گوشی شیائومی

گوشی شیائومی چی بخریم؟ معرفی بهترین مدل‌ها با قیمت مناسب

در این مقاله به معرفی بهترین گوشی شیائومی در رده‌های قیمتی مختلف از ارزان قیمت تا میان‌رده و پرچمدار می‌پردازیم.

شرکت شیائومی در چند سال اخیر با ارائه گوشی‌های خوش‌ ساخت همراه‌ با دریایی از امکانات و برچسب‌های قیمتی مقرون‌به‌صرفه توانسته رضایتمندی طیف وسیعی از کاربران در مقیاس جهانی را کسب کند و جایگاه دوم پرفروش‌ترین برند تولیدکننده تلفن‌ همراه جهان را از آن خود کند. شیائومی در بازارهای چین، هند و اخیرا اروپا جزو محبوب‌ترین برند‌های گوشی‌ هوشمند شناخته می‌شود و در کشور ما نیز گوشی‌های این برند موفق چینی به‌ دلیل کیفیت بالا و مناسب بودن قیمت گوشی شیائومی ، با استقبال فراوانی مواجه شده است.

در این مقاله تنها گوشی‌ها بر اساس برند سنجیده و انتخاب شده‌اند، در مقاله گوشی چی بخریم ؟ تمام فاکتورهایی که هنگام خرید گوشی باید به آن دقت کنید، توضیح داده شده و بهترین گوشی‌های هر بخش معرفی شده است.

دو برند زیر مجموعه شیائومی، ردمی (Redmi) و می (Xiaomi Mi) اصلی‌ترین بازیگران این غول چینی در بازارهای بین‌المللی محسوب می‌شوند که هر ساله شاهد عرضه مدل‌های جدیدی از این دو برند هستیم. برند ردمی سعی دارد با ارائه گوشی‌های اقتصادی و درعین حال باکیفیت، محبوبیت مشتریان بازار پایین‌رده و میان‌رده را کسب کند. این درحالی است که برند می شیائومی تمرکز خود را بر ساخت گوشی‌های قدرتمند و پرچم‌دار گذاشته تا نام شیائومی همچنان در فهرست بهترین گوشی‌های هوشمند هر سال، حضور پررنگی داشته باشد.

در کشور ما با توجه به‌نرخ بالای تورم و افزایش بسیار زیاد قیمت گوشی‌ها در چند سال اخیر، قدرت‌ خرید بسیاری از مردم برای گوشی‌های جدید پایین آمده، از این‌رو در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا بهترین گوشی شیائومی را در رده‌های قیمتی مختلف با ارائه توضیحات کاملی از هر مورد برای همه افراد با بودجه‌های متفاوت، معرفی کنیم. اگر هنوز در انتخاب برند شیائومی شک دارید، می‌توانید مقاله 5 دلیل برای این که گوشی شیائومی بخریم را بخوانید.

لازم به ذکر است، در گذشته بهترین گوشی تا ۱۲ میلیون تومان، بهترین گوشی تا 10 میلیون تومان، بهترین گوشی تا 8 میلیون تومان، بهترین گوشی تا 7 میلیون تومان، بهترین گوشی تا 5 میلیون تومان و بهترین گوشی سامسونگ را نیز به شما معرفی کردیم.

دسترسی سریع

بهترین گوشی‌های پایین‌رده شیائومی

درصورتی که نیازی‌ به مدل‌های چندان قوی با امکانات اضافی ندارید و ببیشتر به‌دنبال گوشی برای انجام کارهای روزمره به‌ همراه قابلیت‌های مناسب در این زمینه مانند عملکرد خوب در عکاسی و عمر باتری مناسب هستید، گوشی‌های میان‌رده شیائومی به‌خوبی پاسخگوی نیازهای شما خواهند بود و با بودجه نسبتا کمتری می‌توانید یک گوشی‌ خوش‌ ساخت اما نه‌چندان قوی برای بازی یا دیگر فعالیت‌های سنگین تهیه کنید.

شیائومی ردمی +A2

ردمی +A2 در عین حال که یکی از ارزان‌ترین مدل‌های شیائومی در بازار است، با توجه به مشخصات خوبی که دارد از گوشی‌های اقتصادی خوب بازار هم شناخته می‌شود. این گوشی از نمایشگر 6.5 اینچی IPS LCD بدون قابلیت خاصی بهره می‌برد، به این ترتیب با توجه به رده قیمتی نباید از انتظار یک نمایشگر همه‌چیز تمام را داشته باشیم. این مورد در دیگر بخش‌های گوشی نیز صدق می‌کند.

شیائومی در این مدل از دوربین اصلی دوگانه با سنسورهای 8 و 0.08 مگاپیکسلی بهره می‌برد. دوربین 8 مگاپیکسلی کیفیت قابل قبولی دارد و در روز تصاویر خوبی می‌گیرد. دوربین 0.08 مگاپیکسلی هم قابلیت تشخیص عمق دارد و برای عکس‌های پرتره مناسب است.

پردازنده مدیاتک هلیو G36 از جمله نقاط قوت گوشی به شمار می‌رود. این پردازنده نسبت به رده گوشی، قدرت پردازشی مناسبی دارد و از پس اجرای برنامه‌های روزمره و نیمه سنگین برمی‌آید. البته رم 2 گیگابایتی گوشی کمی بازدهی سخت‌افزاری را کاهش می‌دهد.

این مدل همچنین به یک باتری 5 هزار میلی‌آمپرساعتی مجهز شده که بیش از یک روز شارژدهی دارد و در یک استفاده معمولی شاید تا دو روز هم شارژدهی داشته باشد.

اندروید 12 نسخه گو، حسگر اثر انگشت پشت گوشی و بلوتوث نسخه 5.0 از دیگر مشخصات این مدل هستند.

مشخصات گوشی ردمی +A2:

  • نمایشگر 6.52 اینچی IPS LCD
  • پردازنده مدیاتک هلیو G36
  • رم 2 گیگابایتی
  • دوربین دوگانه 8+0.08 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی 5 مگاپیکسل
  • اندروید 12 نسخه GO
  • باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت با شارژر 10 واتی

شیائومی ردمی 10C

در میان گوشی‌های پایین رده شیائومی، ردمی 10C از بهترین گزینه‌هایی است که همزمان کمترین قیمت همراه‌ با مشخصات بالا ارائه می‌کند. باتوجه به‌ امکانات مناسب گوشی در کنار قیمت اقتصادی، به‌عنوان اولین گزینه پیشنهادی در این فهرست قرار می‌گیرد.

نمایشگر 6.71 اینچی استفاده شده در گوشی از نوع IPS LCD بوده و با رزولوشن 720 در 1650 از وضوح و شفافیت بالایی برخوردار است. همچنین ماژول دوربین قرار گرفته در پنل پشتی گوشی شامل ترکیبی از دوگانه 50+2 مگاپیکسلی است که به‌ترتیب لنز‌های واید و عمق‌ سنج است. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی در بالای نمایشگر درون یک بریدگی نسبتا کوچک قرار گرفته است.

گوشی با اندروید 11 عرضه شده و شاید به‌روزرسانی‌های جدیدتر را هم بگیرد. شیائومی در این مدل از پردازنده اسنپدراگون 680 استفاده کرده که در بهترین حالت با 6 گیگابایت رم برای انجام کارهای روزانه مناسب است. باتری گوشی نیز دارای ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت است و از شارژ سریع 18 وات پشتیبانی می‌کند.

مشخصات گوشی ردمی 10C:

  • نمایشگر 6.71 اینچی IPS LCD
  • پردازنده اسنپدراگون 680
  • رم در سه نسخه 3، 4 و 6 گیگابایتی
  • دوربین دوگانه 50+2 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی 5 مگاپیکسل
  • اندروید 11
  • باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت با شارژر 18 واتی

بهترین گوشی میان‌رده شیائومی

شیائومی در ارائه مدل‌های میان‌رده با امکانات جذاب و قیمت مقرون‌به‌صرفه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. از مهم‌ترین دلایل محبوبیت شیائومی در بازار کشورهای آسیایی، استراتژی تولید گوشی‌های اقتصادی میان‌رده با امکانات ستودنی و سخت‌افزار قدرتمند است، به‌طوری که بهترین گوشی‌های گیمینگ اقتصادی، اکثرا از این کمپانی چینی هستند.

ردمی نوت 12

بدون‌شک سری ردمی نوت شیائومی پرفروش‌ترین گوشی‌های این شرکت در ایران هستند. مدل پایه گوشی ردمی نوت 12 در اوایل سال جاری معرفی شد. ردمی نوت 12 از جمله گوشی‌های میان‌رده شیائومی هست که از نمایشگر با کیفیت امولد استفاده می‌کند. صفحه‌نمایش سوپرامولد نسبت به نمایشگرهای IPS LCD مصرف نیروی کمتری دارد، عمق رنگی مشکی درآن بیشتر است و با داشتن کنتراست بالاتر، قابلیت بالایی در تطابق با محیط اطراف دارد که سبب می‌شود در استفاده‌های طولانی چشم کاربر آسیب کمتری ببیند.

گوشی شیائومی

حال این مدل به یک نمایشگر 6.6 اینچی امولد با روشنایی تا 1200 نیت مجهز شده که در میان گوشی‌های هم قیمت ردمی نوت 12، از بهترین نمایشگر‌ها به حساب می‌آید.

ردمی نوت 12 از پردازنده اسنپدراگون 685 قدرت می‌گیرد و درکنار پردازنده گرافیکی آدرنو 610 در اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها عملکرد خوبی دارد اما اگر به دنبال یک گوشی گیمینگ هستید بهتر است کمی بیشتر هزینه کنید. گوشی در دو حافظه 64 و 128 گیگابایت همراه‌ با 4، 6 یا 8 گیگابایت رم عرضه می‌شود.

ظرفیت باتری دستگاه 5000 میلی‌آمپرساعت است که برای انجام کارهای رزومره و فعالیت‌های دیگر مانند تماشای فیلم یا حتی بازی‌کردن بسیار مناسب است و به‌وسیله شارژ 33 واتی درون جعبه گوشی شارژ می‌شود. همچنین ردمی نوت 11 با وزن 179 گرم و ضخامت 8.1 میلی‌متر یکی از خوش‌دست‌ترین گوشی‌های شیائومی به‌حساب می‌آید.

مشخصات گوشی ردمی نوت 12:

  • نمایشگر 6.6 اینچی امولد 120 هرتز
  • پردازنده اسنپدراگون 685
  • رم 4 و 6 و 8 گیگابایت
  • دوربین سه‌گانه  50+8+2 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی 13 مگاپیکسل
  • اندروید 13
  • باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت با شارژ 33 وات

ردمی نوت 11S

ردمی نوت 11S از جمله محصولات جذاب و شاید بهترین گوشی شیائومی در رده مدل‌های میان‌رده است. این مدل در کنار طراحی شکیل و زیبایش، امکانات خوبی از جمله نمایشگر 90 هرتزی، دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با وضوح بالا و باتری پرظرفیتی را داراست. درصورتی که قابلیت‌های کاربردی گوشی بیشتر از استفاده گیمینگ از آن برایتان اهمیت دارد، ردمی نوت 11S یکی از بهترین گزینه‌های پیش‌ روی شما خواهد بود.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های گوشی نمایشگر آن است. نمایشگر 6.67 اینچی با وضوح +FHD دارای تراکم پیکسلی 409 پیکسل در اینچ است که قابلیت‌های جذابی مثل نرخ نوسازی 90 هرتزی و روشنایی تا سقف 1100 نیت را دراختیار دارد.

گوشی شیائومی

در بخش دوربین شاهد به‌کارگیری چهار دوربین در قاب پشتی، متشکل از یک لنز واید 108 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار دوال پیکسل، لنز 8 مگاپیکسلی اولتراواید با پوشش 118 درجه‌ای و دو لنز ماکرو و تشخیص‌عمق 2 مگاپیکسلی هستیم.

ردمی نوت 11S بر پایه اندروید 11 قرار دارد و از رابط کاربری اختصاصی گوشی‌های شیائومی یعنی MIUI 13 استفاده می‌کند. باتری گوشی دارای ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت است که با شارژر 67 واتی نیرورسانی می‌شود.

مشخصات گوشی ردمی نوت 11s:

  • نمایشگر 6.6 اینچی امولد 90 هرتز
  • پردازنده هلیو G96
  • رم در دو نسخه 6 یا 8 گیگابایت
  • دوربین چهارگانه 108+8+2+2 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی 16 مگاپیکسل
  • اندروید 11
  • باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت با شارژ 33 وات

پوکو X5 پرو

پوکو X5 پرو با دراختیار داشتن تراشه قدرتمند اسنپدراگون 778G قادر به رقابت با گوشی‌های گران قیمت بازار در زمینه عملکری و قدرت‌پردازشی است. مطمنا گوشی پوکو X5 پرو ارزش‌ خرید بالایی دارد و درصورت همخوانی با نیازهای‌تان یک گزینه بسیار مطلوب به‌شمار می‌رود.

به‌کارگیری این تراشه سبب شده تا گوشی حتی زیربار کارهای سنگین و اجرای همزمان چندین برنامه مختلف به‌شکلی روان عمل کند و تجربه‌ای بی‌نقص را برای کاربران به‌ ارمغان بیاورد. همچنین استفاده از این تراشه 6 نانومتری موجب پشتیبانی گوشی از فناوری 5G شده که احتمالا برای برخی از کاربران اهمیت زیادی دارد.

گوشی شیائومی

نمایشگر گوشی از نوع امولد بوده و اندازه آن 6.67 اینچ، کیفیت تصویر +FHD و نرخ‌نوسازی آن 120 هرتز است. به‌واسطه سخت‌افزار قدرتمند گوشی و نمایشگر 120 هرتزی آن، مصرف انرژی در آن طبیعتا زیاد است که این گوشی شیائومی با باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی خود توانسته تا حدی از عهده آن بربیاید. درصورت استفاده معمولی، باتری تا یک‌روز کامل دوام می‌آورد هرچند اگر مصرف بیشتری داشته باشید، آداپتور شارژ 67 واتی همراه‌با گوشی دراختیارتان قرار دارد تا در حدود نیم ساعت گوشی‌تان را به‌طور کامل شارژ کنید.

جذاب‌ترین ویژگی این مدل شاید دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی آن باشد که می‌تواند تصاویر خوب و با کیفیتی را در حد و اندازه‌های یک گوشی میان‌رده بگیرد و نیازهای شما را در این زمینه برطرف سازد.

مشخصات گوشی پوکو X5 پرو:

  • نمایشگر 6.67 اینچی امولد 120 هرتز
  • پردازنده اسنپدراگون 778G
  • رم 8 گیگابایت
  • دوربین اصلی سه‌گانه 108+8+5 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی 16 مگاپیکسل
  • اندروید 12
  • باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت با شارژ 67 وات

بهترین گوشی بالارده شیائومی

تا همین چندسال پیش، شیائومی عموما به‌تولید گوشی‌های میان‌رده با کیفیت و خوش‌قیمت شهرت داشت. اما حالا این غول چینی با معرفی و عرضه مدل‌های بالارده و پرچم‌دار، راه خود را در بازار بالارده‌ها پیدا کرده و از این پس شاهد حضور گوشی‌های بالارده این شرکت با دریایی از امکانات، درکنار محصولات سامسونگ و اپل هستیم.

شیائومی 11T پرو

شیائومی به عرضه مدل‌های قاتل پرچمدار یا بالارده‌هایی که می‌توانند پرچمداران بازار را به چالش بکشند مشهور است. شیائومی 11T پرو یکی از آن مدل‌هایی است که البته از نظر کیفیت به پای پرچمداران نمی‌رسد اما به طور کامل می‌تواند در قامت یک مدل بالارده و شبهه پرچمدار ظاهر شود. شیائومی در این مدل از یک تراشه پرچمدار در عین حال 5G استفاده کرده که هم بتوانید از قدرت بالا و هم ارتباط 5G بهره‌مند شوید.

این مدل به نمایشگر 6.6 امولد دالبی ویژن با قابلیت تولید یک میلیارد رنگ و رفرش ریت 120 هرتز مجهز شده که رزولوشن 1080 در 2400 ارائه می‌کند. همچنین صفحه جلویی گوشی توسط محافظ گوریلا گلس ویکتوس تجهیز شده و از شکستگی صفحه‌نمایش در برابر سقوط تا ارتفاع 1.8 متری جلوگیری می‌کند.

گوشی ارزان شیائومی

ماژول دوربین به‌شکل یک مستطیل نسبتا بزرگ در قاب پشتی گوشی قرار گرفته و از دوربین‌های 108 مگاپیکسل واید، 8 مگاپیکسل اولتراواید و 5 مگاپیکسل تشخیص عمق تشکیل شده است. برای دوربین سلفی هم می‌توانید از دوربین 16 مگاپیکسلی استفاده کنید.

باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با شارژ فوق سریع 120 وات تنها در 17 دقیقه گوشی را 100 درصد شارژ می‌کند و یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این مدل نسبت به رقبایش است، هرچند این گوشی گواهی مقاومت در برابر آب را دریافت نکرده که یک نکته منفی برای آن محسوب می‌شود.

مشخصات شیائومی 11T پرو:

  • نمایشگر 6.7  اینچ امولد دالبی ویژن
  • پردازنده اسنپدراگون 888 5G
  • رم در دو نسخه 8 و 12 گیگابایتی
  • دوربین سه‌گانه 108+8+5 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی 16 مگاپیکسل
  • اندروید 11
  • باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت با شارژ 120 وات

پوکو F5

پوکو F5 یکی از بهترین و قدرتمندترین گوشی‌های غیرپرچمدار شیائومی و کل بازار است. در این رده قیمت، گوشی بالارده با مشخصات جذاب پوکو F5 کمتر پیدا می‌شود و افرادی که به دنبال خرید یک مدل قدرتمند و با کیفیت هستند می‌توانند از مدل بالارده  شبه پرچمدار پوکو F5 استفاده کنند.

این مدل از نمایشگر امولد با قابلیت تولید 68 میلیارد رنگ، رفرش ریت 120 هرتزی و با پشتیبانی از +HDR10 بهره می‌برد. بر روی صفحه محافظ کورنینگ گوریلا گلس 5 قرار دارد که از خط و خش و شکستگی در برابر افتادن گوشی مقاومت می‌کند اما ولی گوشی ضد آب نیست.

گوشی شیائومی

زیر کاپوت، شیائومی از یکی از قدرتمندترین تراشه کوالکام یعنی اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 استفاده کرده که همراه با 8 یا 12 گیگابایت رم و تراشه گرافیکی آدرنو 725، پوکو  F5 را مدلی ایده‌آل برای انجام کارهای سنگین و گیم تبدیل کرده است.

این مدل به باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی نیز مجهز شده که همراه با شارژر 67 واتی درون جعبه در 40 دقیقه 100 درصد شارژ می‌شود. دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی، حسگر اثر انگشت در فریم کناری و اندروید 13 از دیگر امکانات گوشی گیمینگ شیائومی است.

مشخصات پوکو F5:

  • نمایشگر 6.6  اینچ امولد 120 هرتزی
  • پردازنده اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2
  • رم در دو نسخه 8 و 12 گیگابایتی
  • دوربین سه‌گانه 64+8+2 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی 16 مگاپیکسل
  • اندروید 13
  • باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت با شارژ 67 وات

شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس

قدرتمندترین مدل سری ردمی در سال 2022 ردمی نوت 12 پرو پلاس نام دارد. این مدل قاتل پرچمدار و بالارده به امکانات بسیار خوبی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مجهز شده که ارزش خرید آن را افزایش می‌دهد.

این مدل دارای نمایشگر اولد با نمایش یک میلیارد رنگ، رفرش ریت 120 هرتز و پشتیبانی از HDR10 پلاس و دالبی ویژن است. این نمایشگر برای دیدن ویدیو و گیم بسیار مناسب است و دست کمی از نمایشگرهای سامسونگ ندارد.

دوربین 200 مگاپیکسلی از دیگر مشخصات قابل توجه این مدل است، شیائومی برای ردمی نوت 12 پرو پلاس از دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی استفاده کرده که با توجه به سخت افزار قدرتمند این مدل می‌تواند به خوبی تصاویر را پردازش کرده و کیفیت خروجی را افزایش دهد.

در بخش سخت افزار از تراشه قدرتمند دیمنسیتی 1080 استفاده که در کنار 8 یا 12 گیگابایت رم از پس تمامی کارها بر می‌آید. باتری 5 هزار میلی‌آمپرساعتی با شارژر 120 واتی نیز از دیگر امکانات خوب این مدل است.

البته شیائومی همچنان برخی از مشخصات مانند دریافت گواهی‌نامه مقاومت در برابر آب، امکان فیلم‌برداری 4K و 60 فریم و دوربین سلفی با کیفیت را برای این مدل در نظر نگرفته است.

مشخصات ردمی نوت 12 پرو پلاس:

  • نمایشگر 6.6  اینچ اولد 120 هرتزی
  • پردازنده دیمنسیتی 1080
  • رم در دو نسخه 8 و 12 گیگابایتی
  • دوربین سه‌گانه 200+8+2 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی 16 مگاپیکسل
  • اندروید 12
  • باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت با شارژ 120 وات

بهترین پرچمدار شیائومی

شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌همراه همواره سعی می‌کنند تا درهمه رده‌های قیمتی برای مشتریان محصولاتی داشته باشند، اما نبردگاه اصلی این برندها بخش پرچم‌دارهای بازار است که با نشان‌دادن تمام توان خود در قالب گوشی‌های پرچم‌دار با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

شیائومی 13 اولترا

بدون‌شک شیائومی 13 اولترا بهترین گوشی پرچم‌دار شیائومی تا به‌امروز است، این گوشی که به تازگی عرضه شده است شیائومی تمام تلاشش را کرده تا قدرت خود را از طریق این پرچم‌دار به رخ رقبا بکشد و این موضوع از طراحی ساخت و متریال‌های پریمیوم به‌کار رفته درآن تا استفاده از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 2 و پردازنده گرافیکی Adreno 740 به وضوح آشکار است.

مدل پایه این گوشی نیز دارای مشخصات بسیار نزدیکی به مدل اولتراست، درصورتی که امکانات بهتر گوشی در بخش دوربین، نمایشگر یا مقاومت قوی‌تر دربرابر نفوذ آب و دیگر امکانات منحصربه‌فرد مدل پرو برایتان اهمیت دارد، خرید آن را پیشنهاد می‌کنیم، هرچند در بازار ایران تفاوت قیمتی زیادی بین این گوشی و مدل پایه وجود دارد.

 

شیائومی در این مدل به‌سراغ یک نمایشگر 6.73 اینچی از نوع LTPO3 AMOLED  رفته که با کیفیت QHD خود به‌خوبی محتوای گوناگون را با با مصرف باتری کمتر، وضوحی مثال‌زدنی و دقت‌رنگی بالا به تصویر می‌کشد.

پشتیبانی از +HDR10، دالبی ویژن، نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و روشنایی حداکثر 2600 نیت از دیگر مشخصه‌های بارز نمایشگر دستگاه هستند. این نمایشگر توسط محافظ گوریلا گلس ویکتوس حفاظت می‌شود و نگرانی از جهت واردشدن آسیب‌جدی به‌گوشی از طریق ضربات وارده نخواهید داشت.

تراشه به‌کاربرده شده در شیائومی 13 اولترا، اسنپدراگون 8 نسل 2 است که درحال‌حاضر به‌عنوان یکی ازقدرتمندترین تراشه گوشی‌های اندرویدی شناخته می‌شود. به‌لطف این پردازنده پرچم‌دار اسنپدراگون، گوشی درحین سنگین‌ترین فعالیت‌ها یا اجرای بازی‌های روز و چندسال آینده به‌هیچ‌عنوان کم نمی‌آورد و باقدرت پاسخگو است.

شیائومی 13 اولترا از چهار دوربین در پنل پشتی بهره می‌برد. لنز اصلی دوربین از یکی از بزرگ‌ترین سنسورها در بازار موبایل بهره می‌برد که از نوع واید بوده و دارای کیفیت 50 مگاپیکسل است و از قابلیت فوکوس خودکار دوال پیکسل و لرزشگیر اپتیکال تصویر برخوردار است. دوربین دوم و سوم دو لنز تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی است که زوم اپتیکال 5 و 3.2 برابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. درآخر لنز 50 مگاپیکسلی اولتراواید که پوشش تصویر گسترده را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

باتری گوشی 5000 میلی‌آمپرساعت است که باوجود مصرف بالای انرژی توسط نمایشگر QHD و 120 هرتزی دستگاه، همچنان عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد و با پشتیبانی از شارژ سریع 90 وات، یکی از بهترین گوشی‌های بازار در این بخش است. باتری این گوشی از قابلیت‌های شارژ بی‌سیم سریع 50 واتی و شارژ معکوس 10 واتی نیز بهره می‌برد.

مشخصات گوشی شیائومی 13 اولترا:

  • نمایشگر 6.73 اینچی LTPO3 AMOLED
  • پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2
  • رم در دو نسخه 12 و 16 گیگابایت
  • دوربین اصلی چهارگانه 50.3+50+50+50 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی 32 مگاپیکسل
  • اندروید 13
  • باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت با شارژر 90 واتی

117 در مورد “گوشی شیائومی چی بخریم؟ معرفی بهترین مدل‌ها با قیمت مناسب”

  1. گوشی شیائومی C12 redmi چطوره؟ دوربین 50 128 گیگ با رم 6
    برای بازی های سنگین مثل کالاف و پابجی همزمان خوبه و موندگاریش چطوره؟

    1. سعید صانعی

      سلام، شخصا این گوشی رو تست نکردم ولی بر اساس مشخصات، یک گوشی معمولی و اقتصادیه و نباید انتظار زیاد ازش داشته باشید، دوربین معمولیه و تو روز شاید عکسای خوبی بگیره، برای بازی هم مناسب نیست ولی پابجی و کالاف رو با کیفیت متوسط اجرا میکنه
      در مورد موندگاریش بستگی داره شما چطوری از گوشی استفاده کنید ولی این مدل‌ها معمولا سه سال عمر مفیدشونه

  2. سلام . من بین این گوشی ها گیر کردم ، تو باطلاق افتادم .
    ۱۱ t پرو . ۱۲ لایت . پوکو اف ۵ . ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس .
    اهمیت ها=دوربین فوقالعاده خوب . پردازنده = بشه ۲الی ۳ ساعت کالاف بازی کرد بدون لگ و با اخرین گرافیک . و کارای روز مره
    زودتر جواب بدید . ممنون میشم

    0
    2
    1. سعید صانعی

      سلام، با مشخصاتی که شما می‌خوای همه این مدل‌ها خوب هستند و تفاوتشون خیلی کمه
      ولی از نظر سخت‌افزاری به ترتیب پوکو f5، ردمی نوت 12 پرو پلاس و 11t پرو خوب هستند
      تو دوربین هم به ترتیب ردمی نوت 12 پرو پلاس، 11t پرو و پوکو f5
      به این ترتیب فکرکنم ردمی نوت 12 پرو+ در مجموع بهتر باشه

  3. مهدی شاهسواری اصل

    سلام، وقت بخیر، می خواستم بهترین خرید بین پوکو F5 پرو و 11Tپرو، کدامیک از لحاظ قدرت پردازش و امکانات و ارزش خرید و جنس ساخت مناسب می باشد
    با تشکر

  4. باسلام واحترام ببخشیدممنون میشم کمکم کنیدمتاسفانه عادت خیلی بدی دارم گوشی راتاآخرپرمیکنم ازیه جهت هم سی پی یوقدرتمنددرکنارش ساپورت مموری کارتم میخوام داشته باشه درحال حاضرباوجودقدیمی شدنش امامن علاقه مندبه پوکوX3پروباحافظه256گیگ هستم بنظرشماگوشی شیامی وجودداره که سی پی یوقدرتمندتری داشته باشه ولی حافظه بالاومموری ساپورت کنه؟بین ردمی نوت12پروپلاس وپوکوX3پروکدام سی پی یوقویترهست؟آیاپوکوX3پروپلاس مموری ساپورت میکنه یاخیر؟تواینترنت یادمه قبلاسرچ کردم گفت ساپورت میکنه اماانگاراشتباتایپ کردم لطفاراهنماییم کنید3تاگوشی داشتم که هاردشون سوخت???

    1. سعید صانعی

      سلام، گوشی پوکو x3 پرو درسته قدیمیه ولی طبق اونچیزی که شما میگید، براتون مناسبه، هم پردازنده قدرتمندی داره و هم سرعت حافظه‌اش بالاتره، کارت حافظه هم میخوره

    1. سعید صانعی

      سلام، mi 10T که قدیمیه و دیگه ارزش خرید نداره ولی mi 11T Pro هنوز هم مدل بسیار خوب و قدرتمندیه و ارزش خرید داره

      2
      5
  5. سلام بنده حدوددوسال است پوکو X3 -ان اف سی دارم خدایی هیچ مشکلی هم نداشته وندارد بازی هم میکنم خیلی عالیست

    3
    9
      1. سلام بنظرتون نوت ۱۰پرو ۲۵۶گیگ با رم ۸گوشیه خوبیه یانه؟؟
        آیا ارزش خرید داره.
        قیمت ۸ونیم میگن
        طرف میگه این مدل ۲۵۶گیگ تازه اومده بازار میگه قبلناتا ۱۲۸بود
        ممنون میشم کمکم کنید

        1
        4
        1. سعید صانعی

          بله، گوشی بسیار خوبی هست، فقط برای یک سال پیشه، به جز این مورد، عیب دیگری نداره

          4
          5

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH