نوکیا 2.4 و نوکیا 3.4 با ظاهر زیبا و قیمت معقول رسما معرفی شدند

شیوع فراگیر ویروس کرونا یقینا خسارات قابل‌توجهی را به HMD Global وارد کرد. این کمپانی در تدارک عرضه چندین اسمارت‌فون طی 6 ماهه نخست سال 2020 قرار داشت؛ اما با توجه به اختلالات ایجاد شده در فرآیند تولید و کاهش میزان تقاضا شرکت فنلاندی تصمیم گرفت تا عرضه این اسمارت‌فون‌ها را به تعویق بیندازد. با این‌حال کمپانی HMD پس از مدت‌ها انتظار بالاخره از اسمارت‌فون‌های نوکیا 2.4 و نوکیا 3.4 رسما رونمایی کرد. نکته مهم‌تر اینکه هندست پیش‌تر معرفی شده نوکیا 8.3 5G آماده است تا به‌عنوان نخستین گوشی 5G کمپانی روانه بازارهای بین‌المللی شود.


مشخصات نوکیا 2.4

توان پردازشی نوکیا 2.4 از طریق تراشه هلیو P22 ساخت شرکت مدیاتک تامین می‌شود. این تراشه برای کاربرانی که پیش‌تر از اسمارت‌فون‌های پایین‌رده استفاده نموده‌اند؛ نامی آشنا به‌نظر می‌رسد. با این‌حال کارآیی تراشه P22 در مقایسه با چیپست هلیو A22 مورد استفاده در اسمارت‌فون سال گذشته نوکیا 2.3 به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است. تراشه هلیو P22 مجهز به یک پردازنده 8 هسته‌ای با هسته‌های کورتکس A53 است. نوکیا 2.4 از 2 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه‌داخلی قابل ارتقاء بهره می‌گیرد. خبر خوشحال‌کننده اینکه نوکیا 2.4 مجهز به درگاه اختصاصی کارت حافظه میکرو اس‌دی است.

این هندست با محوریت یک پنل 6.5 اینچی LCD با رزولوشن اچ‌دی پلاس عرضه می‌شود. این هندست دارای یک ناچ قطره‌ای شکل و حواشی متوسط در هر 4 طرف نمایشگر است. حفره روی نمایشگر از یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. در قسمت پشتی گوشی نیز شاهد استقرار دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و حسگر تشخیص عمق 2 پیکسلی هستیم. همچنین اسکنر اثرانگشت نیز در قسمت پشتی گوشی قابل مشاهده است.

انرژی موردنیاز هندست از طریق یک باتری نسبتا بزرگ 4500 میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود. خبر ناراحت‌کننده اینکه نوکیا 2.4 کماکان از درگاه بسیار قدیمی میکرو USB بهره می‌گیرد. شارژ باتری از طریق این پورت با حداکثر سرعت 5 وات امکان‌پذیر است. نکته عجیب اینکه نوکیا با وجود عدم به‌کارگیری درگاه USB-C در این هندست کماکان از اتصال NFC بهره گرفته است. جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون و پشتیبانی از رادیو FM سایر امکانات نوکیا 2.4 را تشکیل می‌دهند.

مشتریان تا پیش از پایان ماه سپتامبر قادر به خریداری نوکیا 2.4 با برچسب قیمتی 120 یورویی خواهند بود. این هندست در 3 مدل رنگی Dusk ،Charcoal و Fjord عرضه می‌شود. در ادامه نسخه مجهز به 3 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌داخلی نیز در آینده‌ روانه بازار خواهد شد.

مشخصات نوکیا 3.4

نوکیا 3.4 یک هندست پایین‌رده نسبتا پیشرفته‌تر در سال 2020 به‌شمار می‌رود. توان پردازشی این گوشی از طریق تراشه پرطرفدار اسنپ‌دراگون 460 تامین می‌شود. این تراشه مجهز به CPU بسیار جالبی با 4 هسته کورتکس A73 و 4 هسته کورتکس A53 است. بر اساس اعلام کمپانی عملکرد این پردازنده در مقایسه با نوکیا 3.2 حدودا 70 درصد ارتقا یافته است. نوکیا 3.4 دارای 3 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌داخلی بوده و از کارت حافظه میکرو اس‌دی پشتیبانی می‌کند.

بر اساس گمانه‌زنی‌ها این محصول با محوریت یک نمایشگر 6.39 اینچی LCD عرضه می‌شود. این نمایشگر مجهز به یک حفره کروی‌شکل در گوشه فوقانی سمت چپ جهت استقرار دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی است. این پنل از رزولوشن اچ‌دی پلاس برخوردار بوده و با حداکثر روشنایی 400 نیتی خود کاملا روشن به‌نظر می‌رسد. در قسمت پشتی گوشی نیز شاهد استقرار پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه شامل حسگر اصلی 13 مگاپیکسلی، لنز فوق‌عریض 5 مگاپیکسلی و حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی هستیم. همچنین پنل پشتی دستگاه از اسکنر اثرانگشت نیز میزبانی می‌کند.


این هندست به‌همراه یک باتری کوچک‌تر 4000 میلی‌آمپرساعتی عرضه می‌شود؛ اما در عوض از درگاه USB-C برخوردار است. نوکیا 3.4 از قابلیت شارژ حداکثر 10 واتی پشتیبانی می‌کند؛ اما آداپتور شارژ دیواری صرفا از شارژ 5 واتی پشتیبانی می‌کند. لذا کاربران در صورت تمایل به شارژ سریع‌تر هندست خود ناچارا بایستی نسبت به خریداری یک شارژر مجزا با توان بالاتر اقدام نمایند. از سایر مشخصات هندست می‌توان به جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون و گیرنده رادیو FM اشاره کرد. با این‌حال به پشتیبانی نوکیا 3.4 از اتصال NFC هیچ اشاره‌‌ای نشده است.

بر اساس اعلام کمپانی کاربران از ماه اکتبر قادر به خریداری نوکیا 3.4 خواهند بود. این هندست با قیمت‌گذاری 160 یورویی عرضه خواهد شد. HMD Global مدل‌های دیگری از این هندست با 3 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌داخلی یا 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌داخلی را روانه بازار خواهد کرد. با این‌حال قیمت‌گذاری این هندست کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

نوکیا 8.3 5G: نخستین گوشی 5G کمپانی HMD

نوکیا 8.3 5G از چهره‌ای آشنا برخوردار است. این دستگاه در اوایل سال جاری میلادی معرفی شد؛ اما بنا بر دلایل مختلف عرضه آن به تعویق افتاد. اکنون دوران انتظار به پایان رسیده است؛ زیرا این هندست از روز 23 سپتامبر (2 مهرماه) با برچسب قیمتی 700 دلاری در بازار ایالات‌متحده به فروش خواهد رفت.


در حال حاضر نوکیا 8.3 5G با وجود بهره‌گیری از تراشه اسنپ‌دراگون 765G، دوربین 64 مگاپیکسلی با لنز زایس، باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ سریع 18 واتی و نمایشگر 6.81 اینچی LCD با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس مدرن‌ترین اسمارت‌فون برند نوکیا به‌شمار می‌رود. چنین مشخصاتی یقینا برای یک اسمارت‌فون میان‌رده 5G در سال 2020 مناسب به‌نظر می‌رسد؛ اما بایستی اذعان کرد که نوکیا 8.3 5G در مقایسه با امکانات خود بسیار گران‌قیمت است. اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که عملکرد این هندست در بازارهای جهانی به چه شکل خواهد بود.

این هندست در قاره اروپا نیز عرضه خواهد شد. بر اساس اعلام یک خرده فروشی در کشور بلژیک نوکیا 8.3 5G از روز 23 سپتامبر (2 مهرماه) با برچسب قیمتی 580 یورویی قابل دسترس خواهد بود.

2 در مورد “نوکیا 2.4 و نوکیا 3.4 با ظاهر زیبا و قیمت معقول رسما معرفی شدند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH