گروه خونی شما می‌تواند شدت ابتلا به ویروس کرونا را نشان دهد!

تحقیقاتی که اکنون انجام شده، نشان داده که افرادی که دارای گروه خونی نوع O هستند، ممکن است در طول همه‌گیری از مزیتی جزئی برخوردار باشند. دو پژوهش منتشر شده در این هفته نیز نشان می‌دهد که افراد مبتلا به ویروس کرونا که از گروه خونی نوع O برخوردارند، کمتر در معرض ویروس کرونا قرار دارند و در صورت ابتلا نیز شدت بیماری آن‌ها بسیار کم خواهد بود.

اکنون پژوهشات جدید نیز نشان داده است که بیماران مبتلا به ویروس کرونا با گروه خونی نوع O یا B زمان کمتری را در بخش مراقبت‌های ویژه نسبت به افراد مبتلا با گروه خونی نوع A یا AB سپری می‌کنند. همچنین این افراد کمتر به دستگاه تنفسی احتیاج داشتند و کمتر هم دچار نارسایی کلیه شدند.

اکنون یافته‌های جدید مشابه یافته‌های قبلی است که در پژوهشات اخیر در مورد گروه خونی نوع O نیز مشاهده شده بود و تصویر واضح‌تری از خطرات ویروس کرونا را به ما نشان می‌دهد.

افراد با گروه خونی نوع O یا B با شدت کمتری به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند!

این پژوهشات در هفته اخیر، 95 بیمار مبتلا به ویروس کرونا را که در بیمارستان‌های ونکوور کانادا به شدت بیمار بودند، بین ماه‌های فوریه و آوریل بررسی کرد.

پژوهشگران دریافتند که بیماران با گروه خونی نوع O یا B به طور متوسط ​​4 روز و نصف کمتر از بیماران با گروه خونی نوع A یا AB در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بودند. گروه دوم به طور متوسط ​​13 روز و نصف در بخش آی‌سی‌یو بودند. اما محققان هیچ‌گونه ارتباطی بین گروه خونی و مدت زمان بستری اشخاص در بیمارستان پیدا نکرده بودند.

با این حال، آن‌ها توانستند به این نتیجه برسند که فقط 61 درصد بیماران با گروه خونی نوع O یا B به دستگاه تنفس نیاز دارند، در حالی که بیماران با گروه خونی نوع A یا AB فقط 84 درصد به دستگاه تنفس نیاز پیدا کرده بودند. در همین حال، بیماران مبتلا با گروه خونی نوع A یا AB نیز بیشتر به دیالیز احتیاج دارند (در این روش به کلیه‌ها کمک می‌شود تا سموم از خون تصفیه شود).

پژوهشگران نیز این‌چنین بیان کرده‌اند:

بیماران در این دو گروه خونی (گروه خونی A یا AB) ممکن است به دلیل ابتلا به ویروس کرونا نسبت به افرادی که دارای گروه خونی O یا B هستند، در معرض خطر ابتلا به اختلال عملکرد یا نارسایی عضو نیز باشند.

پژوهشی که در تیرماه نیز انجام شد، ارتباط مشابهی را نشان داد؛ بیماران در کشورهای ایتالیا و اسپانیا با گروه خونی نوع O نسبت به بقیه بیماران با گروه خونی دیگر، پنجاه درصد کمتر در معرض ابتلا به عفونت شدید ویروس کرونا قرار دارند (این افراد به لوله‌گذاری یا اکسیژن مکمل نیاز دارند).

افراد با گروه خونی نوع O، آسیب‌پذیری کمتری در برابر ویروس کرونا دارند

دومین پژوهش جدید نیز نشان داد که افراد با گروه خونی نوع O در قدم اول نسبت به افراد دیگر در معرض خطر کمتری برای ابتلا به ویروس کرونا هستند. این تیم پژوهشی حدودا نیم میلیون نفر در کشور هلند را که از اواخر اسفندماه تا خرداد ماه (فوریه تا اواخر ژوئیه) تست ویروس کرونا داده بودند، مورد بررسی قرار داد. 38/4 درصد از 4600 نفری که تست کرونای آن‌ها مثبت بوده و گروه خونی خود را گزارش کردند، دارای گروه خونی نوع O بودند.

این میزان شیوع در جمعیت 2.2 میلیون نفری دانمارکی با گروه خونی نوع O کمتر از 41.7 درصد است، بنابراین محققان تشخیص دادند که افرادی که دارای گروه خونی نوع O هستند، به طرز عجیبی کمتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند.

پژوهشگران گفته‌اند:

گروه خونی نوع O با ابتلای کمتر به ویروس کرونا در ارتباط است.

پژوهشات دیگر ارتباط مشابه‌ای را بین گروه خونی و خطر ابتلا به ویروس کرونا نشان دادند

در حالت کلی، گروه خونی افراد به دلیل وجود یا عدم وجود برخی پروتئین‌ها به نام آنتی‌ژن‌های A و B در سطح گلبول‌های قرمز خون که یک ویژگی ژنتیکی است (از والدین به ارث رسیده) بستگی دارد. افرادی که دارای گروه خونی نوع O هستند، هیچکدام از این آنتی‌ژن‌ها را ندارند. براساس موسسه خون اوکلاهما، گروه خونی نوع O رایج‌ترین گروه خونی است و حدود 48 درصد از آمریکایی‌ها از این نوع گروه خونی برخوردارند.

پژوهشات جدید در مورد گروه خونی و خطر ابتلا به ویروس کرونا با تحقیقات قبلی در این زمینه نیز مطابقت دارد. پژوهشی که در خردادماه نیز منتشر شد، نشان داد که افراد با گروه خونی نوع O کمتر از سایر گروه‌های خونی، برای ویروس کرونا تست مثبت داشته‌اند. پژوهشی در فروردین‌ماه نیز (گرچه هنوز بررسی نشده است) نشان داد که در میان 1559 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در شهر نیویورک، نسبت افراد کمتری با گروه خونی نوع O حضور داشتند.

در اسفندماه (ماه مارس) نیز مطالعه‌ای بر روی بیش از 2100 بیمار ویروسی کرونا در شهرهای ووهان و شنژن چین نشان داد که افراد با گروه خونی نوع O کمتر در معرض خطر عفونت هستند.

پژوهشات گذشته نیز حاکی از آن است که افراد با گروه خونی نوع O کمتر در معرض ابتلا به بیماری سارس (که از لحاظ ژنتیکی 80 درصد کدهای مشابه ویروس کرونا را در خود دارد) هستند. مطالعه‌ای در سال 2005 در هنگ کنگ نشان داد که بیشتر افراد آلوده به این بیماری نیز گروه خونی غیر از گروه خونی نوع O دارند.

با وجود این مدارک روزافزون، مایپندر سخان (Mypinder Sekhon)، یکی از نویسندگان این پژوهشات در ونکوور، گفته است که این ارتباطات هنوز نیاز به تحقیقات بیشتر دارد.

مایپندر سخان در این‌باره گفته است:

فکر نمی‌کنم گروه خونی به تنهایی بتواند جلوی موارد دیگر مانند سن و اختلالات همزمان و غیره را در ابتلا به بیماری بگیرد. اگر فردی دارای گروه خونی نوع A باشد، نباید از اینکه حتما به این ویروس مبتلا می‌شود، وحشت‌زده باشد یا افراد گروه خونی O نوع نیز نمی‌توانند به دلیل اینکه کمتر در معرض ابتلا به این ویروس هستند، به راحتی به رستوران و کافه‌ها بروند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH