اثر مرکب

معرفی کتاب اثر مرکب نوشته دارن هاردی؛ ختم کلام موفقیت در یک کتاب

اثر مرکب کتابی‌ست برای افرادی که به دنبال موفقیت می‌گردند، دارن هاردی در کتاب اثر مرکب تلاش کرده تا راه موفقیت را به زبانی ساده و جذاب شرح دهد.

انسان‌های بسیاری در همین دقیقه و ثانیه به آن فکر می‌کنند که چگونه می‌توانند به رشد فردی برسند و سطح زندگی خود را تغییر دهند. کمال‌گرایی یکی از خصوصیات برجسته انسان‌هاست، همین ویژگی موجب می‌شود تا ما انسان‌ها همواره به دنبال رشد و پیشرفت باشیم.

حتی موفق‌ترین آدم‌ها نیز به موقعیت خود قانع نیستند و به دنبال رشد و کمال بیشتر می‌گردند، حال چه برسد به انسان‌های عادی که غرق زندگی روزمره شده‌اند و دقیق نمی‌دانند کجا هستند و می‌خواهند به کجا برسند.

البته منظور ما از رشد تنها موارد شغلی و مالی نیست، بسیاری از افراد به دنبال رشد شخصیتی و اخلاقی هستند. انسان‌های زیادی می‌خواهند عادت‌های بد خود را ترک کرده و انسان بهتری باشند و البته انسان بهتری بودن در همه جنبه‌های زندگی از جمله شادابی، روابط خانوادگی و حتی شغل و درآمد مالی نیز تاثیر بسزایی دارد.

مهم نیست که باهوش یا خنگ هستید باید با تلاش و کوشش، کمبود تجربه، مهارت، ذکاوت و توانایی ذاتی‌تان را جبران کنید.

دارن هاردی – کتاب اثر مرکب

اما راه موفقیت و رشد فردی چیست؟ بسیاری از افراد همواره از نصیحت بزرگان و شنیدن تجربیات مفیدشان فراری بوده‌اند، اما افرادی مانند دارن هاردی هستند که هم خود موفق بوده‌اند و هم می‌دانند چگونه بدون این که حوصله‌تان سر برود، راه موفقیت را نشان‌تان بدهند و نصیحت‌تان کنند.

دارن هاردی

آدم‌های زیادی در کار خود به اهداف بزرگ دست‌ یافته‌اند و به عنوان انسانی موفق شناخته می‌شوند. اما تعداد کمی هستند که بتوانند با همان شور و هیجان روز‌های ابتدایی آغاز کار خود، دیگران را نیز به سمت جاده موفقیت هدایت کنند. دارن هاردی یکی از این افراد است.

دارن هاردی، نویسنده، سخنران و ناشر سابق مجله موفقیت در آمریکا، تعدادی از پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه روانشناسی موفقیت در جهان را نوشته و یکی از برجسته‌ترین افراد در میان سخنرانان انگیزشی محسوب می‌شود.

اثر مرکب، اصل گرفتن پاداشی بزرگ از انتخاب‌های هوشمندانه و کوچک است.

دارن هاردی – کتاب اثر مرکب

دارن هاردی و کتابی شگفت انگیز به نام اثر مرکب

دارن هاردی در اولین کتاب خود یعنی اثر مرکب تمام تجربیات و راه‌های آزموده شده و قطعی برای موفقیت را در یک قانون کلی در زندگی خلاصه کرده و با ذکر نمونه‌های مختلف، اثبات می‌کند که چرا همه ما باید به این قانون عمل کنیم.

دارن هاردی

اثر مرکب کتاب دروغ‌گویی نیست، به شما قول نمی‌دهد که با انجام چند کار راحت به ثروتی میلیاردی می‌رسید و کل زندگی‌تان متحول می‌شود، اتفاقا کاملا برعکس، دارن هاردی تلاش کرده تا در کتاب اثر مرکب به شکلی واقع بینانه و اصولی بگوید که رسیدن به موفقیت به تلاش و پشتکار نیاز دارد.

دارن هاردی بارها و بارها در کتاب اثر مرکب تاکید ‌می‌کند که باید تلاش کرد، باید وقت گذاشت، باید عادت‌های مثبت ایجاد کرد و باید جدی بود. اثر مرکب مانند یک مربی بدنسازی سرسخت، همواره به شما یادآوری می‌کند که موفقیت اتفاقی نیست، باید با ایجاد عادت‌های مفید و جزئی، راه و سرنوشت خود را تغییر دهیم و به موفقیت ماندگار و بادوام برسیم.

هر عمل بزرگی، هر اکتشاف جالبی، با قدم‌های کوچک آغاز شده است.

دارن هاردی – کتاب اثر مرکب

دارن هاردی تلاش کرده تا تمامی تجربیات و ماحصل زندگی موفق خود را با یادآوری نکاتی مهم اما ساده آموزش دهد، اما گاهی عمل کردن به این نکات خسته‌کننده است و به همین دلیل دارن هاردی تلاش کرده تا در اثر مرکب به شما یادآور شود که موفقیت آسان نیست و برای رسیدن به موفقیت باید چالش‌های زیادی را پشت سر گذاشت، حال این انتخاب خودتان است که مانند افراد موفق با انتخاب راه درست و تلاش به موفقیت برسید یا مانند افراد معمولی بی‌خیال چالش‌های سخت، به زحمت زندگی کنید.

بررسی کتاب اثر مرکب نوشته دارن هاردی

در ابتدای کتاب نظر مثبت و تمجید بیش از 20 نویسنده، سخنران و مدیر موفق در جهان، در مورد کتاب اثر مرکب آورده شده است، افرادی مانند برایان تریسی، جک کنفیلد و دیوید باخ هر کدام چند خطی در مورد محتوای جذاب و اصولی کتاب توضیح داده‌اند و آن را به همه توصیه کرده‌اند.

سپس با پیام ویژه آنتونی رابینز برای کتاب مواجه می‌شوید. در ادامه نیز مقدمه کتاب با قلم خود دارن هاردی شما را برای آغاز مطالعه کتاب اثر مرکب آماده خواهد کرد.

افراد بزرگ بر موفقیت تمرکز کرده‌اند نه بر رضایتمندی.

دارن هاردی – کتاب اثر مرکب

کتاب اثرمرکب از پنج فصل تشکیل شده است:

فصل اول – اثر مرکب در عمل: در این فصل با اصول اولیه اثر مرکب آشنا خواهید شد، اینکه قانون اثر مرکب چیست و چرا ما تاکنون آن را تجربه نکرده‌ایم. دارن هاردی در این فصل در تلاش است تا شما را با ماهیت و اثرات قانون اثر مرکب آشنا سازد و با ذکر چند نمونه اثبات کند که چرا به اثر مرکب نیاز دارید.

فصل دوم – انتخاب‌ها: پس از شناخت اثر مرکب در فصل اول، زمان آن است تا در فصل دوم، راهتان را پیدا کنید. فصل دوم بیش از هر چیزی فصل خود شناسی است، فصلی که در آن یاد می‌گیرید فرصت‌ها به همه داده شده و هر کسی بر اساس علایق خود باید از فرصت‌های مناسب خود استفاده کند. معرفی فرمول خوش‌شانسی در این فصل یکی از بخش‌های جذاب کتاب است.

فصل سوم – عادت‌ها: یافتن هدف مشخص و ایجاد عادت‌های مثبت در راستای اهداف خود، از مهم‌ترین نکات اشاره شده در فصل سوم است، زمانی که راه خود را انتخاب کردید حال باید بدانید که می‌خواهید در چه مدتی به چه جایگاهی برسید و برای این کار باید چه کارهایی انجام دهید، این فصل به توضیح تمام این مسائل می‌پردازد. شاه‌کلید اصلی اثر مرکب، ایجاد و حفظ عادت‌های کوچک و مثبت است، عادت‌هایی که تغییرات بزرگی در زندگی انسان به وجود می‌آورد، در فصل سوم توضیحات بیشتری در این مورد دریافت می‌کنید.

مانعی که بین شما و اهدافتان است، رفتارتان است.

دارن هاردی – کتاب اثر مرکب

فصل چهارم – تکانش: به قول دارن هاردی، تکانش بهترین دوست بیل گیتس، ‌استیو جابز، ریچارد برانسون، مایکل جردن و هر فرد موفق دیگر است. تکانش فصل عمل کردن، پیشرفت و ترقی است. هاردی در این فصل اصول اجرا و ماندن در مسیر اثر مرکب را بازگو می‌کند، در این فصل یاد می‌گیرید که چرا باید هر روز تلاش کنید و رو به جلو باشید. ایجاد انگیزه و روحیه مثبت برای عمل به برنامه‌ها و عادت‌های مثبت نیز بخشی از تکانش هستند.

فصل پنجم – تاثیرها: اتفاقات مختلفی در طول روز می‌افتند که بر روی زندگی انسان تاثیر می‌گذارند، شنیدن اخبار و معاشرت با آدم‌‌های منفی نمونه‌ای از این اتفاقات هستند که روز شما را می‌سازد و به شما جهت می‌دهد. باید یاد بگیرید چگونه این اتفاقات را از خود دور کنید و به جای آن رفتارهای مثبت را جایگزین کنید. فصل پنجم فصل بررسی اهمیت تاثیراتی است که از محیط و اطرافیان می‌گیریم.

فصل ششم – شتاب: فصل ششم پر از نکته مهم و تاثیرگذار است، نکاتی که سرعت رشد و پیشرفت شما را شتاب می‌دهد و نتایج را چند برابر می‌کند. فصلی که مانند فصل دوم بیشتر بر روی خود شناسی و تغییر رفتارها و سبک زندگی تاکید دارد. در این فصل آخرین و کلیدی‌ترین نکات برای موفقیت بر اساس اثر مرکب را یاد خواهید گرفت.

ما تکرار همان چیزی هستیم که انجام می‌دهیم.

دارن هاردی – کتاب اثر مرکب

در پایان کتاب اثر مرکب چند صفحه نتیجه گیری کل کتاب نوشته شده و سپس با پرسشنامه و جداولی که برای آغاز کار ضروری هستند و در طول کتاب‌ به آن‌ها اشاره شده مواجه می‌شوید. به این ترتیب دیگر نیازی به ساخت جدول برنامه ریزی و پرینت گرفتن و این داستان‌ها ندارید. این کتاب همه‌چیز را برای شما فراهم کرده تا به موفقیت برسید، حال دیگر تصمیم با خودتان است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH