10 مورد از امکانات لپ‌تاپ که می‌توان برای صرف‌جویی از خیر آن‌ها گذشت

متن زیر در حقیقت یک نوع از راهنمای خرید برای لپ‌تاپ است که در طول آن به شرح 10 مورد از امکانات لپ‌تاپ که می‌توان برای صرف‌جویی از خیر آن‌ها گذشت، خواهیم پرداخت.

درهنگام خرید لپ‌تاپ همه ما دوست‌داریم تا با پرداخت کمترین هزینه ممکن به بالاترین امکانات و زیباترین طراحی‌های موجود در بازار دست یابیم ولی باید واقع‌بین بوده و در نظر بگیریم که برای بهره‌مندی از قیمت کمتر باید به همان نسبت نیز امکانات لپ‌تاپ را کمتر در نظر گرفت. در این میان برخی از امکانات می‌توانند بسیار حیاتی و مهم باشند و به‌هیچ عنوان برای ما ضعیف درنظرگرفتن آن یک گزینه نباشد ولی برخی از امکانات بر روی دستگاه‌های متعددی وجود دارند که نبود آن‌ها لطمه چندانی به کارایی دستگاه وارد نمی‌کند و برای خرید لپ‌تاپ می‌توان از این موارد صرف نظر کرد.  در ادامه مهم‌ترین مواردی را که می‌توانیم در هنگام خرید لپ‌تاپ از آن‌ها دل بکنیم با یکدیگر مرور خواهیم نمود.

1

1-      لامپ‌های ال ای دی موجود بر روی صفحه کلید

لامپ‌های LED موجود بر روی صفحه نمایش دستگاه‌ها در نوع خود فوق‌العاده زیبا و چشم نواز هستند و می‌توانند لپ‌تاپ را به یک دستگاه بسیار پر زرق و برق تبدیل نمایند ولی نبودن آن‌ها هیچ لطمه‌ای به عملکرد دستگاه‌ نخواهد زد. پس اگر به فکر صرفه جویی در بودجه خود برای خرید یک لپ‌تاپ هستید این مورد را به‌عنوان یک امر فانتزی درنظرگرفته و از کنار آن عبور نمایید.

2

2-      درایو نوری

شاید در نخستین گام این گزینه برای بسیاری حیاتی به نظر برسد ولی به شخصه هنگامی به این نتیجه رسیدم که درایو نوری از واجبات دستگاه‌ها نیست که در دی وی دی رایتر لپ‌تاپ من از کار افتاد، این موضوع در ابتدا موجب ناراحتی من شده بود ولی پس از مدتی دریافتم که لازم نیست چندان نگران باشم. این امر تقریبا درباره همه صادق است زیرا در طول یک سال ممکن است تنها چند بار با یک دیسک روبرو شوید و امروزه بیشتر اطلاعات با حافظه‌های همراهی مانند هاردهای اکسترنال و یو اس بی فلش‌ها جابجا می‌شود.

3

3-      کارت گرافیکی نیرومند

کارت گرافیکی نیرومند تنها برای کسانی مناسب است که می‌خواهند از لپ‌تاپ خود برای بازی و یا فعالیت‌های سنگین گرافیکی استفاده کنند، در غیر این صورت عملا کارت گرافیکی متوسطی مانند Intel HD 4000 نیز می‌تواند نیازهای اولیه شما برای بازی‌های متعدد (به‌جز بازی‌های روز) تامین نماید و هیچ مشکلی در کارکردن به صورت روزمره با دستگاه نخواهید داشت.

4

4-      پردازنده بسیار نیرومند

پرازنده‌های لپ‌تاپ برای بسیاری اولویت نخست است ولی صادقانه باید بگویم که شاید 10 درصد از افرادی که برای خرید لپ‌تاپ اقدام می‌کنند نیز از توان نهایی پردازنده خود استفاده نکرده باشند، وقتی می‌توانید یک پردازنده چهار هسته‌ای از سری اینتل core i3 یا خانواده APU Quadcore شرکت AMD را بر روی لپ‌تاپ خود داشته باشید عملا بیشتر نیازهای شما به خوبی برطرف خواهند شد و مدل‌های نیرومندتر از Apu A5 و Core i3 رسما برای فعالیت‌های سنگینی مانند انجام بازی‌‌های کامپیوتری روز و اجرای نرم‌افزارهای بسیار سنگین مناسب خواهند بود و در شرایطی غیر از این موارد نیازی به پردازنده‌‌هایی در این سطح نیست، حتی در زمینه بازی‌های کامپیوتری نیز بیشتر بازی‌ها تنها برای اجرا در وضعیت High quality نیاز به پردازنده‌های بسیار نیرومند دارد و در وضعیت Recomanded و مینیمم می‌توانند به راحتی از پس بازی‌ها بر بیایند.

5

5-      قفل امنیتی کینگ استون

شاید بسیاری از خوانندگان عزیز این امکان را بر روی دستگاه خود داشته باشند ولی نداند که حتی این قفل چگونه کار می‌کند! این قفل به صورت رسمی برای 99 درصد مواقع کارایی ندارد زیرا بیشتر کسانی که از لپ‌تاپ خود در محیط عمومی استفاده می‌کنند حتی یک لحظه نیز آن را تنها نخواهند گذاشت پس عملا نیاز به این امکان برطرف خواهد شد.

6

6-      درگاه خروجی تصویر VGA

شاید چند سال پیش این درگاه بسیار مهم و ضروری بود ولی امروزه بیشتر دستگاه‌های پروژکتور و تلویزیون‌ها به درگاه HDMI مجهز هستند و همین امر نیاز به درگاه خروجی تصویر VGA را بسیار اندک ساخته است.

7

7-      درگاه کارت خوان کارت‌های PCi و Express Card

لپ‌تاپ‌های مدرن با داشتن امکانات تمام عیار برای اتصال به شبکه‌ها عملا نیازی به این قطعه را حس نمی‌کنند ولی هنوز تولیدکنندگان این درگاه را بر روی برخی مدل‌ها قرار می‌دهند، این امکان زمانی مفید بود که لپ‌تاپ‌ها از دسکتاپ‌ها عقب‌تر بودند و به کمک این پورت دستگاه‌های دیگری به آن‌ها متصل می‌شد ولی امروزه نیاز به این قطعه تنها در موارد تخصصی حس می‌شود.

8

8-      وب کم اچ دی

وب‌ کم‌های اچ دی و وب ‌کم‌های عادی تنها در مکالمات اینترنتی تغییر ایجاد خواهند کرد و در کشوری مانند ایران که اینترنت دارای سرعت بسیار بالایی نیست عملا یک وب‌ کم اچ دی یک مورد اضافی و بی اهمیت در لپ تاپ به حساب می‌آید.

9

9-      درگاه اترنت

امروزه بیشتر مودم‌ها به صورت وایرلس هستند و بیشتر اتصال‌ها به شبکه با سیستم های Wifi صورت می‌پذیرند و همین امر موجب شده است تا کسانی که کاربری آن‌ها از لپ‌تاپ موارد خانگی است نیاز چندانی به این درگاه نداشته باشند.

10

10-   پورت  فایر وایر (IEEE 1394)

 این درگاه در دهه 80 توسط اپل ابداع شد و در دهه نود تقریبا همه‌گیر شد، کاربرد این دراه این است که می‌توان با اتصال کابل به آن دو دستگاه را به صورت مستقیم به هم متصل نمود ولی نیاز به چنین کاری برای کاربران اندکی حس می‌شود و می‌توان به سادگی از خیر این مورد نیز گذشت تا هزینه خرید لپ‌تاپ کاهش یابد.

1 در مورد “10 مورد از امکانات لپ‌تاپ که می‌توان برای صرف‌جویی از خیر آن‌ها گذشت”

  1. 6 ماهه پیش یه لپتاپ جدید گرفتم که بغیر از گرافیک رو سی پی یو های اینتل (HD4000) یه گرافیک کمکی با دوگیگ رم داره که تا الان ازش استفاده نکردم و اگه درست انتخاب میکردم میتونستم حدود 300 هزار تومن موقع خرید صرفه جویی کنم

    http://www.ratebook.ir
    rankbook.ir

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH