ماینر

پاداش 10 میلیون تومانی دولت برای مقابله با فعالیت غیرقانونی ماینرها

دولت به دنبال آن است تا به وضعیت استخراج ارز دیجیتال در کشور سامان ببخشد و از آسیب‌های فعالیت ماینرها به حوزه برق و انرژی پیشگیری کند. در همین رابطه روز گذشته دولت با اعلام ابلاغیه جدیدی اعلام کرد که تمامی ماینرها باید نحوه فعالیت و تجهیزات خود را در سامانه وزارت صمت ثبت نمایند و از این پس با نظارت دولت به فعالیت خود ادامه دهند.

دولت همچنین به دنبال آن است تا از فعالیت ماینرها جلوگیری کند، به گونه‌ای که حتی برای افشا ساختن اطلاعات ماینرهای غیرمجاز، تاسقف 10 میلیون تومان پاداش تعیین شده است. به گفته سخنگوی صنعت برق کشور، آسیب ماینرهای غیرمجاز به شبکه برق در حدی است که ارزش 10 میلیون پاداش برای فاش کنندگان اطلاعات این افراد را داشته باشد.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور صبح امروز اعلام کرد: تاکنون 400 مگاوات دیماند به متقاضیان مراکز استخراج ارز دیجیتال فروخته شده که برخی از آن در حال استفاده و بهره برداری است. دیگر متقاضیان استخراخ رمزارزها نیز باید با تهیه مجوز وزارت صمت، به صورت قانونی به فعالیت خود ادامه داده  و دیماند تهیه نمایند.

آسیب فعالیت غیرقانونی ماینرها به شبکه توزیع برق

وی با اشاره به مشکلاتی که ماینرهای غیرقانونی به شبکه توزیع برق و انرژی وارد می‌کنند ادامه داد: اما عده‌ای راه‌های غیرقانونی را به پیش گرفته و به اصطلاح برق دزدی می‌کنند. این افراد با تعرفه‌های ارزان قیمت کشاورزی به فعالیت خود ادامه می‌دهند و در زمان پیک تابستان به شبه توزیع برق فشار وارد می‌کنند و مشکلاتی را به وجود می‌آورند.

سخنگوی صنعت برق کشور با تاکید به راهکارهای موجود برای شناسایی ماینرهای غیرقانونی گفت: با روش‌هایی مانند اندازه‌گیری و برخی روش‌های فنی می‌توان این افراد را شناسایی کرد. تاکنون بیش از هزار مرکز غیرقانونی استخراج ارز دیجیتال شناسایی شده و با این افراد از طریق جلوگیری از ادامه فعالیت و پرداخت جریمه، مقابله می‌شود.

سخنگوی صنعت برق در مورد جریمه درنظر گرفته شده برای ماینرهای غیرقانونی اعلام کرد: ما برای ماینرها تعرفه‌هایی در نظر گرفته‌ایم که متناسب با فشار شبکه توزیع برق باشد. به همین علت در ساعاتی کار استخراج ارز دیجیتال باید متوقف شود. اما برخی بدون رعایت این قوانین در ساعات پیک مصرف به کار خود ادامه می‌دهند و با این کار حقوق دیگران را ضایع می‌کنند. این افراد بسته به زمان انجام فعالیت غیرقانونی و میزان خساراتی که به شبکه توزیع انرژی وارد می‌کنند جریمه می‌شوند.

مصطفی رجبی مشهدی با بیان راکارهایی برای تامین مقدار انرژی مورد نیاز برای ماینرهای مجاز گفت: ما طرح‌هایی داریم که به صرفه‌جویی انرژی در شبکه توزیع برق کمک می‌کند و می‌توان از مقدار برق صرفه‌جویی شده برای تامین انرژی مورد نظر ماینرها استفاده کرد. یکی از این طرح‌ها جایگزینی کولرهای گازی فرسوده و کم بازده است.

وی ادامه داد: ماینرها می‌توانند با مشارکت در این طرح، گواهی صرفه‌جویی اخذ کرده و برقشان را از طریق بورس تامین کنند. این افراد می‌توانند به مقدار انرژی درج شده در گواهی صرفه‌جویی از طریق بورس انرژی یا قرار داد مستقیم با نیروگاه‌ها، انرژی الکتریکی دریافت کنند.

2 در مورد “پاداش 10 میلیون تومانی دولت برای مقابله با فعالیت غیرقانونی ماینرها”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH