انتشار به‌روزرسانی اندروید 11 برای سرفیس Duo مدت کوتاهی پس از عرضه این محصول

بر اساس گزارشات مخابره شده سرفیس Duo شرکت مایکروسافت طی ماه آینده عرضه خواهد شد؛ لذا این محصول احتمالا با سیستم‌عامل اندروید 10 در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. در صورت صحت گزارش جدیدا منتشر شده، سرفیس Duo احتمالا یکی از نخستین دستگاه‌هایی است که به‌روزرسانی اندروید 11 را دریافت خواهد کرد.


وبسایت Windows Latest ادعا می‌کند که مایکروسافت کار بر روی سیستم‌عامل اندروید 11 برای دستگاه 2 نمایشگره خود را آغاز نموده است و این پکیج نرم‌افزاری ظرف مدت چند ماه پس از عرضه گجت مذکور منتشر خواهد شد. ورژن آینده سیستم‌عامل اندروید احتمالا طی ماه سپتامبر رسما معرفی خواهد شد و کاربران سرفیس Duo نیز احتمالا در همان بازه زمانی قادر به دریافت این به‌روزرسانی خواهند بود.

این گزارش با فرض معتبر بودن نشان می‌دهد که مایکروسافت در مقوله پشتیبانی نرم‌افزاری از محصولات خود بسیار جدی است؛ موضوعی که برای اکثریت کاربران مطلوب به‌نظر می‌رسد. همچنین با توجه به گزارش مخابره شده ظاهرا مرورگر اج مایکروسافت و اپلیکیشن Outlook به‌صورت پیش‌فرض روی دستگاه 2 نمایشگره کمپانی قابل دسترس خواهند بود. همچنین به گفته Zac Bowden؛ کارشناس وبسایت Windows Central گجت مذکور به‌طور مشابه با اپلیکیشن Your Phone مایکروسافت نیز سازگاری خواهد داشت. بر اساس اظهارات آقای Bowden این اپلیکیشن موجب تمایز گجت 2 نمایشگره سرفیس Duo از گوشی‌های اندرویدی معمولی شده است.

“ظاهرا اکنون اپلیکیشن Your Phone دارای امکاناتی است که موجب تمایز گوشی‌های اندرویدی عادی از سرفیس Duo می‌شود.” Zac Bowden؛ 20 ژوئن 2020

به‌طور خلاصه به‌نظر می‌رسد که رویکرد مایکروسافت در مقوله نرم‌افزاری کاملا ایده‌آل گرایانه بوده و این کمپانی برای بهینه‌سازی تجربه کاربری نهایت تلاش خود را به‌کار بسته است. مشخصات سخت‌افزاری سرفیس Duo نیز به نوبه خود جالب‌توجه به‌نظر می‌رسد. این گجت با تراشه اسنپ‌دراگون 855، حافظه رم 6 گیگابایتی، قابلیت پشتیبانی از اتصال 4G، باتری 3460 میلی‌آمپرساعتی و یک دوربین منفرد 11 مگاپیکسلی عرضه خواهد شد. بنابراین به منظور افزایش توان رقابت‌پذیری دستگاه اجرای بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری بیش از پیش حائز اهمیت خواهد بود.

بر اساس پیش‌بینی‌ها شرکت سامسونگ طی ماه آینده اقدام به عرضه 2 گوشی تاشو با اسامی گلکسی فولد 2 و گلکسی زد فلیپ 5G خواهد کرد. حتی ورژن 5G گلکسی زد فلیپ احتمالا با تراشه پرچم‌دار اسنپ‌دراگون 865 معرفی خواهد شد؛ پدیده‌ای که موجب می‌شود سرفیس Duo گجتی به‌مراتب کم‌فروغ‌تر به‌نظر برسد.

مایکروسافت سلاح قدرتمند دیگری با نام سرفیس پن را نیز در آستین دارد. اگرچه سرفیس Duo از قلم استایلوس پشتیبانی خواهد کرد؛ اما گلکسی فولد 2 احتمالا فاقد چنین قابلیتی بوده و همین موضوع می‌تواند در اقبال بیش‌تر خریداران نسبت به گجت مایکروسافت تاثیرگذار باشد. در این میان مایکروسافت ظاهرا همواره در تکاپو بوده و برای عرضه هرچه سریع‌تر دستگاه 2 نمایشگره خود به بازار و پیشی گرفتن از دستگاه‌های تاشو آینده سامسونگ اشتیاق فراوانی دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH