فروش جهانی اپل واچ از مرز 100 میلیون دستگاه فراتر رفت!

هنگامی که اپل گجت اپل واچ خود را به بازار عرضه کرد؛ کارشناسان حوزه صنعت به موفقیت محصولات پوشیدنی هوشمند اپل در مقایسه با سایر دستگاه‌های پرفروش کمپانی نظیر آی‌فون و آ‌ی‌پد چندان خوش‌بین نبودند. اما اکنون محصولاتی نظیر اسمارت‌واچ‌ها و ایرفون‌های TWS موجب افزایش محبوبیت اپل نسبت به دورانی شده‌اند که این کمپانی صرفا تولیدکننده آی‌فون و آی‌پد به‌شمار می‌رفت.

فروش جهانی اپل واچ پس از چندین سال رشد سریع اکنون به مرز 100 میلیون دستگاه نزدیک شده است. بر اساس آمار اعلام شده از سوی موسسه Cybert حدودا 35 درصد کاربران آی‌فون در بازار آمریکا صاحب یک دستگاه اپل واچ هستند و این رقم کماکان در حال افزایش است.

امکانات اپل واچ SE

کنفرانس آنلاین رونمایی از محصولات جدید اپل در ماه سپتامبر سال جاری برگزار شد و در جریان آن غول کوپرتینویی نه‌تنها از مدل جدید اپل واچ به‌عنوان نخستین محصول جدید خود رونمایی کرد؛ بلکه کمپانی به معرفی سرویس جدید مربی مجازی خود با نام +Fitness پرداخت. کاربران با استفاده از این سرویس می‌توانند به کلاس‌ها و جلسات تمرینی مجازی ملحق شوند. هزینه اشتراک ماهیانه این سرویس برابر با 9.99 دلار است و خریداران اپل واچ SE اشتراک 3 ماهه این سرویس را به‌صورت رایگان دریافت خواهند کرد. این پدیده به‌وضوح نشان می‌دهد که اپل بیش از پیش اسمارت‌واچ‌های خود را مورد توجه قرار داده است.

در حال حاضر سهم اپل واچ از بازار جهانی دستگاه‌های پوشیدنی به 55 درصد رسیده است؛ اما برچسب قیمتی بالا کماکان اصلی‌ترین مانع در مسیر استفاده فراگیر از این محصول است. امسال اپل مدل ارزان‌قیمت‌تر اپل واچ SE را به بازار عرضه کرد. ارائه چنین محصولی به سری اپل واچ کمک می‌کند تا سهم خود از بازار گجت‌های پوشیدنی هوشمند را بیش از پیش افزایش دهد. گجت پوشیدنی مقرون‌به‌صرفه اپل در مقایسه با اپل واچ سری 3 حدودا 2 برابر سریع‌تر است و این موضوع بزرگ‌ترین ویژگی شاخص اپل واچ SE به‌شمار می‌رود. اپل نیز این محصول را به‌عنوان جانشین اپل واچ سری 3 معرفی می‌کند. اگرچه اپل واچ SE یک گزینه مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود؛ اما کماکان از اکثر امکانات ساعت هوشمند 3 ساله اپل برخوردار است. این محصول از امکاناتی نظیر قابلیت تشخیص سقوط، قطب‌نما، ارتفاع‌سنج همواره روشن، ردیاب خواب و سایر امکانات متداول میان اسمارت‌واچ‌های اپل بهره می‌گیرد.

بعلاوه اپل واچ SE با یک کیس ضدآب مخصوص شنا و ویژگی‌های ظاهری مشترک با سایر مدل‌های اپل واچ عرضه می‌شود. در بخش سخت‌افزار داخلی نیز این گجت مجهز به تراشه S5 است. این تراشه در اپل واچ سری 5 نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت. عملکرد 2 برابر سریع‌تر اپل واچ SE نسبت به اپل واچ سری 3 نیز مدیون به‌کارگیری همین تراشه است. از جنبه کیفیت ساخت نیز بایستی خاطرنشان کرد که اپل واچ SE دارای بدنه‌ای از جنس آلومینیوم 100 درصد قابل بازیافت است. از جنبه طراحی نیز این گجت شباهت زیادی با اپل واچ سری 4 دارد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH