احتمال کاهش 36 درصدی میزان فروش آی‌فون طی 3 ماهه دوم سال 2020

شیوع فراگیر بیماری کووید 19 به یک کابوس غیرمنتظره برای کسب‌وکارها در سراسر جهان تبدیل شده است و شرکت اپل نیز از این قاعده مستثنی نیست. گزارش جدید موسسه Goldman Sachs پیش‌بینی می‌کند که فروش گوشی‌های آی‌فون طی 3 ماهه دوم سال 2020 با کاهش 36 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شود.

با شروع روند کاهشی فروش آی‌فون، شرکت اپل فرآیند اعلام آمار فروش این محصول را متوقف کرد؛ در عوض غول کوپرتینویی صرفا به اعلام درآمد حاصل از فروش آی‌فون طی دوره‌های زمانی 3 ماهه بسنده نمود. اپل با تولید آی‌فون‌هایی که اکنون قیمت‌گذاری آن‌ها بالغ بر 1000 دلار است؛ موفق شد میزان درآمد حاصل از فروش هندست‌های خود را در حد مطلوبی حفظ نماید.

با این‌حال اطلاعات درآمدی برای تجزیه و تحلیل و برآورد تعداد هندست‌های فروخته شده کفایت خواهند کرد. طی یک نظرسنجی انجام شده توسط نشریه بلومبرگ 7 تحلیلگر پیش‌بینی کردند که فروش آی‌فون‌های اپل طی 3 ماهه جاری صرفا به 28 میلیون دستگاه خواهد رسید. در حالی‌که یک گروه دیگر شامل 3 تحلیلگر پیش‌بینی می‌کنند که تعداد آی‌فون‌های فروخته شده طی همین دوره زمانی با افت 27 درصدی مواجه شود.

بعلاوه میانگین قیمت فروش گوشی‌های آی‌فون کماکان پاشه آشیل اپل به‌شمار خواهد رفت. آمار فروش آی‌فون صرفا طی 3 ماهه پایانی سال و با افت 2 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش خواهد یافت. متاسفانه این وضعیت هنگامی اپل را تحت تاثیر قرار می‌دهد که بر اساس پیش‌بینی‌ها قرار بود کمپانی از نخستین مدل‌های آی‌فون 5G خود رونمایی کند. در این میان اپل طی سال جاری از نخستین آی‌فون ارزان‌تر از 500 دلاری خود موسوم به آی‌فون SE 2020 رونمایی کرد. قیمت‌گذاری ورژن پایه این هندست با 64 گیگابایت حافظه‌داخلی معادل 399 دلار بوده و پیشرفته‌ترین مدل آن با 256 گیگابایت حافظه‌داخلی نیز با برجسب قیمتی 549 دلاری در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. این در حالیست که مدل میان‌رده اسمارت‌فون مذکور با 128 گیگابایت حافظه‌داخلی 449 دلار قیمت‌گذاری شده است.

عرضه این محصول جدید موجب شد تا اپل تولید آی‌فون 8 در ایالات‌متحده را متوقف نماید. بنابراین در حال حاضر اپل تنها به فروش گوشی‌های آی‌فون 8 پلاس (از طریق خرده فروشی‌های منتخب)، آی‌فون XR، آی‌فون 11، آی‌فون 11 پرو، آی‌فون 11 پرو مکس و آی‌فون SE 2020 در بازارهای خانگی ادامه خواهد داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH