هواوی میت 40 پرو

تصویر محافظ نمایشگر تلفن هواوی میت 40 پرو صفحه‌نمایش آبشاری آن را تایید می‌کند

طبق گزارش وب‌سایت Huawei Central، تصویری از محافظ صفحه‌نمایش اسمارت‌فون هواوی میت 40 پرو (Huawei Mate 40 Pro) منتشر شده که خمیدگی‌هایی در سمت راست و چپ آن مشاهده می‌شود. این صفحه‌نمایش از نوع آبشاری خواهد بود. نمایشگر مدل قبلی میت 30 پرو (Mate 30 Pro) در طرفین خود دارای خمیدگی 88 درجه‌ای بود. در آن مدل از صفحه‌نمایش به اصطلاح Horizon استفاده شده بود که دکمه‌های فیزیکی تنظیم صدا حذف و به جای آن کنترل‌های مجازی موجود در کنار صفحه‌نمایش آبشاری قرار گرفته بودند.

یک پتنت ثبت شده در اداره ملی مالکیت فکری چین (CNIPA) نشان می‌دهد که میت 40 پرو دارای کنترل‌های مجازی بیشتری خواهد بود، مانند برخی از کنترل‌های دوربین که در کنار صفحه‌نمایش قرار می‌گیرد. به نظر می‌رسد که این تلفن در بخش کنترل‌های مجازی همانند اسمارت‌فون پرچمدار هواوی P40 پرو عمل می‌کند. نرخ رفرش پنل میت 40 پرو معادل 90 هرتز بوده که برای نمایش واضح انیمیشن‌های بازی و رابط کاربری بسیار مناسب است. در این نرخ، تصویر صفحه‌نمایش تلفن در هر 90 ثانیه به‌روز می‌شود.

هواوی میت 40 پرو

پرچمدار جدید سری هواوی میت از تراشه Kirin 1012 استفاده می‌کند. این تراشه هنوز معرفی نشده است، اما براساس اطلاعات منتشر شده، Kirin 1012 توسط شرکت تایوانی TSMC و تحت فرآیند 5 نانومتری به تولید می‌رسد. قانون جدید دولت ایالات متحده آمریکا در رابطه با صادرات محصولات و فناوری‌ها از اواسط ماه سپتامبر اجرایی خواهد شد. شرکت‌هایی مانند TSMC که از فناوری‌ آمریکایی استفاده می‌کنند، برای تولید تراشه‌ها و ارسال‌ آن‌ها به هواوی نیازمند مجوز دولت آمریکا هستند. شاید این مسئله تاثیر چندانی برروی تولید تلفن‌های سری میت 40 نداشته باشد، اما به طور جدی می‌تواند فرآیند تولید اسمارت‌فون پرچمدار هواوی P50 پرو را تحت‌تاثیر قرار دهد. تولید این تلفن از بهار سال آینده شروع می‌شود.

با این حال، برخی معتقدند که هواوی فقط به 8 میلیون واحد از تراشه‌های Kirin 1020 دسترسی دارد و می‌تواند 10 میلیون تلفن همراه را به تولید برساند. در نتیجه، این شرکت می‌تواند تراشه Kirin 1020 را برروی هندست میت 40 پرو و پلتفرم‌ اسنپدراگون 865 پلاس یا +Dimensity 1000 مدیاتک را در تلفن میت 40 مورد استفاده قرار دهد. به علاوه، هواوی می‌تواند هندست‌های مورد نظر برای یک بازار یا بازارهای خاص را به همراه تراشه‌های Kirin و سایر نسخه‌ها را با استفاده از دیگر تراشه‌ها در دسترس مشتریان قرار دهد.

هواوی در حال حاضر انگیزه بسیار زیادی دارد. چرا که اکوسیستم نرم‌افزاری Huawei Mobile Services هم‌اکنون 700 میلیون کاربر را پوشش می‌دهد که این رقم در مقایسه با سال گذشته میلادی 32 درصد افزایش یافته است. علاوه‌بر این، هواوی از ماه آوریل تا ژوئن امسال 55.8 میلیون واحد از اسمارت‌فون‌های خود را به فروش رسانده که آن را به عنوان برترین تولیدکننده تلفن همراه در جهان تبدیل کرده است. تصور کنید اگر این شرکت در آمریکا به عنوان یک تهدید برای امنیت ملی به حساب نمی‌آمد، به چه نتایج درخشانی دست پیدا می‌کرد.

بسیاری از طرفداران مشتاق این برند چینی منتظر معرفی اسمارت‌فون‌های میت 40 و میت 40 پرو هستند. تلفن‌های سری میت هواوی به عنوان پیشرفته‌ترین هندست‌های این شرکت شناخته می‌شوند و وجود تراشه 5 نانومتری در آن‌ها باعث می‌شود که این تلفن‌ها نسبت به مدل قبلی قدرتمندتر و البته، ارزان‌تر باشند. برخی افراد انتظار دارند که این دستگاه‌ها در ماه اکتبر به بازار عرضه شوند، اما تحلیلگران اعتقاد دارند که زمان عرضه این تلفن‌ها بین یک تا دو ماه به تاخیر می‌افتد. بنابراین، فروش تلفن‌های جدید هواوی در ماه نوامبر یا دسامبر، قبل از معرفی پرچمداران نیمه دوم سال آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH