اولین ورژن بتای اندروید 11 با آیکون‌ها و قابلیت‌های کنترلی جدید برای موسیقی عرضه می‌شود

با توجه به تحولات جهانی اخیر ظاهرا قرار بود عرضه نخستین ورژن بتای اندروید 11 به تعویق بیفتد؛ اما برخی کاربران موفق به دریافت این پلتفرم شده و طراحی ظاهری و امکانات جدید اندروید 11 را تحت بررسی اولیه قرار دادند. قابلیت‌های جدید قابل مشاهده شامل یک منوی حبابی‌شکل (مشابه سربرگ‌های چت در فیس‌بوک)، منوی پاور بازطراحی شده و اعمال به‌روزرسانی‌هایی روی پیکسل لانچر است (بی‌تردید ورژن بتای اندروید در وهله نخست برای گوشی‌های پیکسل منتشر خواهد شد). همچنین اکنون کاربران با فعال‌سازی گزینه “Media resumption” می‌توانند فرامین کنترلی پخش موسیقی را به بخش نمایش اعلان‌ها منتقل نمایند. پنجره مربوط به فرامین کنترلی موسیقی دارای 2 سبک نمایشی جمع‌وجور و گسترده است. در حالت جمع‌وجور اندازه پنجره مربوط به فرامین کنترلی موسیقی کاهش یافته و چندین گزینه تغییر وضعیت سریع (نظیر بلوتوث و وای‌فای) در بخش جانبی آن نمایش داده می‌شود؛ در حالی‌که با تنظیم وضعیت نمایشی گسترده شاهد پنجره‌ای کاملا مشابه با ویجت برنامه پخش موسیقی خواهیم بود.

فرامین کنترلی موسیقی در پنجره اعلان‌ها

همچنین اکنون امکان استفاده از اشکال جدید آیکون‌ها برای هوم اسکرین دستگاه فراهم شده است. حالات نمایشی جدید شامل Pebble (دایره نامنتظم)، Tapered Rectangle (مربعی که گوشه‌های آن برش خورده است) و Vessel (مربعی با برخی جزئیات جانبی) است. کاربران در کنار این 3 سبک نمایشی جدید کماکان به 2 الگوی نمایشی Hexagon و Flower (که در چهارمین نسخه پیش‌نمایشی توسعه‌دهندگان معرفی شدند) نیز دسترسی خواهند داشت.

الگوهای نمایشی جدید آیکون‌ها شامل Pebble، Tapered Rectangle و Vessel

قابلیت پیشرفته تخصیص تصادفی آدرس مک هنگام اتصال به شبکه وای‌فای یکی دیگر از امکانات جدید نخستین ویرایش بتای اندروید 11 به‌شمار می‌رود. بدین‌ترتیب با هر نوبت اتصال به شبکه وای‌فای، آدرس مک جدیدی به دستگاه اختصاص خواهد یافت. برخی امکانات در زمان انتشار اولین ورژن بتای اندروید 11 آماده بهره‌برداری نبوده‌اند. این قابلیت‌ها شامل امکان پیمایش میان اسکرین‌شات‌ها و تنظیمات سفارشی ساعت برای لاک اسکرین دستگاه است. با بازگشت ایالات‌متحده به شرایط طبیعی یقینا جزئیات بیش‌تری در این زمینه منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH