؛ طی چند سال گذشته، هدفون‌های بی‌سیم از داغ‌ترین محصولات بازار به شمار می‌روند که آمار فروش خوبی داشته و این آمار نیز در حال رشد است. در این دسته از محصولات، اپل با داشتن سهم 50 درصدی در بازار پیشتازی می‌کند. شرکت‌های سامسونگ و شیائومی نیز هرکدام با 10 درصد سهم کم‌تر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

فروش ایرپاد اپل

وب‌سایت Strategy Analytics تخمین می‌زند که بازار هدفون‌های بی‌سیم تا سال 2024 به درآمد 100 میلیارد دلاری می‌رسد که اپل با سهم 71 درصدی (بخش درآمد) در این بازار بیشترین سود را خواهد برد. اپل در سال گذشته، 60 میلیون واحد از ایرپادهای خود را به فروش رسانده است و این در حالیست که رقبای این شرکت با یکدیگر فقط 60 میلیون واحد از هدفون‌های کاملا بی‌سیم خود را فروخته‌اند.

فروش ایرپاد اپل

بعید است که اپل نیز رهبری خود را به این زودی در این بازار از دست بدهد. نسل سوم ایرپاد این شرکت با نام ایرپاد پرو روانه بازار شده و اپل نیز فعلا در این زمینه اشتباهی نکرده است. هم‌چنین، کوپرتینونشین‌ها درحال بهره‌گیری از تکنولوژی هدفون‌های شرکت Beats در ایرپاد خود هستند.

به هرحال، شرکت اپل با دو محصول اپل واچ و ایرپاد خود، بر بازار گجت‌های پوشیدنی حکمرانی می‌کند. این موضوع یک نقطه قوت برای اپل محسوب می‌شود، زیرا این شرکت با تجربه‌ای که در بازار گجت‌های پوشیدنی کسب کرده، می‌تواند از این تجربه برای طراحی و ساخت عینک‌های هوشمند واقعیت افزوده خود استفاده کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH