شیائومی از تلویزیون جدید کاملا شفاف خود رونمایی کرد

تلویزیون‌های فعلی در زمان خاموش بودن دارای یک نمایشگر مشکی غول‌پیکر هستند و بر روی دیوار یا میز اتاق پذیرایی منزل جا خوش می‌کنند. این دستگاه‌ها همچنین می‌توانند به‌عنوان بخشی لاینفک از منازل قلمداد شوند؛ اما تلویزیون‌ها در عین سادگی می‌توانند بسیار زیبا و چشم‌نواز باشند. چنان‌چه شما نیز از علاقه‌مندان به گجت‌های خاص و منحصربه‌فرد هستید؛ در این‌صورت احتمالا برایتان جالب خواهد بود که بدانید کمپانی شیائومی از تلویزیون جدید خود با نام Mi TV Lux OLED Transparent Edition رونمایی کرده است.

همان‌طور که نام تلویزیون و تصویر منتشر شده همراه با آن نیز نشان می‌دهند؛ این دستگاه کاملا شفاف بوده و فضای پشت نمایشگر آن قابل رویت است. این موضوع بدان معناست که هنگام عدم استفاده از تلویزیون اساسا به‌نظر می‌رسد که یک قاب بر روی دیوار آویزان شده و یا روی میز تلویزیون قرار گرفته است. شیائومی ادعا می‌کند که با روشن شدن این تلویزیون تصاویر خیالی بر روی لایه نازکی از هوا نمایان خواهند شد. با توجه به عدم مشاهده عینی این محصول نمی‌توان پیرامون نحوه عملکرد آن در دنیای واقعی با قطعیت اظهارنظر کرد. اما این فناوری چندان هم جدید نیست؛ زیرا اکنون مدت‌هاست که کمپانی ال‌جی بر روی نمایشگرهای شفاف کار می‌کند و در جریان برگزاری رویداد CES نیز از آن‌ها رونمایی کرد.

تلویزیون Mi TV Lux OLED Transparent Edition از پنل‌های 55 اینچی ساخت ال‌جی بهره خواهد برد. این نمایشگر از نرخ نوسازی 120 هرتزی، عمق رنگ 10 بیتی و زمان پاسخگویی 1 میلی‌ثانیه‌ای پشتیبانی خواهد کرد. کمپانی چینی تلویزیون جدید خود را 49999 یوان قیمت‌گذاری نموده است؛ رقمی که پس از تبدیل حدودا معادل با 7200 دلار خواهد بود. هنوز مشخص نیست که آیا کمپانی برای عرضه این تلویزیون در خارج از کشور چین نیز برنامه‌ای دارد یا خیر؛ اما تجاری‌سازی این فناوری موضوعی جالب‌توجه به‌نظر می‌رسد.

2 در مورد “شیائومی از تلویزیون جدید کاملا شفاف خود رونمایی کرد”

  1. اینا اگه عرضه داشتند تلویزیونی میساختند که کیفیتش بتونه با تلویزیونهای براویای SONY رقابت کنه نه اینکه با این بچه بازی ها برای خودشون وجهه درست کنند در ضمن الجی و پاناسونیک از اینا قبلا زدن و چیز جدیدی نیست.

    12
    4
    1. امیرکیوان گوهری

      سلام دوست عزیز. همان‌طور که در متن خبر نیز قید شده این تلویزیون هم از پنل‌های ساخت ال‌جی استفاده می‌کند. از طرفی نبایستی از رشد خیره‌کننده برندهای چینی در صنایع الکترونیکی طی سالیان اخیر غافل بود. به یاد داشته باشید که چند سال پیش هواوی نیز فاقد جایگاه ویژه‌‌ای در بازار اسمارت‌فون بود؛ اما اکنون جزو برترین‌های این حوزه به‌شمار می‌رود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH