عملکرد نه‌چندان خیره‌کننده گوشی‌های آی‌فون 12 و آی‌فون 12 پرو در بنچمارک AnTuTu

چند روز پیش کمپانی اپل از گوشی‌های سری آی‌فون 12 خود رونمایی کرد. پیش‌سفارش مدل معمولی آی‌فون 12 و آی‌فون 12 پرو پیش‌تر آغاز شده و این هندست‌ها هفته آینده روانه بازار خواهند شد. امروز نتایج مربوط به عملکرد این 2 دستگاه در پایگاه داده AnTuTu منتشر شده و نگرشی کلی از کارآیی آن‌ها در اختیار کاربران قرار گرفته است.

هر 2 هندست فوق مجهز به تراشه بومی A14 Bionic هستند. این نیمه‌هادی نخستین تراشه اسمارت‌فونی 5 نانومتری در جهان به‌شمار می‌رود؛ اما نتایج خام به‌دست آمده توسط این پردازنده در مقایسه با تراشه مورد استفاده در اکثر پرچم‌داران اندرویدی موسوم به اسنپ‌دراگون 865 نسبتا ناامیدکننده به‌نظر می‌رسند.

امتیازات گوشی‌های آی‌فون 12 و آی‌فون 12 پرو در AnTuTu

کسب نمره کلی 570 هزار در زمینه عملکرد CPU، GPU، حافظه و رابط کاربری ابدا موضوع شگفت‌آوری به‌نظر نمی‌رسد. با یک مقایسه سریع می‌توان پی برد که پرچم‌داران برتر اندرویدی به‌طور متوسط دارای امتیازی بالغ بر 660 هزار هستند. بیش‌تر شکاف امتیازی در بخش GPU قابل مشاهده است؛ جایی که اختلاف امتیاز میان گوشی‌های آی‌فون و پرچم‌داران اندرویدی به بیش از 40 درصد می‌رسد.

در 3 حوزه دیگر نیز اختلاف کارآیی هندست‌های اپل با پرچم‌داران اندرویدی کمتر از 10 درصد است. همچنین عملکرد حافظه در مدل‌های جدید آی‌فون تنها حدودا 6 درصد سریع‌تر است. این اختلاف حداقل در مدلی از آی‌فون 12 با 4 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی و نسخه 6/128 گیگابایتی آی‌فون 12 پرو به چشم می‌خورد. بدین‌ترتیب اکنون احتمالا برای نخستین بار پس از معرفی آی‌فون‌های جدید به‌کارگیری رم 6 گیگابایتی در مدل‌های پرو موردتائید قرار می‌گیرد. این در حالیست که مدل‌های معمولی آی‌فون 12 مجهز به رم 4 گیگابایتی هستند.

حتی در صورت نادیده گرفتن مقایسه امتیازات میان 2 پلتفرم مختلف (مقایسه امتیازات بنچمارک هندست‌ها در پلتفرم‌های مختلف همواره با درصدی از خطا همراه خواهد بود) نیز با اطمینان می‌توان اعلام کرد که تراشه A14 به میزان بسیار ناچیزی از تراشه نسل قبلی خود یعنی چیپست 7 نانومتری A13 Bionic سریع‌تر است. پیش‌تر آی‌فون 11 پرو مکس موفق به کسب نمره 536883 در بنچمارک آنتوتو 8 شد. بر این اساس عملکرد گوشی‌های آی‌فون 12 و آی‌فون 12 پرو در مقایسه با آی‌فون 11 پرو مکس پیشرفت مختصر 5 تا 6 درصدی را نشان می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH