با امکانات اضافه شده به به‌روزرسانی جدید ماه اکتبر ویندوز 10 آشنا شوید

کمپانی مایکروسافت اخیرا با پیروی از راهبرد عرضه شبه سرویس‌پک ویندوز 10 ورژن 1909، آپدیت ماه اکتبر 2020 سیستم‌عامل ویندوز 10 را منتشر نموده است. با این‌حال ویندوز 10 20H2 برخلاف نسخه 1909 در سال گذشته از امکانات جدید و تغییرات بصری قابل‌توجهی برخوردار است. منوی استارت منطبق با تم، ارتقاء عملکرد مرورگر مایکروسافت اج (اضافه شدن مشخصه Alt-Tab) و بهبود اپلیکیشن Settings از جمله تغییرات برجسته در به‌روزرسانی جدید به‌شمار می‌روند.

در ادامه به بررسی کلیه امکانات جدید به‌روزرسانی اکتبر 2020 سیستم‌عامل ویندوز 10 می‌پردازیم:

  • مرورگر مایکروسافت اج

“به‌روزرسانی جدید با آخرین و بهترین نسخه از مرورگر مایکروسافت اج منتشر شده است. از زمان عرضه نسخه جدید این مرورگر در ماه ژانویه شاهد رشد فوق‌العاده آن بوده ایم و اکنون انتشار آن به‌همراه به‌روزرسانی جدید حقیقتا مایه خرسندی است. چنان‌چه هنوز با نسخه جدید مرورگر اج کار نکرده‌اید؛ در این‌صورت بایستی این برنامه را اجرا کرده و از آن استفاده کنید. اکنون کاربران با تجربه پیمایشی کارآمدتر و عملکرد بهتر در زمینه حفظ حریم خصوصی سروکار خواهند داشت. چنان‌چه هم‌اکنون از مرورگر جدید ما استفاده می‌کنید؛ در این‌صورت در وهله نخست به عملکرد سریع آن پی خواهید برد. ما هر 6 هفته یکبار امکانات جدید و فوق‌العاده‌ای را به مرورگر خود اضافه می‌کنیم. به منظور ذخیره‌سازی و اشتراک‌گذاری آسان محتوای آنلاین کشف شده خود می‌توانید از مشخصه Collections استفاده کنید. این مشخصه برای خرید در ایام تعطیلات، تحقیقات مدرسه و حتی برنامه‌ریزی برای اردوی بهار سال آینده مناسب است. این مشخصه در کامپیوترهای شخصی و دستگاه‌های موبایلی به خوبی عمل خواهد کرد؛ بنابراین کاربران همواره به آن دسترسی خواهند داشت. بعلاوه اکنون قابلیت مقایسه قیمت (Price Comparison) نیز به مرورگر افزوده شده است. بنابراین کاربران هنگام اضافه نمودن یک آیتم به قسمت کالکشن از بهترین قیمت آن مطلع خواهند شد. این قابلیت در ایام خرید تعطیلات برای کاربران مفید واقع می‌شود. در واقع ما مفتخریم که اعلام کنیم مایکروسافت اج بهترین مرورگر برای خرید در ایام تعطیلات پیش‌ رو است.”

کاربران با دریافت این به‌روزرسانی از قابلیت‌های جدید و اختصاصی ویندوز 10 برای مایکروسافت اج بهره‌مند خواهند شد. این امکانات عبارتند از:

  • کلیدهای میان‌بر Alt+Tab روشی سریع جهت دسترسی به اپلیکیشن‌ها و زبانه‌های وب است. کاربران با استفاده از این میان‌بر مفید صفحه‌کلید نه‌تنها به راحتی می‌توانند به برنامه‌های باز شده روی دسکتاپ خود دسترسی پیدا کنند؛ بلکه اکنون می‌توانند به زبانه‌های باز شده در مایکروسافت اج نیز دسترسی داشته باشند.
  • دسترسی به کلیه زبانه‌هایی که به‌دنبال آن‌ها بودید: چنان‌چه جزو آن‌دسته از کاربرانی هستید که مایل به سنجاق کردن وبسایت‌های موردعلاقه خود به نوار وظیفه هستید؛ در این‌صورت یقینا به این مشخصه جدید علاقه‌مند خواهید شد. اکنون با رفتن روی آیکون یک وبسایت تمامی زبانه‌های باز شده آن سایت را مشاهده خواهید کرد.

به‌روزرسانی‌های انجام شده در منوی استارت، نوار وظیفه و سایر بخش‌ها

  • به‌روزرسانی منوی استارت

اکنون منوی استارت از طراحی ساده‌تری برخوردار است. طرح پس‌زمینه یکنواخت و تا حدودی شفاف برای کاشی‌ها موجب خلق جلوه‌های زیبایی برای آیکون‌های بازطراحی شده برنامه‌هایی نظیر ماشین‌حساب، Mail و تقویم شده است. طراحی بازنگری شده منوی استارت در هر 2 تم روشن و تاریک بسیار زیبا به‌نظر می‌رسد. چنان‌چه به‌دنبال رنگ‌های متنوع هستید؛ در این‌صورت ابتدا از فعال بودن تم تاریک ویندوز اطمینان حاصل کرده و سپس با مراجعه به مسیر Settings > Personalization > Color گزینه “Show accent color on the following surfaces” و سپس را فعال کرده و سپس گزینه “Start, taskbar, and action center” را انتخاب کنید. بدین‌ترتیب سایه رنگی موردنظر شما به زیبایی در کاشی‌ها و منوی استارت اعمال خواهد شد.

  • تنظیمات روان

بخش تنظیمات کماکان به مکانی مطلوب‌تر برای دسترسی به جزئیات دستگاه و مسائل امنیتی تبدیل می‌شود. همچنین اکنون کاربران با مراجعه به مسیر Settings > System > Display > Advanced display settings می‌توانند نرخ نوسازی نمایشگر خود را تغییر دهند. نرخ نوسازی بالاتر امکان نمایش روان‌تر جلوه‌های بصری را فراهم نموده و کاربران بسته به نوع نمایشگر یا مانیتور خود قادر به تغییر نرخ نوسازی آن و خلق تجربه گیمینگ فوق‌العاده خواهند بود.

  • حذف اعلان مربوط به تغییر وضعیت در دستگاه‌های 2 منظوره

دستگاه‌های 2 منظوره اکنون به‌صورت پیش‌فرض و بدون نمایش اعلان تغییر وضعیت به حالت تبلت (هنگام جدا کردن صفحه‌کلید توسط کاربر) به تجربه کاربری جدید تبلت تغییر وضعیت خواهند داد. این قابلیت به کاربران کمک می‌کند تا با آسایش بیش‌تری به فعالیت خود ادامه دهند.

  • اعلان‌های قابل‌توجه

اکنون لوگوهای جدید برنامه‌ها در بخش فوقانی اعلان‌ها تشخیص منشاء آن‌ها را بسیار آسان‌تر می‌کند. همچنین مشخصه جدید “X marks the spot” امکان کلیک کردن، بستن و بازگشت سریع را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

  • تنظیم نوار وظیفه مطابق با سلیقه کاربر

آیا یک کامپیوتر شخصی ویندوزی جدید را خریداری نموده‌اید؟ چنان‌چه پاسخ شما مثبت است؛ در این‌صورت بایستی بدانید که اکنون با وجود نوار وظیفه‌ای که مشخصا برای شما طراحی و تنظیم شده است؛ از تجربه‌ای لذتبخش با قابلیت شخصی‌سازی بیش‌تر و آشفتگی کمتر بهره‌مند خواهید شد. این تجربه محدود به ایجاد یک حساب‌کاربری جدید یا نخستین سناریوهای ورود به سیستم نیست.

به‌روزرسانی‌های انجام شده برای مشتریان تجاری و آموزشی

مشتریان تجاری و آموزشی علاوه بر بهره‌مندی از تجربه کاربری روان‌تر به امکانات امنیتی و مدیریتی پیشرفته‌تری دسترسی خواهند داشت. ویژگی‌های به‌روزرسانی شده شامل کنترل بهتر در زمینه مدیریت دستگاه موبایلی (MDM)، محافظت بهتر از ورود به سیستم با مشخصه‌های امنیتی ارتقایافته و امنیت مبتنی بر مجازی‌سازی برای هر 2 اپلیکیشن مایکروسافت اج و آفیس است. کلیه کاربران اعم از افرادی که به فعالیت شغلی یا تحصیل از راه دور مشغول هستند؛ علاقه‌مندان به فناوری اطلاعات و کاربران نهایی از تجربه کاری ساده‌تر و ایمن‌تر نسبت به ویندوز 10 پرو و ویندوز 10 Education بهره‌مند خواهند شد.

  • مدیریت آسان‌تر دستگاه

مشخصه (Mobile Device Management (MDM اکنون شامل سیاست‌های مربوط به کاربران محلی و گروه‌ها است. این قابلیت گزینه‌هایی مشابه با قسمت Group Policy را در اختیار مدیران قرار می‌دهد.

  • ورود به سیستم از طریق مشخصه‌های بیومتریکی ایمن‌تر

با افزایش سطح امنیت ورود اکنون مشخصه Windows Hello از برخی سنسورهای تشخیص چهره یا اثرانگشت مبتنی بر فناوری مجازی‌سازی پشتیبانی می‌کند. این موضوع به حفاظت، ایزوله‌سازی و امنیت هرچه بیش‌تر اطلاعات مربوط به احرازهویت بیومتریکی کاربران کمک خواهد کرد.

  • حفاظت قدرتمندتر از برنامه‌ها

اکنون مشخصه (Windows Defender Application Guard (WDAG اکنون با استفاده از یک استراتژی ایزولاسیون سخت‌افزاری منحصربه‌فرد به محافظت از اپلیکیشن‌های Microsoft 365 و مایکروسافت اج کمک می‌کند. WDAG با بازگشایی سایت‌ها و فایل‌های آفیس دریافتی از منابع غیرقابل اعتماد در یک فضای مجازی از داده‌های سازمانی محافظت می‌کند.

  • صفحه زبانه شخصی‌سازی شده در نسخه جدید مایکروسافت اج

مدیران IT برای شخصی‌سازی صفحه زبانه جدید با Microsoft 365 می‌توانند به کارمندان، معلمان و دانش‌آموزان کمک کنند. اکنون افراد صرفا از طریق باز کردن یک زبانه جدید در مرورگر خود می‌توانند به فایل‌ها و اپلیکیشن‌های مایکروسافت 365 خود هرچه سریع‌تر دسترسی داشته باشند.

مایکروسافت به منظور معرفی اجمالی امکانات و اصلاحات جدید در به‌روزرسانی ماه اکتبر ویندوز 10 ویدیویی را منتشر نموده است که برای مشاهده آن کافیست اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH