Counterpoint: شیوع ویروس کرونا بازار گوشی هوشمند اروپا را تحت‌تاثیر قرار داده است

موسسه تحقیقاتی Counterpoint در جدیدترین گزارش خود گفته است که شیوع ویروس کرونا باعث شده تا میزان فروش هندست‌ها در سه ماهه نخست امسال نسبت سه ماهه ماقبل آن و سه ماهه اول سال گذشته به‌ترتیب ۲۳ و ۷ درصد کاهش یابد. اروپای غربی با ۹ درصد کاهش بیشترین تاثیر را از این موضوع پذیرفته، در حالیکه اروپای شرقی حدود ۵ درصد کاهش را تجربه کرده است.

پاندمی ویروس کرونا منجر به طولانی شدن چرخه جایگزینی گوشی‌های قدیمی با مدل‌های جدید توسط مشتریان شده است. در بین کشورهای اروپایی، ایتالیا با کاهش ۲۱ درصدی نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته، بیشترین افت را داشته است.

در طول سه ماهه نخست امسال، الگوی فروش هندست‌ها در سراسر اروپا تقریبا مشابه هم بوده، بطوریکه خرده‌فروشی‌های آنلاین قادر بودند با فروش‌های آنلاین بسیار تهاجمی خود تاثیرات منفی شیوع ویروس را جبران کنند، در حالیکه فروشگاه‌های حضوری به خاطر بسته بودن مغازه‌ها متحمل ضرر بیشتری شدند.

نکته جالب‌توجه در گزارش Counterpoint این است که بازار گوشی هوشمند روسیه کاهش بسیار اندک ۱ درصدی را تجربه کرده و تا پایان سه ماهه نخست امسال تاثیر کمتری از شیوع ویروس کرونا پذیرفته است.

در مورد برندها هم باید بگوییم که سامسونگ با سهم بازار ۲۹ درصدی و فقط ۲ درصد کاهش نسبت به سال گذشته همچنان پیشتاز بازار اسمارت‌فون‌ها باقی مانده است، در حالیکه سهم بازار اپل با ۱ درصد افزایش به ۲۲ درصد رسیده است. هواوی هرچند بعد از اپل در رتبه سوم قرار گرفته، ولی سهم بازار بیشتری را دست داده است. این در حالی است که سهم بازار گوشی هوشمند شیائومی از ۴ درصد در سال 2019 به ۱۱ درصد رسیده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH