چگونه تایید هویت دو عاملی را در اینستاگرام خود فعال کنیم؟

احراز هویت دو عاملی، راهی ایمن‌تر جهت محافظت از حساب‌های آنلاین شما است. بهتر است که این ویژگی را در تمامی سرویس‌های مورد پشتیبانی، فعال کنید. در ادامه شیوه فعال کردن احراز هویت دو عاملی اینستاگرام را به شما آموزش می‌دهیم.

در احراز هویت دو عاملی، جهت تایید هویت شما در یک سرویس آنلاین، از دو فاکتور (عامل) جداگانه استفاده می‌شود. یکی از این فاکتورها، چیزی است که شما می‌دانید (همان گذرواژه) و دیگری نیز چیزی است که شما در اختیار دارید (گوشی، تبلت و یا کامپیوتر). بدین ترتیب جهت ورود به حساب خود، فقط به پسورد نیاز ندارید، بلکه یک کد یک‌بارمصرف را نیز احتیاج خواهید داشت. دومی یا از طریق اپلیکیشن موجود بر روی خود دستگاه ایجاد شده، و یا اینکه از طریق سرویس‌هایی همانند پیامک، به شما ارسال می‌شود. بنابراین حتی اگر شخصی نام کاربری و پسورد ایمیل شما را نیز در اختیار داشته باشد، آنگاه بازهم نمی‌تواند به حساب شما وارد شود.

این مطلب را نیز مطالعه کنید: چه تفاوتی بین تایید هویت دو مرحله‌ای و دو عاملی وجود دارد؟!

شیوه فعال کردن احراز هویت دو عاملی اینستاگرام

اپلیکیشن اینستاگرام خود را باز کرده و سپس به بخش پروفایل بروید. در گوشه بالا سمت راست، باید آیکون چرخ‌دنده را لمس کنید. در ادامه به صفحه “Options” وارد خواهید شد.

 

جهت فعال کردن احراز هویت دو عاملی، باید شماره تلفن شما به حساب اینستاگرامتان اضافه شده باشد. اگر تابه‌حال این کار را انجام نداده‌اید، آنگاه باید گزینه “Edit Profile” را لمس کرده و سپس در بخش “Private Information”، بر روی آیکون گوشی ضربه بزنید.

شماره تلفن خود را تایپ کرده و سپس “Next” را لمس کنید. پس از چند لحظه، یک کد تأیید از طریق پیامک برای شما ارسال می‌شود. این کد را در صفحه “Confirmation” وارد کنید. در ادامه با لمس کردن “Done”، شماره تلفن شما به حساب اینستاگرامتان اضافه می‌شود.

در ادامه باید به صفحه “Options” بازگشته و سپس گزینه “Two-Factor Authentication” را انتخاب کنید. گزینه “Require Security Code” را فعال کرده و سپس هنگامی‌که از شما خواسته شد تا اقدام خود را تأیید کنید، آنگاه باید “Turn On” را انتخاب کنید.

اینستاگرام بار دیگر کد تأیید را به شماره تلفن شما، پیامک می‌کند. این کد را باید در صفحه “Confirmation” تایپ کنید. در ادامه با لمس “Done” می‌توانید احراز هویت دو عاملی اینستاگرام خود را فعال کنید.

همچنین 5 کد پشتیبان را نیز دریافت خواهید کرد. بدین ترتیب اگر نتوانید پیامک تأیید را دریافت کنید، آنگاه این کدها می‌توانند شما را در ورود به حساب خود، یاری کنند. با تهیه اسکرین‌شات از این کدها، می‌توانید آن‌ها را آسان‌تر پیدا کنید. از هرکدام از این کدها می‌توانید فقط یک بار استفاده کنید.

احراز هویت دو عاملی اینستاگرام

تمام شد! دفعه بعد که بخواهید به حساب اینستاگرام خود وارد شوید، باید هم پسورد و هم کد امنیتی را وارد کنید. در نهایت اگر یک هکر بتواند به گذرواژه حساب شما دسترسی پیدا کند، آنگاه با وجود تأیید هویت دو عاملی، نمی‌تواند به حساب شما وارد شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH