تلگرام قابلیت پشتیبانی از تماس‌ ویدیویی را به کلیه اپلیکیشن‌های خود اضافه کرد

پس از مدت‌ها انتظار تلگرام بالاخره اعلام کرد که قابلیت تماس ویدیویی به کلیه اپلیکیشن‌های دسکتاپی و موبایلی این سرویس اضافه شده است. کمپانی در هفتمین سالگرد آغاز به کار خود این خبر را اعلام کرد. تلگرام فعالیت خود را از آگوست سال 2013 آغاز نموده است. در حال حاضر مشخصه تماس ویدیویی به‌صورت آزمایشی (نسخه آلفا) در کلیه اپلیکیشن‌های تلگرام قابل دسترس است. کلیه تماس‌های ویدیویی تلگرام همانند تماس‌های صوتی این سرویس دارای رمزنگاری 2 طرفه (End-to-End) هستند. اپلیکیشن برای شخص تماس‌گیرنده و مخاطب 4 ایموجی مختلف را روی نمایشگر نشان خواهد داد. چنان‌چه هر 2 طرف دارای 4 ایموجی یکسان باشند؛ در این‌صورت تماس رمزنگاری شده است.

مشخصه تماس صوتی از قابلیت تصویر در تصویر بهره می‌گیرد. لذا کاربران از طریق Minimize کردن مکالمه کماکان می‌توانند از سایر اپلیکیشن‌ها استفاده کنند. کاربران حین انجام مکالمه ویدیویی همواره می‌توانند وضعیت تماس را به حالت صرفا صوتی تغییر داده یا از ابتدا مشخصه دوربین را در سمت خود فعال نکنند. تلگرام وعده داده که در ویرایش‌های آینده برنامه قابلیت‌های بیش‌تری را ارائه خواهد کرد. قابلیت برقراری تماس ویدیویی گروهی برجسته‌ترین افزونه احتمالی به‌شمار می‌رود.

صرفنظر از این موضوع تلگرام گزینه‌های متحرک جدیدی را برای ایموجی‌های پرکاربرد اضافه نموده است. در صورت تایپ کردن هر یک از این ایموجی‌ها در پنجره چت، ورژن متحرک و بزرگتر آن ظاهر خواهد شد. برای مشاهده نحوه کارکرد کلیه موارد فوق در وبسایت رسمی تلگرام کافیست اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH