دوربین سامسونگ گلکسی نوت 20

جزییات دقیق دوربین تلفن‌های سری سامسونگ گلکسی نوت 20 فاش شد؛ عقب‌گرد سامسونگ!

روند انتشار اخبار و گزارش‌های غیررسمی درباره تلفن‌های سامسونگ گلکسی نوت 20 هم‌چنان ادامه دارد. یکی از افشاگران معروف با نام کاربری rquandt در توییتر جزییات مفصلی درباره دوربین پرچمداران جدید سری گلکسی نوت سامسونگ را منتشر کرده است. سخت‌افزار دوربین این تلفن‌ها برپایه گوشی‌های خانواده گلکسی S20 است، اما برخی از مشخصات آن نسبت به پرچمداران سری S20 ضعیف‌تر هستند. بله، درست متوجه شده‌اید. مشخصات دوربین تلفن‌های سری نوت در برخی موارد ضعیف‌تر از تلفن‌های S20 سامسونگ هستند. (حداقل برروی کاغذ)

اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی نوت 20 الترا از همان سنسور بزرگ گلکسی S20 الترا با اندازه 1/1.33 اینچ استفاده می‌کند. کیفیت تصویر این سنسور معادل 108 مگاپیکسل بوده و ویژگی ضبط ویدیو‌های 8K با سرعت 24 فریم‌برثانیه نیز توسط دوربین گلکسی نوت 20 الترا قابل انجام است. البته، این نکته را به یاد داشته باشید که تلفن‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون 865 توانایی ضبط ویدیو‌های 8K با نرخ 30 فریم‌برثانیه را دارند. نسخه‌های اروپایی پرچمداران جدید سری نوت از تراشه‌های اگزینوس ساخت سامسونگ بهره می‌گیرند. برخی منابع ادعا می‌کنند که فوکوس خودکار دوربین گلکسی نوت 20 الترا همراه با سیستم تشخیص فاز عمل خواهد کرد، اما به نظر می‌رسد که این دوربین فقط توانایی تشخیص فاز را دارد و خبری از فوکوس خودکار تشخیص فازی نیست.

دوربین زوم پریسکوپی یکی از مواردیست که در تلفن‌های نوت 20 قربانی شده است. به عبارتی دیگر، سامسونگ گلکسی نوت 20 الترا در این بخش از سنسور 1/2.0 اینچ 48 مگاپیکسل (با پیکسل‌های 0.8 میکرومتر) استفاده نخواهد کرد و به جای آن یک سنسور کوچک با کیفیت کمتر، یعنی سنسوری با اندازه 1/3.6 اینچ و کیفیت 12 مگاپیکسل (با پیکسل‌های 1.0 میکرومتر) درون مجموعه دوربین قرار می‌گیرد. هرچند، این سنسور هنوز هم از زوم 5 برابر و لرزشگیر اپتیکال پشتیبانی می‌کند. اضافه‌بر این موارد، دریچه دیافراگم این دوربین نور بیشتری را روانه سنسور می‌کند تا تصاویر روشن‌تری ثبت شوند.

دوربین سامسونگ گلکسی نوت 20

شاید با توضیح این مسئله متوجه شد که چرا سامسونگ در این تلفن از قابلیت زوم فضایی 100 برابر استفاده نکرده و زوم 50 برابر را به آن ترجیح داده است. در این بحث، مسئله کیفیت نیست، زیرا سنسور قدیمی 48 مگاپیکسل توانایی تولید تصاویر 12 مگاپیکسل با زوم 2 برابر را دارد. اما استفاده از آن لنز 12 مگاپیکسل با از دست دادن قابلیت زوم 2 برابر باعث می‌شود که زوم 50 برابری توسط یک سنسور 12 مگاپیکسل محقق شود.

از طرفی دیگر، ماژول التراواید 12 مگاپیکسل (با اندازه 1/2.55 اینچ، پیکسل‌های 1.4 میکرومتر و دریچه دیافراگم f/2.2) در مجموعه دوربین این تلفن بدون تغییر مانده است. اما باید بدانید که سنسور سه‌بعدی ToF در این مجموعه حضور نخواهد داشت. در واقع، هیچ‌کدام از اسمارت‌فون‌های سری گلکسی نوت 20 سامسونگ از سنسور سه‌بعدی استفاده نخواهند کرد و در عوض به فناوری فوکوس خودکار لیزری مجهز می‌شوند.

دوربین سامسونگ گلکسی نوت 20

مدل سامسونگ گلکسی نوت 20 هم از این قاعده مستثنی نبوده و برای ثبت تصاویر از همان دوربین مدل گلکسی S20 به اضافه قابلیت فوکوس خودکار لیزری استفاده می‌کند. در نتیجه، می‌توان گفت که دوربین اصلی نوت 20 تصاویر 12 مگاپیکسلی را تولید خواهد کرد. اگرچه، سنسور دوربین عضو پایه خانواده گلکسی نوت 20 برای این کار از پیکسل‌های بزرگ 1.8 میکرومتری بهره می‌گیرد. دوربین این تلفن هم از فوکوس خودکار با سیستم تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند.

در این میان، سنسور 64 مگاپیکسل دوربین تلفن چندین وظیفه برعهده دارد. سامسونگ از این سنسور به عنوان یک دوربین برای زوم ترکیبی 3 برابر و ضبط ویدیو‌های 8K با نرخ‌ 24 فریم‌برثانیه استفاده می‌کند. دوربین التراواید نیز به همان ماژول 12 مگاپیکسل قبلی با میدان دید 120 درجه و دیافراگم f/2.2 مجهز شده است.

در همین حال، گزارش‌هایی درباره بهبود تجربه کاربری قلم S Pen تلفن‌های جدید سری نوت منتشر شده است. بنابر اطلاعات منتشر شده، میزان تاخیر این قلم معادل 9 میلی‌ثانیه است. در نتیجه، کاربران در هنگام استفاده از این قلم احساس می‌کنند که یک خودکار یا مداد واقعی را به همراه یک کاغذ (تلفن) در اختیار دارند. احتمال می‌رود که این قلم با نرم‌افزار OneNote شرکت مایکروسافت نیز همگام‌سازی و سازگار شده باشد.

شرکت سامسونگ تاکنون هیچ تلفن گیمینگی معرفی نکرده است، اما اسمارت‌فون‌های سری گلکسی نوت 20 از ویژگی‌های بهبودیافته سرویس xCloud مایکروسافت بهره‌مند خواهند شد. با استفاده از این سرویس می‌توان بازی‌های کنسول Xbox را توسط استریم فضای ابری برروی تلفن اندرویدی اجرا کرد. در حال حاضر، این سرویس از 50 عنوان بازی پشتیبانی می‌کند، اما گفته می‌شود که تعداد این عناوین به 90 عدد خواهد رسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH