عدم امکان تحویل گجت‌های تعمیر شده توسط خرده‌ فروشی‌های اپل به دلیل شیوع ویروس کرونا

با توجه به شیوع ویروس کرونا کلیه فروشگا‌ه‌های اپل (اپل استورها) در خارج از کشور چین تا اطلاع ثانوی بسته هستند. این وضعیت موجب شده تا برخی مشتریان قادر به دریافت گجت‌های تعمیر شده خود نباشند. وبسایت Business Insider گزارش می‌دهد مشتریانی که پیش از مسدود شدن اپل استورها اقدام به دریافت دستگاه‌های تعمیر شده خود نکرده‌اند؛ اکنون نیز قادر به انجام این‌کار نخواهند بود.

به‌دنبال اعلام خبر مسدودی فروشگاه‌های اپل، برخی اپل استورها برای مدت 2 روز کم و بیش فعال بودند. در این مدت اپل با مشتریانی که گجت‌های آن‌ها در حال تعمیر بود؛ تماس گرفت و از آن‌ها درخواست کرد تا برای دریافت محصولات خود به اپل استورها مراجعه نمایند. با این‌حال برخی مشتریان این فرصت را از دست دادند. سخنگوی اپل در گفتگو با وبسایت Business Insider اعلام کرد که برای آن‌ دسته از مشتریانی که فرصت زمانی 2 روزه برای دریافت دستگاه‌های معیوب خود را نادیده گرفته‌اند؛ هیچ‌گونه راهکار جایگزین وجود ندارد.

“طی دوره زمانی 2 روزه، برخی مشتریان نسبت به دریافت دستگاه‌های معیوب خود از اپل استورها اقدام نکرده‌اند و این گجت‌ها کماکان در فروشگاه‌های اپل قرار دارند. متاسفانه افرادی که پنجره زمانی تعریف شده برای دریافت محصول را نادیده گرفته‌اند؛ به هیچ راهکار جایگزین دسترسی نداشته و تا زمان بازگشایی مجدد اپل استورها ناچارا بایستی منتظر بمانند.”

اتخاذ چنین سیاستی حقیقتا مایه تعجب نیست؛ چرا که اپل استورها بنا بر یک دلیل مشخص بسته شده‌اند و امکان سرویس‌دهی ‌آن‌ها به‌صورت نیمه فعال وجود ندارد. این وضعیت برای افرادی که قادر به دریافت دستگاه‌های خود نیستند؛ حقیقتا ناگوار است. اما به‌نظر می‌رسد که اتخاذ چنین تصمیمی برای تعطیلی کامل اپل استورها واقعا حیاتی است. به لحاظ تئوری اپل می‌تواند دستگاه‌های خود را از طریق خرده فروشی‌ها در اختیار مشتریان قرار دهد. چنین سیاستی احتمالا در یک مقطع زمانی اجرا خواهد شد.

شایان به ذکر است که دستگاه‌های ارسالی به اپل جهت تعمیر (شامل آی‌فون، آی‌پد، مک یا اپل واچ) کماکان از طریق سامانه حمل و نقل به مشتریان تحویل داده می‌شوند. در حالت معمول، اپل دستگاه‌های تعمیر شده را به خرده فروشی‌ها مرجوع نموده و سپس مشتریان برای تحویل گرفتن دستگاه تعمیر شده خود به این مراکز مراجعه می‌کنند. با این‌حال طی دوران مسدودی اپل استورها، دستگاه‌ها مستقیما از مراکز تعمیر برای مشتریان ارسال می‌شوند.

نهایتا بایستی به خاطر داشت که این وضعیت به‌صورت روز به روز برای اپل تغییر می‌کند؛ لذا تغییر سیاست فعلی کاملا محتمل خواهد بود. بر اساس برنامه‌ریزی اولیه قرار بود اپل استورها در روز 27 مارس مجددا بازگشایی شوند؛ اما اپل پس از بازنگری در این چارچوب زمانی طی هفته جاری اعلام کرد که فروشگاه‌ها تا اطلاع ثانوی بسته خواهند بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH