واتس‌اپ بر روی بیش از 5 میلیارد گوشی هوشمند نصب شده است!

به استثنای چند اپلیکیشن پیش‌نصب‌شده گوگل بر روی گوشی‌های اندرویدی، تنها تعداد کمی اپلیکیشن در گوگل پلی استور وجود دارند که به عدد خیره‌کننده ۵ میلیارد دانلود رسیده‌اند. واتس‌اپ به‌عنوان یک اپلیکیشن پیام‌رسان شخص ثالث، حالا دومین اپلیکیشن غیرگوگلی است که به این موفقیت نایل آمده است.

البته این موضوع با در نظر گرفتن محبوبیت بالای واتس‌اپ در سراسر دنیا، جای چندان تعجبی ندارد. اولین اپلیکیشن غیرگوگلی که به این رکورد رسید، اپلیکیشن فیس‌بوک بود که سال گذشته به آن دست یافت. واتس‌اپ گرچه پیام‌رسان کاملی نیست، اما کار کردن با آن راحت بوده و قابلیت‌های بسیار خوبی دارد که اکثر کاربران را راضی نگه داشته است.

آپدیت واتس‌آپ

البته با در نظر گرفتن ادعاهای خود واتس‌اپ مبنی بر داشتن روزانه ۱ میلیارد کاربر فعال، واقعا تعجبی ندارد که اپلیکیشن بتواند به این رکورد در گوگل پلی استور دست یابد. لازم به گفتن است که این دانلودها، شامل نسخه‌های پیش‌نصب‌شده هم می‌شوند. بسیاری از گوشی‌های سامسونگ این اپلیکیشن را به‌طور پیش‌فرض بر روی خود دارند و هواوی هم تا قبل از اعمال تحریم‌های آمریکا آن را بر روی هندست‌های خود ارایه می‌کرد.

گرچه نسخه‌های پیش‌نصب‌شده، بخش قابل‌توجهی از ۵ میلیارد دانلود را تشکیل می‌دهند، اما این موضوع اصلا مهم نیست. با این همه کاربر فعال، باید انتظار این میزان دانلود را می‌داشتیم و شاید آنچه مایه تعجب است این باشد که چرا اپلیکیشن کمی دیر به ۵ میلیارد دانلود رسید.

البته این میزان دانلود لزوما به معنای این نیست که واتس‌اپ بهترین پلت‌فرم پیام‌رسانی است. اپلیکیشن‌های دیگری وجود دارند که بسیار بهتر از واتس‌اپ هستند، اما بنا به دلایلی، واتس‌اپ در حال‌حاضر محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان دنیاست و احتمالا برای مدتی همچنان این عنوان را یدک خواهد کشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH