هواوی 70تا از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های اندروید را بر روی گوشی‌های آینده خود نصب می‌کند

هواوی ظاهرا تصمیم دارد که 70تا از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های اندرویدی را بر روی اسمارت‌فون‌های آینده خود پیش‌نصب کند. لیست این اپلیکیشن‌ها از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت خواهد بود و به‌طور منظم براساس چارت‌های برتر پلی استور به‌روز خواهند شد.

با فرض اینکه این سناریو مطابق برنامه پیش برود، هواوی به‌خاطر تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت همچنان قادر به استفاده از تعدادی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های دنیا مثل مسنجر فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ نخواهد بود.

ظاهرا خبر مذکور، از داخل یکی از جلسات خصوصی هواوی با روزنامه‌نگاران اروپای شرقی به بیرون درز پیدا کرده است. گفته می‌شود که هواوی این رویکرد جدید را با سری P40 (که احتمالا در تاریخ 26 مارس معرفی خواهد شد) آغاز خواهد کرد. اصلی‌ترین دلیل این کار، فراهم آوردن یک تجربه راحت و بدون‌دردسر برای کاربران است تا آن‌ها نیازی به دانلود جانبی فایل‌های APK اپلیکیشن‌ها نداشته باشند.

دیروز هم خبرهایی درباره تشکیل یک سازمان جدید به نام اتحادیه سرویس توسعه‌دهنده جهانی (GDSA) وجود داشت که هدف آن کمک به توسعه‌دهندگان برای انتقال اپلیکیشن‌های خود به اپ ‌استورهای هواوی، شیائومی، ویوو و اوپو خواهد بود.

هواوی همچنین به‌منظور ارایه جایگزینی برای اپلیکیشن گوگل مپس، همکاری نزدیکی با کمپانی تام‌تام خواهد داشت. شرکت چینی از طرفی نیز سخت مشغول کار بر روی سرویس‌های موبایلی خودش (HMS) است که رقیب واقعی پلت‌فرم سرویس‌های موبایلی گوگل (GMS) خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH