سامسونگ تولید انبوه تراشه‌های ۶ و ۷ نانومتری EUV خود را آغاز کرد

سامسونگ اعلام کرد که تولید انبوه چیپست‌های ۶ نانومتری و ۷ نانومتری EUV خود را آغاز کرده است. این چیپ‌ها جدیدترین تراشه‌های سامسونگ بوده و در کارخانه جدیدا احداث‌شده V1 شرکت که مخصوص ساخت چیپ‌های ترکیبی است، ساخته خواهند شد.

همانطور که می‌دانید کمپانی سامسونگ الکترونیکس، یک مجموعه بزرگ با بخش‌های مختلف است که انواع متنوعی از محصولات کاربردی مانند لوازم خانگی و دستگاه‌های الکترونیکی مثل گوشی‌های هوشمند را می‌سازد. یکی از موفق‌ترین کسب و کارهای این کمپانی، تولید چیپست است و توانسته در این بخش، جزو پیشتازان بازار باشد. حالا این شرکت گفته که چیپ‌های ۶ و ۷ نانومتری EUV خود را در سه ماهه اول امسال تحویل مشتریان خواهد داد.

 

کارخانه V1 سامسونگ که در شهر Hwaseong کره جنوبی قرار دارد، یک کارخانه ویژه با تکنولوژی‌های منحصربه‌فرد برای تولید چیپست است. این غول کره‌ای گفته است که در آینده نزدیک کارخانه‌هایی برای تولید چیپ‌های ۳ نانومتری هم خواهد ساخت. سامسونگ هم‌اکنون پروسه ساخت ۵ نانومتری را اتخاذ کرده و به‌زودی به سمت چیپ‌های ۴ نانومتری حرکت خواهد کرد.

کل سرمایه‌ای که کارخانه جدید سامسونگ تا پایان امسال دریافت خواهد نمود چیزی در حدود ۶ میلیارد دلار آمریکاست. این میزان سرمایه‌گذاری باعث افزایش سه برابری ظرفیت تولید چیپ‌ها نسبت به سال گذشته خواهد شد. سایر کارخانه‌های این شرکت مانند S1 و S3 هم قادر به تولید تراشه‌های زیر ۱۰ نانومتری که در حال‌حاضر تقاضای زیادی در بازار دارند، هستند.

به گفته سامسونگ، پروسه لیتوگرافی EUV برای ساخت الگوهای بسیار پیچیده بر روی چیپ‌ها بسیار مهم و حیاتی است. به‌علاوه، چیپ‌های ساخته شده با این پروسه، دارای امکانات متنوعی مانند فناوری 5G، هوش مصنوعی و قابلیت‌های دیگر خواهند بود. سامسونگ در حال‌حاضر شش خط تولید چیپست مثل کارخانه V1 دارد که هم‌اکنون سفارش‌هایی را از کمپانی‌های بزرگی مانند کوالکام، انویدیا، اینتل و بیدو دریافت کرده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH