گوگل

گوگل جهت تولید محتوای خبری به اصحاب رسانه پول پرداخت می‌کند

به گزارش وال‌استریت ژورنال، گوگل با اصحاب رسانه مشغول گفتگو بر سر گنجاندن محتوای خبری آن‌ها در یک محصول خبر-محور است. این خبرگزاری همچنین اذعان می‌دارد که بیشتر این بحث‌ها با رسانه‌های خارج از ایالات‌متحده از جمله فرانسه و اروپا ترتیب داده شده‌اند.

گوگل طی بیانیه‌ای به این خبرگزاری اعلام کرد: “ما می‌خواهیم که به مردم در رابطه با پیدا کردن یک خبرگزاری باکیفیت کمک کنیم. این موضوع جهت پایداری دموکراسی آگاهانه مهم بوده و همچنین از صنعت خبرنگاری پایدار نیز پشتیبانی می‌کند. ما به این مسئله بسیار اهمیت داده و همزمان با ایجاد پروژه‌هایی مانند Google News Initiative، سعی داریم تا همکاری مداوم خود با اصحاب رسانه را گسترش دهیم.”

گوگل پیش‌تر در زمینه محصولات خبری خود با مشکلاتی مواجه بوده و با اخبار تقلبی به مبارزه برخاسته بود. در این راستا، این شرکت در سال 2018 جهت مبارزه با این معضلات، سرویس Google News Initiative خود را راه‌اندازی کرد. این غول اینترنتی پیش‌تر بر سر قانون کپی‌رایت با سازمان‌های خبری اروپایی از جمله آژانس‌های خبری کشور فرانسه به مشکلاتی برخورده بود. بر اساس این قانون، شرکت‌های فناوری ملزم می‌شدند تا به ازای پیش‌نمایش مقالات خبری به خبرگزاری‌های ناشر آن‌ها پول پرداخت کنند. اهالی مانتین ویو گفته‌اند که هزینه‌ای را پرداخت نکرده و در عوض شیوه نمایش اخبار در پلتفرم خود را تغییر می‌دهند. 

این سرویس خبری هر چیزی که باشد، این اولین باری نیست که گوگل به اصحاب رسانه پول پرداخت می‌کند. سال گذشته، این شرکت فرآیند کسب مجوز اخبار صوتی رسانه‌هایی مانند: ABC ،Cheddar، The Associated Press،CNN ،Fox News Radio ،PBS ،Reuters ،WYNC و چندین ایستگاه رادیویی محلی را آغاز کرد. گوگل از این شرکت‌ها می‌خواهد که خبرهای صوتی خود را در فرمتی تهیه کنند که در دستیار صوتی Google Assistant این شرکت قابل‌استفاده باشند.

سایر شرکت‌های فناوری دیگر مانند فیسبوک و اپل هم در این رابطه به ناشران هزینه‌هایی را پرداخت کرده‌اند، هرچند که این اقدام نیز در حالت کلی نتوانسته صنعت رسانه را رهایی بخشد. گوگل و فیسبوک همزمان با اینکه ناشران را مجبور می‌کنند تا استراتژی‌های سودآور جدیدی را اتخاذ کنند، خود بیشترین درآمد تبلیغاتی را به‌دست می‌آورند. هزینه‌های مجوز نمی‌توانند کاهش درآمد تبلیغاتی ناشران را جبران کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH