ایکس‌باکس سری X و S از کلیه بازی‌های 3 نسل قبلی کنسول ایکس‌باکس پشتیبانی می‌کنند

هرباره با عرضه یک کنسول جدید بازی به بازار تعداد زیادی از گیمرهای جدید آماده خریداری و استفاده از آن هستند. با این‌حال بسیاری از بازی‌های قدیمی نیز جهت اجرا بر روی کنسول جدید نیازمند ارتقاء خواهند بود. بنابراین قابلیت “سازگاری با نسل‌های قبلی” یکی از ویژگی‌های بسیار مهم برای هر کنسول بازی جدید به‌شمار می‌رود. قابلیت سازگاری با بازی‌های قدیمی‌تر یک نکته مهم پیش از خرید کنسول محسوب می‌شود. کنسول پلی‌استیشن 5 سونی صرفا با بازی‌های کنسول PS4 سازگاری خواهد داشت؛ در حالی‌که وضعیت برای کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و ایکس‌باکس سری S متفاوت خواهد بود.

طی هفته جاری جیسون رونالد؛ مدیر پروژه ایکس‌‌باکس رسما تائید کرد که اکنون مایکروسافت پس از 500 هزار تست با اطمینان اعلام می‌کند که کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و سری S قادر به اجرای کلیه بازی‌های 3 نسل پیشین ایکس‌باکس خواهند بود. بدین‌ترتیب کاربران از روز نخست عرضه کنسول‌های جدید قادر به اجرای کلیه بازی‌های قدیمی‌تر ایکس‌باکس خواهند بود.

جیسون رونالد همچنین اعلام کرد که کاربران با اجرای برخی بازی‌های قدیمی بر روی کنسول نسل بعدی با سورپرایزهای غیرمنتظره‌ای مواجه خواهند شد. این موضوع به افکت‌های نمایشی فوق‌العاده در کنسول نسل آینده اشاره دارد. با این‌حال بایستی خاطرنشان کرد که سیاست سخاوتمندانه مایکروسافت در زمینه پشتیبانی از نسل‌های پیشین با برخی محدودیت‌های استثنایی مواجه خواهد بود. به‌عنوان مثال بازی‌های سوماتوسنسوری کینکت قابل اجرا نخواهند بود؛ زیرا کنسول‌های ایکس‌باکس جدید از این کیت پشتیبانی نمی‌کنند.

مقایسه مشخصات کنسول‌های پلی‌استیشن 5 سونی و ایکس‌باکس سری ایکس مایکروسافت

کنسول‌های PS5 سونی و ایکس‌باکس سری ایکس مایکروسافت با سرعت فوق‌العاده‌ای در جهان فروخته می‌شوند

بر اساس یک گزارش اخیرا منتشر شده میزان فروش کنسول‌های پلی‌استیشن 5 سونی و ایکس‌باکس سری ایکس مایکروسافت فوق‌العاده بوده است. به‌عنوان مثال موجودی کنسول PS5 در چند پلتفرم مختلف ظرف مدت 24 ساعت به پایان رسید. پیش‌فروش کنسول‌های جدید ایکس‌باکس سری ایکس و S شرکت مایکروسافت نیز از طریق چندین کانال مختلف در منطقه آمریکای‌شمالی، ژاپن و سایر مناطق انجام شد. با این‌حال موجودی کنسول‌های فوق نیز ظرف مدت تنها چند ساعت به اتمام رسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH