اکانت جعلی اینستاگرام (Finsta) چیست و چگونه آن را بسازیم؟!

نوجوانان و کانال‌های خبری محلی، زیاد با مقوله اکانت‌ فیک یا همان Finsta، سروکار دارند. حال سؤال اینجاست که اکانت فیک اینستاگرام چیست و چرا توسط جوانان ایجاد می‌شود؟ شاید هم از خود بپرسید که چگونه می‌توانم چنین کاری را انجام دهم؟

اکانت فیک اینستاگرام چیست؟

اکثر کاربران فقط یک حساب اینستاگرام دارند، اما برخی از کاربران نیز، یک اکانت اضافی دارند. همین حساب‌های فیک (جعلی) اینستاگرام را “Finsta” می‌نامند. چنین حساب‌هایی معمولا پنهان و ناشناس بوده و یا اینکه پر از تصاویری هستند که به حساب اصلی آن شخص، مربوط نمی‌شوند.

برخی از اشخاص به این دلیل Finsta‌ها را ایجاد می‌کنند که بتوانند از عمومی شدن برخی از استوری و یا پست‌های خود، جلوگیری کنند. محتویات حساب‌های عادی اینستاگرام (Rinsta)، توسط غریبه‌ها و همکاران یک فرد قابل مشاهده است، اما محتویات یک اکانت فیک می‌تواند فقط توسط دوستان و یا اعضای خانواده، قابل دسترسی باشد.

البته برخی از اکانت‌های فیک اینستاگرام نیز کاملا مخفی هستند. شاید بخواهید که حسابی را ایجاد کرده و در آن تصاویر، استوری‌ها و یا فعالیت خود را از اشخاص خاصی، پنهان کنید. همچنین چنین حساب‌هایی جهت مرور پست‌های سایرین و کامنت گذاشتن به‌صورت ناشناس نیز کاربرد دارند.

گاهی اوقات، کاربران از اینستاگرام جهت ذخیره کردن حرکات طنز، ویدیوهای تعطیلات و یا اثرهای هنری خود استفاده می‌کنند. چنین حساب‌هایی بخشی از تجربه اینستاگرام بوده و همچنین توانسته‌اند که مواردی همچون ایجاد و مدیریت حساب حیوانات خانگی را نیز امکان‌پذیر کنند. حال شاید از خود بپرسید که دلیل وجهه بد یک اکانت فیک اینستاگرام چیست؟

این مطلب را نیز بخوانید: چگونه استوری اینستاگرام خود را از دیگران مخفی کنیم؟

اکانت‌های جعلی لزوما چیز بدی نیستند

اکانت فیک اینستاگرام چیستحساب‌های اضافی همیشه جهت افزایش حریم خصوصی، فعالیت مخفیانه و یا شوخی‌های آنلاین، مفید هستند. در اصل، Finsta‌ها چیزی جدیدی نیستند. این حساب‌ها به نوعی تکرار جریانی بوده که از زمان تابلوهای اعلانات و سرویس‌های IRC، وجود دارد.

به هر حال، چنین چیزی از شدت مشکوک بودن اکانت‌های جعلی اینستاگرام، نمی‌کاهد. چرا کاربری (مخصوصا یک نوجوان) باید تصاویر شخصی خود را بر روی فضای اینترنت قرار دهد؟ آیا در عوض نمی‌تواند وضعیت حساب خود را بر روی “خصوصی” و یا “فقط دوستان” قرار داد؟

اکثر تصاویر خصوصی، شرم‌آور، زشت و … نیستند، آن‌ها فقط شخصی هستند. اینستاگرام جهت به‌اشتراک‌گذاری تصاویر با دوستان و یا اعضای خانواده، یکی از بهترین‌ها است، اما همچنین در این فضا، آشنایان، غریبه‌ها و کارفرمایان بالقوه نیز می‌توانند زندگی شما را مشاهده کنند. یک Finsta به مردم اجازه می‌دهد تا تصاویری را که پیش‌تر در آلبوم‌های شخصی و یا قاب‌های عکس‌ نگهداری می‌کردند، با دیگران به اشتراک بگذارند.

حب، حال اگر بخواهید که یک حساب دیگر برای خود ایجاد کنید، آنگاه باید چگونه این کار را انجام دهید؟

این مطلب را نیز بخوانید: تمام چیزی که باید در رابطه با قابلیت Reels اینستاگرام بدانید

چگونه یک حساب جعلی را ایجاد و مدیریت کنیم؟

اکانت فیک اینستاگرام چیست

ایجاد یک حساب اضافی در اینستاگرام، آسان‌تر از همیشه است. همانند توییتر، می‌توانید از طریق اپلیکیشن اینستاگرام، به چندین حساب دسترسی پیدا کنید و در این بین نیز نیازی به گذر از صفحات ورود ندارید. در زیر به نحوه ایجاد حساب Finsta می‌پردازیم:

  1. اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید.
  2. به پروفایل خود بروید (آیکون موجود در گوشه پایین سمت راست، کنار آیکون قلب).
  3. در گوشه بالا سمت راست پروفایل خود، منوی همبرگری را لمس کرده تا وارد منوی پروفایل شوید.
  4. در انتهای منوی پروفایل، آیکون تنظیمات را لمس کنید.
  5. در ادامه به پایین رفته و سپس “Add Account” را لمس کنید.
  6. یک حساب جدید ایجاد کنید.

پس از اینکه حساب جدید خود را ایجاد کردید، آنگاه باید مطابق فرایند زیر، بین حساب‌های خود جابجا شوید.

  1. به پروفایل خود بروید.
  2. در بالای صفحه باید نام کاربری خود را لمس کنید.
  3. حساب مدنظر خود را انتخاب کنید.

تمام شد! اگر هم می‌خواهید که محتویات حساب خود را از دید غریبه‌ها مخفی نگه دارید، آنگاه باید در منوی تنظیمات به بخش “Privacy” رفته و سپس حساب خود را بر روی حالت خصوصی (Private) قرار دهید.

در اپلیکیشن اینستاگرام خود می‌توانید حداکثر تا 5 حساب داشته باشید. بنابراین حتی می‌توانید برای حیوان خانگی خود نیز یک حساب ایجاد کنید. از کجا معلوم، شاید گربه شما نیز روزی معروف شد!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH