دوربین کانن 850D با امکان پشتیبانی از ویدیوهای عمودی رونمایی شد

کانن جدیدترین دوربین DSLR خود را معرفی کرد. این دوربین که کانن T8i (یا کانن 850D) نام دارد، قابلیت‌های جدیدی را ارایه کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به اتوفوکوس تشخیص چشم و صورت، امکان ضبط ویدیوهای 4K، چیدمان دکمه‌های بهتر و پشتیبانی از ویدیوی عمودی اشاره کرد.

البته دوربین کانن T8i تشابهاتی با مدل T7i دارد. هر دو دوربین از سنسور تصویر APS-C CMOS با رزولوشن ۲۴ مگاپیکسل بهره می‌برند و سنسور اتوفوکوس ۴۵ نقطه‌ای یکسانی دارند. هر دوی آن‌ها همچنین دارای قابلیت اتوفوکوس Dual Pixel در نمای زنده بوده و در پشت خود مجهز به نمایشگر ۳ اینچی LCD لمسی با دقت ۱.۰۴ میلیون نقطه هستند.

اما وجود این تشابهات، به معنای آن نیست که تغییراتی در T8i صورت نگرفته است. تغییرات دوربین کانن T8i، شامل استفاده از پردازنده جدید Digic 8، امکان عکاسی متوالی با نرخ ۷ فریم بر ثانیه (در مدل قبلی، ۶ فریم بر ثانیه بود)، امکان ضبط ویدیوهای 4K/24p، قابلیت اتوفوکوس تشخیص چشم در نمای زنده و بهره‌گیری از سنسور بسیار توانمند ۲۰۰ هزار پیکسلی RGB+IR که امکان اتوفوکوس تشخیص صورت را در هنگام عکاسی از طریق منظره‌یاب اپتیکال فراهم می‌سازد، می‌شوند.

با این حساب می‌توان گفت که T8i برخی از قابلیت‌های دوربین پیشرفته‌تر کانن 90D را به ارث برده است. دوربین کانن T8i تغییرات قابل‌توجه دیگری هم دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به دکمه کاملا جدید AF-ON، یک گزینه Quick Control Dial برای پاک کردن همه حالت‌های صحنه‌ای‌ که هرگز از آن‌ها استفاده نشده است و همچنین پشتیبانی از ویدیوهای عمودی اشاره کرد.

کانن چیز زیادی درباره قابلیت ویدیوی عمودی نگفته است و فقط عنوان کرده که دوربین T8i امکان ضبط ویدیوهای عمودی دارد و این ویدیو می‌تواند بر روی دستگاه‌های اندرویدی و iOS پشتیبانی‌شده پخش گردد. به گفته کانن این ویژگی باعث می‌شود که T8i برای آپلود ویدیو در شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های وب و همچنین برای کاربردهای روزمره بسیار ایده‌آل باشد.

دوربین کانن T8i/850D حالا به قیمت ۷۵۰ دلار قابل دسترس است، اما اگر بخواهید آن را به‌همراه یک کیت حاوی لنز EF-S 18-55mm f/4-5.6 IS STM بخرید باید برای آن ۹۰۰ دلار بپردازید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت خود کانن مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH