مایکروسافت و بازگشت به روزهای اوج

2

در طول ماه گذشته بارها شایعاتی درباره عرضه آفیس برای مک به گوش رسیده است ولی حتی پیش از عرضه نیز این موضوع به عنوان شایعه‌ای که به رشد سهام مایکروسافت کمک کرد تاثیر خود را برجای نهاده است و شاهد ظهور دوباره مایکروسافت و بازگشت به روزهای اوج این شرکت هستیم.

 

سهام مایکروسافت به حدی بالارفته است که از سال 2000  تا به امروز شاهد آن نبوده‌ایم و علت اصلی این امر نیز توسط کارشناسان اعلام عرضه نرم‌افزار آفیس برای سیستم‌های شرکت اپل که مجهز به سیستم عامل مک هستند بوده‌ است. این رشد سهام تا حد 5 درصد بوده است و ارزش هر سهم مایکروسافت را به 40 دلار رسانده است که در مجموع موجب افزایش ارزش این شرکت به میزان 15 میلیارد دلار شده است.

 

شایان ذکر است که آخرین باری که سهام این شرکت به رقم 40 دلار رسید در آغاز قرن جاری بود و پس از آن هرگز تا به این حد رشد بالایی در سهام این غول آمریکایی به چشم نخورده بود. در این میان مفسر اقتصادی بزرگی با نام مارک موئردلر در این باره می‌گوید:« تخمین زده شده است که 10 درصد دارندگان آیپد برای به دست آوردن آفیس اقدام نمایند و این امر می‌تواند 15 میلیون مشتری جدید برای این محصول به ارمغان بیاورد که نتیجه آن کسب سود اضافی 1.1 تا 1.5 میلیارد دلاری در سال خواهد بود.»

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH