بازی آنلاین

با تعمیر کابل‌های مسیر فیبر دریایی خلیج فارسی مشکل پینگ بازی‌های آنلاین برطرف شد

 

حدود یک ماه پیش بود که فیبر دریایی مسیر بوشهر به دوحه قطر قطع شد. این فیبر دریایی از اهمیت بالایی برخوردار است و برای برقراری ترانزیت قطر به اروپا و تامین بخشی از اینترنت کشور از طریق قطر مورد استفاده قرار می‌گیرد. ترانزیت ایران و قطر و برقراری ارتباط از جنوب به شمال کشور نیز از این مسیر تامین می‌شود.

مسیر کابل این فیبر دریایی حدود یک ماه پیش دچار قطعی شد و حالا به گزارش سجاد بنابی نایب رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت، تعمیر شده و مجددا مورد استفاده قرار گرفته است.

وی در توییتر نوشت: کابل فیبر دریایی قطع شده در خلیج فارس، تعمیر شده و به مدار بازگشته است. طی این قطعی مسیر ترانزیتی جنوب به شمال و کیفیت ارتباطات با کشورهای حوزه خلیج فارس دچار مشکل شده بود. با تعمیر کابل، کیفیت ارتباط و پینگ بازی‌های آنلاین به کیفیت سابق خود بازگشته است.

سجاد بنابی توضیح داد: این فیبر برای برقراری ارتباط میان بازی‌هایی که سرورهایشان در منطقه خاورمیانه بوده، استفاده می‌شود. کشورهایی مانند قطر، عمان و امارات میزبان این سرورها هستند. با وجود قطعی، کیفیت ارتباط با سرور بازی‌ها دچار مشکل شده بود که طرفداران بازی‌های آنلاین را به دردسر انداخته بود.

نایب رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت با اشاره به نحوه تعمیر کابل قطع شده گفت: برای تعمیر این فیبر، باید کابل‌های آن از کف دریا بالا کشیده می‌شد و مشکل قطعی آن رفع می‌شد. اکنون به زحمت متخصصان ما این اتفاق افتاده و ارتباط ما قطر کیفیت بالایی دارد و مشکل پینگ بازی‌های آنلاین نیز برطرف شده است.

گفتنی است پروژه کابل‌های فیبر نوری خلیج فارس در سال 91 به بهره برداری رسید. طی این پروژه 4 مسیر فیبر نوری در خلیج فارس ایجاد شد تا ارتباط ایران با مرکز ترانزیت اینترنت بین الملل در خاورمیانه بهبود ببخشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH