محرومیت 3 میلیون دانش‌آموز ایرانی از آموزش مجازی

محرومیت 3 میلیون دانش‌آموز ایرانی از آموزش مجازی به دلیل عدم دسترسی به تلفن هوشمند!

محمد مهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، در واکنش به خبر خودکشی دانش آموز 11 ساله اهل شهرستان دیره در استان بوشهر به دلیل عدم برخورداری از تلفن هوشمند یا تبلت برای استفاده از آموزش مجازی اعلام کرد: در کشور حدود 3 میلیون دانش آموز به دلیل عدم دسترسی به تلفن هوشمند یا تبلت، نمی‌توانند از کلاس‌های آموزش مجازی مدارس بهره‌مند شوند.

دو روز پیش خبری مبنی بر خودکشی دانش آموز 11 ساله اهل شهرستان دیره به دلیل نداشتن موبایل یا تبلت برای بهره‌مندی از آموزش آنلاین مدارس به گوش رسید، هرچند علت اصلی خودکشی این دانش آموز پسر هنوز در هاله‌ای از ابهام است اما عدم دسترسی به تلفن هوشمند یا تبلت برای حضور در کلاس‌های آنلاین به عنوان یکی از مهم‌ترین دلایل رخ دادن این اتفاق ناگوار عنوان شده است. مهدی زاهدی در واکنش به این اتفاق با ابراز تاسف اعلام کرد: نباید هیچ فرزند ایرانی به دلیل عدم توانایی مالی از آموزش عقب بماند، از والدین دانش آموزان درخواست می‌کنم تا هرگونه مانع برای تحقق این مهم را به مجلس گزارش دهند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار داریم تا ارگان‌هایی مانند وزارت ارتباطات، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و کمیته امداد به رفع محرومیت دانش آموزان از تحصیل مجازی و تامین هزینه‌های آموزش مجازی مانند تهیه تلفن هوشمند و اینترنت برای دانش آموزان در مناطق محروم کمک کنند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در مورد راه‌های برخورداری از آموزش دروس در سال تحصیلی جاری گفت: برنامه‌های آموزشی از رسانه ملی پخش می‌شود و دانش آموزان می‌توانند از این برنامه‌ها استفاده کنند، همچنین هر کجا نیاز به برگزاری کلاس حضوری بود، دانش آموزان می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدرسه حضور پیدا کنند. در این شرایط معلمان نیز موظف به ارائه خدمات آموزشی هستند.

محمد مهدی زاهدی ادامه داد: مقدمات بهبود شرایط آموزشی برای آنکه هیچ دانش آموزی از تحصیل باز نماند توسط وزارت آموزش و پرورش انجام شده است، البته اگر در مناطق محروم مشکلاتی در این زمینه وجود دارد، والدین دانش آموزان می‌توانند آن را به صورت مکتوب به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گزارش دهند، ما به طور قطع مشکلات را پیگیری و موانع را برطرف می‌سازیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH