گوشی تاشو مایکروسافت سرفیس Duo تاییدیه FCC را دریافت کرد

مایکروسافت ظاهرا می‌خواهد هندست دونمایشگره سرفیس Duo را قبل از 5 آگوست معرفی کند. این تاریخ زمانی است که سامسونگ در رویداد آنپک خود از گوشی تاشو گلکسی زد فولد 2 رونمایی خواهد کرد. فولد 2 قرار است جانشین گلکسی فولد اصلی شود که سال گذشته به‌عنوان اولین هندست تاشو از طرف یک شرکت بزرگ معرفی گردید.

سرفیس Duo احتمالا در اواخر ماه آگوست یا نیمه اول ماه سپتامبر عرضه خواهد شد

مایکروسافت هنوز زمان کافی برای محقق کردن رویای خود درباره معرفی یک گوشی تاشو دارد. اخیرا یک دستگاه این شرکت که احتمالا همان سرفیس Duo باشد تاییدیه سازمان FCC را دریافت کرده است. این هندست با شماره مدل 1930 و به‌عنوان یک “دستگاه فبلت” در اسناد این سازمان توضیح داده شده است. همچنین در بخشی از اسناد ذکر شده است که تست EUT دستگاه، در سه جهت X/Y/Z و چهار حالت مختلف انجام شده که این حالت‌ها عبارتند از: کاملا بسته، باز با زاویه ۹۰ درجه، مسطح ۱۸۰ درجه و کاملا باز. در توضیحات آن گفته شده است که تست EUT در حالت مسطح ۱۸۰ درجه و در جهت X، بدترین وضعیت انجام تست روی دستگاه بوده و بنابراین همه تست‌های نهایی در این حالت انجام شده است.

Surface Duo مایکروسافت

سرفیس Duo از سیستم‌عامل اندروید 10 بهره خواهد برد و آپدیت اندروید 11 را نیز مدت کوتاهی بعد از معرفی دریافت خواهد کرد. این هندست هیچ مشکلی برای نمایش اپلیکیشن‌ها در نمایشگر دوگانه خود نخواهد داشت و درواقع مایکروسافت برای اطمینان از کار کردن اپلیکیشن‌ها روی این نمایشگر همکاری نزدیکی با گوگل داشته است. بد نیست بدانید که بین نمایشگرهای سرفیس Duo لولا وجود خواهد داشت، ولی خبری از چین‌خوردگی در وسط آن نخواهد بود. براساس جدیدترین شایعات، این گوشی مجهز به نمایشگرهای ۵.۶ اینچی AMOLED با رزولوشن ۱۳۵۰x۱۸۰۰ پیکسل خواهد بود و در حالت کاملا باز تبدیل به یک تبلت ۸.۳ اینچی خواهد شد.

کار پردازش Duo به احتمال زیاد بر عهده چیپست اسنپ‌دراگون 855 خواهد بود که استفاده از آن به پایین آوردن قیمت قیمت دستگاه کمک خواهد کرد. ضمن اینکه این هندست از فناوری 5G پشتیبانی نخواهد کرد و نباید از این بابت انتظار افزایش قیمت را داشته باشیم. سرفیس Duo همچنین دارای ۶ گیگابایت رم و ۶۴/۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود و انرژی خود را از یک باتری ۳۴۶۰ میلی‌آمپرساعتی دریافت خواهد کرد. یک دوربین ۱۱ مگاپیکسلی هم وظیفه دوگانه دوربین اصلی و سلفی آن را بر عهده خواهد داشت. سایر مشخصات سرفیس Duo شامل یک حسگر اثرانگشت برای تایید هویت بیومتریک و یک قلم سرفیس Pen می‌شوند.

تاییدیه سازمان FCC به اتصالات Duo هم اشاره کرده که از آن جمله می‌توان اتصال NFC را نام برد. وجود اتصال NFC می‌تواند به معنای آن باشد که سیستم پرداخت موبایلی گوگل پی به‌عنوان یک اپلیکیشن پیش‌فرض روی Duo وجود خواهد داشت.

ما سرفیس Duo را آخرین بار در داخل یک کیس پلاستیکی در دستان Panos Panay مدیر ارشد محصولات مایکروسافت دیده‌ایم. این گوشی به جای برچسب فیزیکی FCC دارای برچسب الکترونیکی این سازمان خواهد بود که با رفتن به مسیر Settings > About > regulatory labels قابل مشاهده است.

تاییدیه FCC معمولا یکی از آخرین مراحل قبل از معرفی یک گوشی است. وب‌سایت Windows Central گفته است که سرفیس Duo در مرحله نهایی تایید تولید است که این مرحله نیز احتمالا به زودی تمام خواهد شد و بعد از آن شاهد تولید انبوه هندست خواهیم بود. به این‌ترتیب سرفیس Duo احتمالا در اواخر ماه آگوست یا اوایل ماه سپتامبر عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH