فروش اسمارتفون‌های 5G در چین

نیمی از اسمارتفون‌های 5G ساخته شده در دنیا را چینی‌ها خریده‌اند!

براساس جدیدترین گزارش آمار موسسه Counterpoint Research، بیش از 48 درصد از اسمارتفون‌های 5G در بازار چین به فروش رسیده‌اند. شرکت هواوی و زیرمجوعه آن، یعنی آنر نیز سهم 74 درصدی از فروش تلفن‌های 5G در چین را به خود اختصاص داده‌اند. شرکت سامسونگ هم موفق شد بیش از 40 درصد فروش اسمارتفون‌های 5G در جهان را از آن خود کند.

علاوه‌بر این، میزان فروش کلی تلفن‌های هوشمند در مقایسه با سال 2018 حدود 7 درصد کاهش یافته است. شرکت‌ هواوی و برند آنر به عنوان دو بازیگر اصلی در رشد آمار فروش تلفن‌های هوشمند در چین ایفای نقش کردند. این دو شرکت چینی در سال 2019 افزایش 28 درصدی را در بخش فروش تلفن‌هایشان تجربه کردند. سهم شرکت‌های اپل و شیائومی با 26 و 22 درصد در این بازار کاهش شدیدی داشته است. شرکت اوپو با 12 درصد و ویوو با 6 درصد در رتبه‌های بعدی لیست پرفروش‌ترین‌های چین قرار گرفته‌اند.

هم‌چنین، موسسه Counterpoint پیش‌بینی کرده است که شیوع ویروس کرونا در ماه‌های آتی تاثیرات شدیدتری را برروی بازار تلفن‌های هوشمند چین خواهد گذاشت، زیرا اختلال در زنجیره تامین و کمبود نیروی انسانی می‌تواند افت 20 درصدی فروش تلفن همراه در سه‌ماهه نخست 2020 را به دنبال داشته باشد. شرکت‌هایی مثل موتورولا و لنوو که کارخانه‌های اصلی آنان در شهر ووهان چین قرار دارد، از جمله شرکت‌هایی هستند که به طور ملموس‌تر تاثیرات منفی شیوع ویروس کرونا را تجربه خواهند کرد.

پیش‌بینی می‌شود که شرکت هواوی نیز به دلیل وابستگی زیاد خود به بازار چین و اعمال تحریم‌های تجاری ایالات متحده به عنوان یکی دیگر از شرکت‌های قربانی کاهش فروش در سال جاری، وارد آمار‌های منفی شود. از طرفی دیگر، انتظار می‌رود که فروش تلفن‌های شرکت شیائومی و آنر به دلیل استفاده از بستر‌های فروش آنلاین، کم‌تر تحت ‌‌تاثیر قرار بگیرد. شرکت‌هایی مانند سامسونگ، ریل‌می و اپل نیز به دلیل حضور کم رنگ خود در بازار چین، به دلیل بروز چنین مسائل و مشکلاتی آسیب جدی به آن‌ها وارد نمی‌شود.

موسسه Counterpoint در ادامه گزارش خود خاطرنشان کرد که یک روند کاهشی مداوم برای فروش تلفن‌های هوشمند در بازار چین پیش‌بینی می‌شود که ممکن است میزان فروش کلی تلفن‌ها در این بازار تا 5 درصد کاهش یابد.

طبق پیش‌بینی‌ها، فرآیند شیوع ویروس کرونا تا ماه مارس ادامه خواهد داشت، اما تاثیرات منفی آن بر زنجیره تامین و خرید محصولات تا سه‌ماهه دوم سال 2020 نیز ادامه پیدا می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH