ترفندهای کاربردی در نرم‌افزار فتوشاپ

کار کردن با نرم‌افزار فتوشاپ می‌تواند بسیار زمان‌گیر باشد، ولی ترفندهایی وجود دارد که می‌توانند سرعت جریان کاری شما را افزایش دهد. این ترفندها به شما کمک می‌کنند که به جای اتلاف وقت خود، برای انجام کارهای بزرگ تمام تمرکزتان را بر روی خلاقیت و طراحی تصاویر صرف کنید.

این روزها، تصاویر را می‌توان همه جا دید، استفاده از تصاویر به تِرِند این روزهای دنیا تبدیل شده است. اگر کمی به اطراف خود نگاه کنید، می‌توانید به راحتی انواع استفاده‌ها از تصاویر را ببینید؛ حتی در شبکه‌های اجتماعی‌ هم می‌توان اپلیکیشن‌هایی پیدا کرد که فقط مخصوص تصاویر هستند و کاربران میلیاردی هم دارند.

نرم‌افزار ادوبی فتوشاپ، حالا دروازه‌ای است به سوی مشاغل مختلف و با در آمد بالا. از میان این شغل‌ها، طراحی گرافیک و عکاسی بیشتر از بقیه بر سر تیترها هستند و روزانه هزاران نفر با انجام چنین کارهایی کسب درآمد می‌کنند. اما سوال اینجاست که به‌عنوان یک فرد مبتدی چگونه می‌توان به سطح حرفه‌ای در یادگیری فتوشاپ رسید.

در ادامه به ۵ ترفند کاربردی در فتوشاپ خواهیم پرداخت که به شما کمک می کنند تا تبدیل به یک طراح حرفه‌ای شوید.

کپی قالب لایه‌ها در فتوشاپ

گاهی ممکن است ساعت‌ها زمان خود را، صرف طراحی یک لایه و قالب آن کنید و پس از آن نیاز داشته باشید که این قالب را بر روی لایه‌ای دیگر نیز اجرا کنید. در چنین شرایطی می‌توانید قالب‌های خود را به لایه جدید کپی کنید.

برای دسترسی به قالب لایه‌ها باید بر روی لایه کلیک راست کنید و گزینه Blending Options را انتخاب کنید. از این بخش می‌توانید خط های داخلی و خارجی، سایه و موارد دیگر را به لایه جدید خود اضافه کنید. سپس برای کپی کردن قالب لایه تنها کافی است بر روی لایه کلیک راست کنید و گزینه Copy layer style را انتخاب کنید. حالا بر روی لایه مقصد خود کلیک راست کنید و گزینه Paste layer style را انتخاب کنید.

ریست کردن ابزارها

فرض کنید برای طراحی یک تصویر، از ابزار Brush استفاده کرده‌اید و تنظیماتی مانند Blend mode, Flowm Opacity و غیره را تغییر داده‌اید. اگر می‌خواهید به تنظیمات پیشفرض فتوشاپ برای آن ابزار برگردید، می‌توانید روی آیکون ابزار در سمت چپ بالا، راست کلیک و گزینه Reset Tools را انتخاب کنید.

یک گزینه کلی‌تر و قوی‌تر به نام Reset All Tools هم وجود دارد که کل ابزار موجود در جعبه ابزار را به حالت پیشفرض بر می‌گرداند.

ریست کردن فتوشاپ

اگر با مشکلات عجیب و غریب در فتوشاپ روبرو شدید یا می‌خواهید بطور کامل با بازیابی کلی برنامه به تنظیمات پیشفرض برگردید؛ یک روش، استفاده از کلید میان‌بر است؛ البته این کلید، کل پیشفرض ها و تنظیمات برنامه را حذف می‌کند؛ پس فقط در صورت لزوم این کار را انجام دهید.

در صورت نیاز و در طول راه‌اندازی اولیه فتوشاپ، کلیدهای Shift + Option + Cmd و برای ویندوز Shift + Alt + Ctrl را فشار دهید. با این کار می‌توانید Adobe Photoshop Setting File را با کلیک بر روی گزینه Yes پاک کنید.

تب اطلاعات در فتوشاپ

وقتی یک فایل را در فتوشاپ باز می‌کنید، یک تب در قسمت بالای پنجره همراه یک Filename نمایش داده می‌شود. این تب اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

از چپ به راست: نام فایل File name، سطح بزرگ‌نمایی Magnification level، نام لایه Layer name و نوع لایه Type.

بسته به‌ نوعی که برای لایه انتخاب کرده‌اید، Layer type می‌تواند متغیر باشد؛ برای مثال در حالی که ماسک را انتخاب کرده‌اید، Layer mask نشان داده می شود و وقتی لایه RGB در حالت انتخاب است، RGB نشان داده می شود. اگر یکی از کانال‌ها را انتخاب کرده باشید، به صورت Red, Green و یا Blue هم نشان داده می‌شود و اگر از رنگ CMYK استفاده کرده باشید لایه CMYK را نشان می دهد.

مدیریت پیشفرض‌ها Presets

زمانی که مدتی نسبتا طولانی از فتوشاپ استفاده کنید، تعداد زیادی Preset خواهید داشت. برای آنکه بتوانید به مدیریت براش ها، Swatch ها، Gradient ها، Style ها و غیره بپردازید، می‌توانید به منو Edit > Presets > Preset Manager بروید؛ از این بخش می‌توانید به بارگذاری آن‌ها بپردازید، مجموعه‌های جدید ایجاد کنید و یا از آن ها بک‌آپ بگیرید.

آموزش قدم‌به‌قدم نرم‌افزار فتوشاپ

به‌قول معروف راه صد ساله را نمی‌توان یک شبه رفت و وقتی قصد انجام کاری سخت و دشواری را دارید بهتر است آن را آرام‌آرام و قدم‌به‌قدم پیش ببرید. یاد گرفتن فتوشاپ هم کار سختی است که با تمرین و یادگیری آسان می شود. با باز شدن پنجره فتوشاپ، دنیایی جدید و ناشناخته‌ای به روی‌تان باز خواهد شد که حتی قادر به شناخت قوانین آن‌هم نیستید.

اگر می‌خواهید یاد بگیرید چطور در فتوشاپ از سطح مبتدی به حرفه‌ای برسید، اول باید عجله را کنار بگذارید و با صبر و حوصله شروع به یادگیری از طریق آموزش‌های ویدیویی کنید.

شرکت فنی مهندسی پرند، به‌عنوان بنیان‌گذار آموزش اینتراکتیو در ایران، با نگرشی نو و متفاوت نسبت به مبحث آموزشی و در نظر گرفتن نیازهای واقعی کاربران، اقدام به تولید نرم‌افزارهای آموزشی منحصر به فردی کرده است که هر کدام حاوی دنیایی از اطلاعات کاربردی و ارزشمند است که به شما این امکان را می‌دهد که علاوه بر آشنایی با نرم‌افزار فتوشاپ، مهارت های خود را برای دستیابی به اهداف شخصی و حرفه‌ای افزایش دهید.

آموزش‌های این بسته به صورت کاملا طبقه‌بندی شده و در سه دوره مقدماتی، متوسط و پیشرفته به همراه آخرین نسخه کامل از نرم‌افزار Adobe Photoshop است. برای خرید آموزش فتوشاپ شرکت پرند با قیمت مناسب و ارسال رایگان می‌توانید به وب‌سایت دانش‌لند مراجعه کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH