اپلیکیشن‌های پیش‌فرض اپل

اپل در iOS 14 به کاربران اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن‌های پیش‌فرض را خودشان انتخاب کنند

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، اپل در نظر دارد امکانی در اختیار کاربران سیستم‌عامل‌های iOS و iPad OS قرار دهد که بتوانند اپلیکیشن‌های پیش‌فرض را خودشان انتخاب کنند. علاوه‌بر این، احتمال دارد کوپرتینو‌نشین‌ها امکان استفاده از سرویس‌های شخص ثالث موسیقی، مانند اسپاتیفای و پاندورا را به اسپیکر HomePod اضافه کنند. این گزارش به نقل از یک منبع ناشناس آگاه منتشر شده و تاکنون نیز اپل هیچ اظهار نظر رسمی درباره این موضوع اعلام نکرده است.

باتوجه به این موضوع، اپل این امکان را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که از مرورگر‌های وب و اپلیکیشن‌های ایمیل شخص ثالث استفاده کنند. مدتیست که این شرکت به دلیل محدود کردن کاربران به استفاده از برنامه‌های بومی به صورت پیش‌فرض، مورد مواخذه قرار گرفته و این امکان را از کاربران خود سلب کرده است. به عبارت ساده‌تر، اپلیکیشن‌های پیش‌فرض موجود در تلفن‌های اپل به عنوان یک اپ اجباری در نرم‌افزار‌های این شرکت حضور دارند. به عنوان مثال، در هنگام باز کردن یک لینک از نرم‌افزاری خاص (مانند تلگرام و…)، مرورگر سافاری به عنوان تنها گزینه موجود در انتخاب‌های شما لینک مربوطه را نمایش می‌دهد.

سرویس استریم موسیقی اسپاتیفای نیز در مارس سال گذشته، شکایت خود را مبنی‌بر اقدامات ضدرقابتی اپل در مورد عملکرد اپ‌استور به کمیسیون اروپا منتقل کرد. هم‌چنین، اپل در جلسه دادرسی سال گذشته توسط هیئت ضدانحصار نمایندگان مجلس آمریکا تحت فشار قرار گرفت.

اخبار غیررسمی نشان می‌دهند که این اقدام اپل در سیستم‌عامل iOS 14 انجام شده است، اما باید تا زمان انتشار آن منتظر ماند تا اخبار بیشتری از طرف اپل به دست ما برسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH