موسس علی بابا 500 هزار کیت تست ویروس کرونا به آمریکا اهدا کرد

جک ما (Jack Ma)، موسس گروه علی ‌بابا که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تجارت الکترونیک دنیاست، اعلام کرد که ۵۰۰ هزار کیت تشخیص ویروس کرونا و ۱ میلیون ماسک صورت را به آمریکا اهدا می‌کند. این میلیاردر چینی روز جمعه در بیانیه‌ای که در حساب توییترش منتشر کرد گفت که بنیاد جک ما (Jack Ma Foundation) و بنیاد علی بابا (Alibaba Foundation) کیت‌ها تست کرونا و ماسک‌های صورت را به مقصد آمریکا ارسال خواهند کرد.

جک ما در بیانیه خود گفت: براساس تجربیاتی که در کشور من به دست آمده است، سرعت و دقت در انجام تست‌ها و وجود تجهیزات محافظتی مناسب برای پرسنل درمانی بیمارستان‌ها، نقش مهمی در جلوگیری از گسترش ویروس کرونا دارد. ما نمی‌توانیم این ویروس را شکست دهیم، مگر اینکه مرزها را حذف کنیم و منابع و تجربیات خود را در اختیار یکدیگر قرار دهیم.

کمبود کیت‌های تشخیص کرونا در آمریکا باعث شده تا این کشور نتواند ارزیابی درستی از میزان شیوع این ویروس در ایالت‌های مختلف خود داشته باشد.

طبق آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، تا روز پنجشنبه بیش از ۱۲۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا و ۳۶ مورد مرگ در آمریکا اتفاق افتاده است. تاکنون حدود ۱۳ هزار تست برای تشخیص ویروس کرونا در سراسر آمریکا انجام شده است. روز پنجشنبه در جریان جلسه استماع کنگره، دکتر رابرت ردفیلد (Robert Redfield) رییس CDC گفت که همه آمریکایی‌ها به تست رایگان دسترسی خواهند داشت.

آمار تلفات ویروس کرونا در سراسر دنیا از ۵۰۰۰ نفر عبور کرده و بیش از ۱۳۶ هزار نفر به آن مبتلا شده‌اند. سازمان بهداشت جهانی در تاریخ 11 مارس، شیوع این ویروس را به‌عنوان پاندمی یا بیماری همه‌گیر جهانی اعلام کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH