Smart Data Mode آیفون 12

قابلیت Smart Data Mode آیفون 12 چه کاربردی دارد؟

سری آیفون 12 اپل، اولین‌ نسل 5G گوشی‌های هوشمند این غول تکنولوژی است. Smart Data Mode آیفون 12 را می‌توان یکی از ویژگی‌های جدید این سری به حساب آورد. این گجت‌ها به لطف ویژگی جدید Smart Data Mode، فقط در برخی از مواقع از شبکه سریع‌تر 5G بهره می‌برند.

این دستگاه‌ها بسته به پهنای باند موردنیاز اپلیکیشن‌ها، بین شبکه‌های 4G و 5G جابجا می‌شوند. بنابراین اگر قصد چک کردن ایمیل و یا توییتر خود را داشته باشید، آنگاه آیفون 12 شما از شبکه عادی 4G استفاده می‌کند (حتی اگر در منطقه 5G باشید). بدین ترتیب، از دریافت و ارسال امواج اضافی و پرمصرف 5G، جلوگیری به عمل می‌آید. حال اگر به استریم ویدیو و یا تماس تصویری بپردازید، آنگاه گوشی شما از اینترنت 5G که سریع‌تر بوده و تأخیر کمتری نیز دارد، بهره می‌برد.

این یک راه‌کار جالب است، هر چند که هنوز به‌صورت کامل مشخص نیست که استفاده از امواج 5G، بر عمر باتری چه تأثیری می‌گذارد. این قضیه حداقل برای دستگاه‌های اندرویدی 5G گوناگون که در سال جاری میلادی عرضه شده‌اند، صدق می‌کند. از طرفی دیگر، آیفون‌های اپل نسبت به پرچمداران اندرویدی، از باتری‌های کوچک‌تری بهره می‌برند. در عوض سعی می‌شود تا این کمبود، با هماهنگی میان سخت‌افزار و نرم‌افزار جبران شود (مصرف باتری بهینه‌تر شود). انگیزه اصلی پشت قابلیت Smart Data Mode سری آیفون 12 اپل، می‌تواند همین ظرفیت کمتر باتری باشد. بدین ترتیب در این گوشی‌ها فقط هنگامی‌ از شبکه 5G استفاده می‌شود که واقعا به آن نیاز باشد.

عمر باتری، یک مشکل اساسی برای شرکت اپل به شمار می‌رود. این قضیه تا آنجایی پیش رفته که این شرکت تصمیم گرفته تا نرخ نوسازی 120 هرتزی را در آیفون‌های امسال خود، به کار نبرد. از طرفی دیگر، این نرخ نوسازی در حال تبدیل شدن به استانداردی برای پرچمداران اندرویدی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH