نسخه اندرویدی اپلیکیشن واتساپ به قابلیت فیس آنلاک مجهز خواهد شد

بر اساس گزارشات مخابره شده واتس‌آپ به‌دنبال ارائه 2 قابلیت جدید به‌همراه نسخه پایدار آینده اپلیکیشن خود است. مشخصه نخست مخصوص افرادی است که تماس‌های گروهی دریافتی را به‌طور مرتب از دست می‌دهند؛ در حالی‌که مشخصه دیگر احتمالا به‌طور ویژه برای کاربران اسمارت‌فون پیکسل 4 گوگل جذابیت خواهد داشت. به گفته یک شخص خبرچین در وبسایت WABetaInfo کاربران احتمالا در آینده‌ای نزدیک می‌توانند به تماس‌های گروهی دریافتی که پیش‌تر غالبا متوجه آن‌ها نبودند؛ به‌صورت آنی ملحق شوند. چنان‌چه مخاطب یکی از کاربران غیرقابل دسترس را به تماس دعوت نماید؛ در این‌صورت کاربر می‌تواند به گفتگو ملحق شده یا در مرتبه بعدی اجرای اپلیکیشن واتس‌آپ، تماس دریافتی مذکور را نادیده بگیرد. این مشخصه ظاهرا با هدف تسهیل تماس‌های گروهی به برنامه اضافه شده و از جنبه عملکردی نیز موجب شباهت بیش‌تر واتس‌آپ به اپلیکیشن‌هایی نظیر زوم و اسکایپ خواهد شد. این برنامه‌ها به کاربران امکان می‌دهند تا در صورت تمایل به تماس‌های جاری ملحق شوند.

ورژن‌های آینده اپلیکیشن واتس‌آپ در سیستم‌عامل اندروید مجهز به قابلیت جدیدی خواهند بود که برای نخستین بار در iOS رونمایی شد. نام مشخصه Fingerprint lock به Biometric lock تغییر نموده و قابلیت فیس آنلاک به‌همراه سایر شناسه‌های منحصربه‌فرد را شامل خواهد شد. عملکرد کلی این مشخصه به همان روال سابق باقی مانده است. کاربران می‌توانند اپلیکیشن خود را پس از مدت زمان مشخصی به‌صورت خودکار قفل نموده و با استفاده از اثرانگشت یا چهره خود آن‌را بازگشایی نمایند.

این مشخصه برای دستگاه‌های اندرویدی نظیر پیکسل 4 که غالبا بر قابلیت فیس آنلاک تکیه دارند؛ بسیار خوشایند خواهد بود. چنین مشخصه‌ای اکنون به کاربران امکان می‌دهد تا امنیت اپلیکیشن چت خود را بیش از پیش تقویت نمایند. هنوز مشخص نیست که آیا ورژن‌های آینده اپلیکیشن واتس‌آپ از سایر روش‌های جدید احرازهویت نظیر فناوری Hand ID شرکت ال‌جی پشتیبانی خواهند کرد یا خیر.

در خصوص موعد عرضه مشخصه‌های فوق برای نسخه‌های پایدار اپلیکیشن واتس‌آپ به هیچ جدول زمانی ویژه‌ای اشاره نشده است؛ اما به‌نظر می‌ر‌سد که ادغام آن‌ها در برنامه نسبت به ویژگی دستگاه متصل (Linked Device) به‌مراتب آسان‌تر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH