تم مشکی اینستاگرام

آموزش فعال کردن تم مشکی اینستاگرام در اندروید و iOS

در این مقاله شاهد آموزش فعال کردن تم مشکی اینستاگرام در اندروید به همراه آموزش تغییر تم تاریک در iOS خواهید بود.

بی‌شک اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان است. مخاطبان میلیاردی این برنامه را عموما نسل جوان و نوجوان تشکیل داده که ساعات زیادی را در این شبکه اجتماعی می‌گذرانند. اینستاگرام دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های متنوع و مختلفی است و یکی از دلایل محبوبیت آن نیز همین مورد است.

یکی از قابلیت‌های اینستاگرام که برای تسهیل تجربه کاربری طرفداران این شبکه اجتماعی طراحی شده، دارک تم یا تم مشکی است. حالت تاریک از حدود دو سال پیش به صورت آزمایشی و سپس به شکل یک ویژگی جدید به این شبکه اجتماعی اضافه شد.

با فعال کردن این قابلیت پس‌زمینه تمام صفحات اصلی و منو‌های داخلی این برنامه به رنگ مشکی تبدیل می‌شود و نوشته‌ها به رنگ سفید در‌می‌آیند. اما هدف از این کار چیست؟

تم تاریک اینستاگرام

دارک مود اینستاگرام چه کاربردی دارد؟

اینستاگرام بر پایه تصویر و ویدئو طراحی شده و به همین دلیل مصرف حجم اینترنت بالایی دارد. همچنین به دلیل نمایش تصاویر و ویدئوها به صورت پشت هم، مصرف باتری این شبکه اجتماعی نیز بسیار بالاست و این یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کاربران اینستاگرام است.

چند دقیقه استفاده از این برنامه همزمان با اتصال گوشی به اینترنت موجب می‌شود که حجم زیادی از ظرفیت باتری خالی شود. با تم تاریک مصرف انرژی صفحه نمایش در گوشی‌هایی که دارای پنل امولد هستند به شدت کاهش پیدا می‌کند و به این ترتیب استفاده از تم تاریک در برنامه‌های محبوب مانند اینستاگرام توصیه می‌شود.

اما دلیل دیگر استفاده از تم تاریک اینستاگرام ، تسهیل استفاده از این برنامه در هنگام شب است، اکثر کاربران اینستاگرام عادت دارند که شب هنگام و پیش از خواب، دقایقی را در این شبکه اجتماعی گذرانده و پست‌های اخیر را تماشا کنند.

استفاده از گوشی با تم روشن در هنگام تاریکی شب، می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به چشم وارد کند. حتی کاهش نور صفحه نمایش نیز تاثیر چندانی در این مورد ندارد و توصیه می‌شود که هنگام کار با گوشی در شب، تم تاریک گوشی یا تم تاریک برنامه‌هایی که از آن استفاده می‌کنید، فعال باشد.

روشن بودن تم تاریک اینستاگرام همچنین کمک می‌کند تا بازتاب اشعه‌های مضر رنگ آبی کاهش پیدا کند و از صدمات اشعه نور آبی نمایشگر گوشی نیز در امان باشید.

تم مشکی اینستاگرام

چگونه تم اینستاگرام را مشکی کنیم؟

تم مشکی اینستاگرام در اندروید

  1. اینستاگرام خود را به آخرین نسخه موجود آپدیت کنید.
  2. اینستاگرام را باز کرده و وارد بخش پروفایل خود شوید.
  3. از قسمت بالا گزینه سه خط را بزنید و وارد منوی Setting شوید.
  4. گزینه Theme را انتخاب کنید.
  5. تیک آبی حالت Dark را فعال نمایید.
  6. همچنین با فعال کردن گزینه System Default تم اینستاگرام همگام با تم انتخابی برای سیستم تنظیم می‌شود، یعنی اگر دارک مود را در اندروید فعال کنید، اینستاگرام نیز دارک مود خواهد شد.

البته به صورت اتوماتیک در حالتی که تم تاریک برای سیستم عامل گوشی شما در دسترس باشد و آن را فعال کرده باشید، اینستاگرام نیز به تبعیت از آن کاملا تاریک خواهد شد.

تم مشکی اینستاگرام لایت در اندروید

  1. اینستاگرام لایت خود را به آخرین نسخه موجود آپدیت کنید.
  2. اینستاگرام لایت÷ را باز کرده و وارد بخش پروفایل خود شوید.
  3. از قسمت بالا گزینه سه خط را بزنید و وارد منوی Setting شوید.
  4. گزینه Theme را انتخاب کنید.
  5. تیک آبی حالت Dark را فعال نمایید.

تم مشکی اینستاگرام در iOS

  1. در iOS تم تاریک به خود رابط کاربری سیستم عامل اضافه شده است.
  2. سیستم عامل خود را به iOS 13 آپدیت کنید.
  3. حالت تاریک را در رابط کاربری انتخاب کنید، با این کار تم تمام برنامه‌ها از جمله اینستاگرام به حالت تاریک تغییر می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH