استانداردهای شارژ سریع

اینتل اولین مودم 5G خود را در همکاری مشترک با مدیاتک معرفی کرد

کمپانی اینتل در ابتدا قصد داشت وارد مسابقه ساخت چیپ‌های 5G شود، اما به‌خاطر سلطه کوالکام بر این بخش، رویای خودش را کنار گذاشت. در عوض، این شرکت همکاری خود را با مدیاتک برای تامین مودم‌های 5G پردازنده‌های لپ‌تاپ‌اش شروع کرد.

حالا این همکاری مشترک اولین محصول خود را داده است. مودم T700 5G اولین چیپ 5G مدیاتک برای لپ‌تاپ‌ها است و در نسل بعدی لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌‌های اینتل استفاده خواهد شد.

سامسونگ مدیاتک

مودم T700 5G از سیگنال‌های Sub-6 5G پشتیبانی می‌کند که به شبکه‌های LTE موجود وابسته نیستند. به گفته مدیاتک این چیپ از شبکه‌های غیرمستقل Sub-6 5G هم پشتیبانی می‌کند و مصرف انرژی بسیار بهینه‌ای خواهد داشت. این بدین معنی است که شما مجبور نخواهید بود هنگام وب‌گردی یا انجام تماس‌های اینترنتی با شبکه 5G نگران عمر باتری دستگاه خود باشید.

در حال‌حاضر لپ‌تاپ‌هایی در بازار وجود دارند که از اتصال 5G پشتیبانی می‌کنند، اما اکثر آن‌ها از مودم‌های 5G کوالکام استفاده می‌کنند. از آنجاییکه قیمت چیپ‌های مدیاتک کمتر از چیپ‌های کوالکام است، مودم جدید T700 5G احتمالا قیمت لپ‌تاپ‌های 5G مجهز به آن را پایین خواهد آورد. ما انتظار داریم که به‌زودی شاهد معرفی این لپ‌تاپ‌ها باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH