دیسپلی میت: نمایشگر گلکسی S20 اولترا دارای بیش‌ترین دقت رنگ در اسمارت‌فون‌ها است

موسسه دیسپلی میت گزارش یافته‌های خود از ارزیابی نمایشگر اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی S20 اولترا را منتشر نموده است. به بیان خلاصه نمایشگر هندست جدید سامسونگ موفق به ثبت یا شکستن 12 رکورد عملکردی و کسب رتبه +A شده است. این دستگاه در 5 مورد از رکوردهای 12 گانه خود موفق به کسب نمره “ایده‌آل‌تر از حد قابل تشخیص برای چشم” شد.

نمایشگر جدید در مقایسه با انواع به‌کارگیری شده در گوشی‌های سری گلکسی S10 حدودا 14 درصد روشنایی بیش‌تری دارد. بعلاوه این نمایشگر مجهز به حالت روشنایی بالا (High Brightness Mode) است که میزان خوانایی نمایشگر در محیط‌هایی با روشنایی متوسط و بالا را ارتقا می‌دهد. این حالت امکان دستیابی نمایشگر به سطوح روشنایی 823 و 1342 نیتی را فراهم می‌کند.

همچنین روشنایی نمایشگر در محیط‌هایی با سطح نور پایین‌تر (در فضاهای غیرمسقف اما نه در زیر تابش مستقیم خورشید) نیز در مقایسه با گذشته به حداکثر میزان خود یعنی 20 هزار لوکس رسیده است. از سوی دیگر حالت Super Dimming Mode نیز با حفظ طیف رنگی کامل 24 بیتی، میزان روشنایی نمایشگر را به 2 نیت کاهش خواهد داد. با فعال‌سازی حالت نمایشگر همیشه روشن در فضاهای تاریک این رقم به 1 نیت کاهش خواهد یافت.

نمودار دقت رنگ گلکسی S20 اولترا و چیدمان PenTile زیر پیکسل‌ها

پنل داینامیک آمولد 2X مورد استفاده در گلکسی S20 اولترا در زمینه دقت رنگ حالات نمایشی sRGB و DCI-P3 موفق به ثبت رکورد شده است. همچنین این نمایشگر در زمینه دقت رنگ مطلق، کنتراست و دقت مقیاس روشنایی رکورددار است. این نمایشگر دارای بیشترین میزان دقت رنگ مطلق در میان کلیه صفحه نمایش‌های اسمارت‌فونی ارزیابی شده توسط موسسه دیسپلی میت تا به امروز محسوب می‌شود.

البته نرخ نوسازی 120 هرتزی یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌های نمایشگرهای جدید به‌شمار می‌رود. این مشخصه در کنار افزایش نرخ نوسازی تصویر به کاهش پرش‌های بصری تجربه شده توسط برخی کاربران کمک می‌کند. نمایشگر گلکسی S20 اولترا دربردارنده کلیه پیشرفت‌های به دست آمده توسط صنعت نمایشگر طی 10 سال گذشته است. این نمایشگر کلیه امکانات اسمارت‌فون نکسوس وان در سال 2010 (یکی از نخستین گوشی‌های مجهز به نمایشگر اولد) تا پرچم‌دار امروزی گلکسی S20 را در خود جای داده است.

2 در مورد “دیسپلی میت: نمایشگر گلکسی S20 اولترا دارای بیش‌ترین دقت رنگ در اسمارت‌فون‌ها است”

  1. والله صفحه نمایش نوت ۱۰ پلاس آنچنان هم مالی نبود بر خلاف تبلیغات و بزرگنمایی های سامسونگ و دیسپلی میت!!!! خودم از نزدیک تجربه کردم که از چند نوع پنل توی نوت ۱۰ پلاس استفاده شده است که بعضی هاش عالی هستند بعضی از پنل ها متوسط هستند و در برابر پرچمداران دیگر بازنده ولی این گوشی جدید سامسونگ را فعلا از نزدیک ندیدیم تا ببینیم چیه

    1. امیرکیوان گوهری

      سلام دوست عزیز. به گواه اکثر کارشناسان، سامسونگ بزرگترین تولیدکننده پنل های اولد اسمارتفونی در جهان به شمار می رود و کیفیت نمایشگرهای این برند در نوع خود زبانزد است. از طرفی دیسپلی میت معتبرترین مرجع سنجش کیفی نمایشگرها در محیط آزمایشگاهی است. با اینحال بایستی توجه داشت که کیفیت امری نسبی است. مثلا برخی کاربران رنگهای طبیعی تر و برخی دیگر رنگهای اشباع تر را ترجیح می دهند. کیفیت بصری نمایشگر نیز تا حدود زیادی به رزولوشن محتوای نمایش داده شده روی آن، زاویه دید کاربر و میزان روشنایی صفحه نمایش بستگی دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH