ویکی‌پدیا قوانین جدیدی برای مقابله با رفتارهای مسموم ادیتورها وضع می‌کند

ویکی‌پدیا به‌منظور جلوگیری از سوءاستفاده یا آزار و اذیت‌های انجام‌شده روی پلت‌فرم خودش می‌خواهد قوانین جدیدی را وضع کند. اخیرا بسیار از اعضای این پلت‌فرم، به‌ویژه زنان، از رفتار مسموم ادیتورها شکایت کرده‌اند.

ادیتورها در ویکی‌پدیا می‌توانند باهم تعامل داشته باشند و تغییراتی را در پست‌هایی که توسط اعضا یا داوطلبان ارسال می‌شوند ایجاد کنند. موارد آزار و اذیت معمولا شامل تغییر مطالب داوطلب توسط ادیتورها می‌شود و همین موضوع، داوطلبان یا اعضا را مجبور می‌کند تا کار خود را دوباره انجام دهند.

 

ویکی‌پدیا

 

ویکی‌مدیا، سازمانی که میزبان ویکی‌پدیا است، حالا به قوانین جدیدی رای داده که انتظار می‌رود تا آخر امسال نهایی شوند. اعضای هیئت مدیره این سازمان گفته‌اند که حفظ احترام کاربران برای ما یک ارزش محسوب می‌شود. کاترین ماهر (Katherine Maher)، مدیر اجرایی ویکی‌پدیا هم گفته است: دیدگاه اعضا و کمکی که آن‌ها به ما می‌کنند برایمان بسیار ارزشمند است. ما باید تلاش کنیم تا با ایجاد یک محیط سالم، اعتماد افراد را جلب کرده و احساس خوشایندی به آن‌ها بدهیم.

ویکی‌پدیا که منبع قابل اعتمادی برای دریافت اطلاعات از سراسر دنیاست، اکنون با گزارش‌های متعددی از موارد آزار و اذیت مواجه شده است. مطالعه‌ای که اخیرا که در دانشگاه واشنگتن انجام شده نشان می‌دهد که در بین ادیتورهای این سایت، شکاف جنسیتی وجود دارد و بسیاری از ادیتورهای زن به محققان گفته‌اند که کارهایشان مورد اعتراض ادیتورهای مرد قرار گرفته است.

با وضع قوانین جدید، هرگونه تخلف از آن‌ها ممکن است منجر به ممنوعیت دسترسی به سایت یا محدودیت دسترسی گردد. ضمن اینکه قرار است در یک پروسه بررسی، موارد آزار و اذیتی که قبل از وضع این قوانین صورت گرفته‌اند شناسایی شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH