آمریکا دیگر نمی‌تواند 60 میلیون قرص ضدمالاریا را برای درمان ویروس کرونا استفاده کند!

روز دوشنبه بعد از اینکه سازمان غذا و دارو (FDA) اعلام کرد که داروهای ضدمالاریا برای درمان بیماری ویروس کرونا مفید نیستند، حالا ۶۰ میلیون قرص از این داروها روی دست آمریکا باقی مانده است.

FDA در تاریخ 28 مارس امسال استفاده از داروهای کلرین (chloroquine) و هیدروکسی کلرین (hydroxychloroquine) را برای درمان بیماران کووید۱۹ تایید کرده بود، اما به‌دنبال بحث‌های زیاد درباره اثرگذاری و خطرات این داروها، روز دوشنبه این هفته استفاده از آ‌ن‌ها را منع کرد.

این سازمان گفته است که این داروها احتمالا برای درمان بیماری ویروس کرونا بی‌تاثیر هستند و می‌توانند منجر به ایجاد عوارض جدی قلبی در بیماران بشوند.

سخنگوی وزارت بهداشت آمریکا روز دوشنبه به نیویورک‌تایمز گفت که دولت آمریکا حدود ۳۱ میلیون قرص هیدروکسی کلرین در مراکز درمانی ایالت‌ها توزیع کرده و ۶۳ میلیون قرص هنوز در انبارها باقی مانده است. او همچنین گفت که مقامات آمریکا در حال گفتگو با اهداکنندگان دارو هستند تا گزینه‌های دیگری برای استفاده از قرص‌های باقی‌مانده پیدا کنند.

دکتر ریک برایت (Rick Bright) رییس سابق موسسه دولتی توسعه و تحقیقات پیشرفته زیست‌پزشکی (BARDA) روز دوشنبه در توییتر گفت که داروهای مذکور هرگز نباید وارد کشور آمریکا می‌شدند.

داروی هیدروکسی کلرین همچنان مورد تایید FDA برای درمان مالاریا است، اما بعید است که جمعیت آمریکا در حال‌حاضر نیاز به ۶۶ میلیون قرص از آن داشته باشد.

دونالد ترامپ هنوز صحبتی درباره تصمیم FDA برای ممنوع کردن استفاده از هیدروکسی کلرین برای درمان کووید۱۹ نکرده است؛ اما پیتر ناوارو (Peter Navarro) مشاور تجاری ترامپ روز دوشنبه به نیویورک‌تایمر گفت که چرخش ۱۸۰ درجه‌ای FDA، یک اشتباه بزرگ توسط بوروکرات‌هایی بود که از کار کردن با دولت تنفر دارند.

در ماه مه امسال، فرانسه استفاده از هیدروکسی کلرین را برای درمان کووید۱۹ ممنوع کرد، در حالیکه انگلیس حدود ۱۶ میلیون قرص از این دارو را سفارش داده بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH