یافته جدیدی که به پیشرفت هوش مصنوعی کمک شایانی خواهد کرد

3

دانشمندان پس از بررسی‌های فراوان به این نتیجه رسیده‌اند که مغز زنان و مردان هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و این امر را می‌توان یافته جدیدی که به پیشرفت هوش مصنوعی کمک شایانی خواهد کرد به حساب آورد.

تا امروز دانشمندان فکر می‌کرند که ساختار مغز زنان و مردان متفاوت است و علت این امر را نیز نوع متفاوت امواج الکترومغناطیسی‌ای که از ذهن آن‌ها متصاعد می‌شود، می‌دانند. دراین میان یک دانشمند برجسته با نام پروفسور جینا ریپون در یک تحقیق جامع به این نتیجه رسیده است که حتی ساختار مغز انسان‌ها با یکدیگر تفاوتی ندارد و علت تفاوت در سیستم فرکانس امواج الکترومغناطیسی برای ذهن مرد و زن تنها به دلیل نوع متفاوت کارکرد ذهن ان‌ها می‌باشد.

نکته جالبی که در این تحقیق به آن توجه شهد است نوع پیشرفت کودکان در زمان رشد است، به اعتقاد پروفسور ریپون نوع بازی‌های کودکان تاثیر به سزایی در نوع استفاده از مغز دارد. او در این باره گفت:« اسباب بازی‌های پسرانه بیشتر بر مبنای تمرینات است ولی اسابا بازی‌های دخترانه نوع حفاظتی داشته و به ان‌ها یاد می‌دهد تا جنبه مادرانه وجود خود را نشان بدهند. این موضوع موجب خواهد شد تا  ذهن از کودکی شروع به استفاده از فرکانس خاصی از امواج کند که در بازه زمانی بلند مدت به یک عادت برای مغز تبدیل خواهد شد.»

این امر در آینده هوش مصنوعی تاثیر بسزایی خواهد داشت و در نوع خود می‌تواند در ایجاد یک ساختار مستقل و مناسب برای ایجاد هوش مصنوعی نیرومند بسیار مفید باشد. پیش از این سیستم‌های هوش مصنوعی از ساختار واحدی برای طراحی پیروی نمی‌کردند و برای طراحی هوش مصنوعی نوع ذهنیت سازنه بر روی ساخت آن تاثیر بالایی داشت ولی این  اکتشاف می‌تواند دروازه‌های جدیدی را برای طراحی هوش مصنوعی بگشاید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH