آمار محبوب‌ترین دامنه‌های ایرانی مشخص شد، دامنه ir. با اختلاف در صدر جدول

بر اساس آمار‌های منتشر شده، از ابتدای راه‌اندازی دامنه‌های فارسی در کشور تا کنون، یک میلیون و 199 هزار و 739 دامنه به ثبت رسیده است. پرطرفدارترین دامنه ایرانی پسوند ir. است که با یک میلیون و 191 هزار دامنه فعال، محبوب‌ترین دامنه ایرانی محسوب می‌شود.

بر اساس آخرین آمار ثبت شده در مرکز ثبت دامنه کشوری ایران (ایرنیک)، از ابتدای در دسترس قرار گرفتن دامنه‌های فارسی تا کنون، بیش از یک میلیون و 199 هزار دامنه ثبت شده که از این تعداد، یک میلیون 191 هزار و 378 دامنه ir. به صورت فعال به ثبت رسیده‌اند. دامنه ir. از تمامی دامنه‌های ایرانی محبوب‌تر بوده و با اختلاف بسیار زیاد در صدر جدول دامنه‌های ایرانی قرار دارد.

پس از دامنه ir. دامنه co.ir با اختلاف فراوان با تنها 4 هزار و 18 مورد ثبت، دومین دامنه محبوب در ایران است. سومین دامنه ایرانی این فهرست، دامنه “ایران” است. این دامنه که به صورت فارسی نوشته می‌شود تا کنون هزار و 702 مورد برای سایت‌های مختلف به ثبت رسیده است. دامنه ac.ir نیز که برای مراکز علمی و دانشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد با هزار و 276 مورد ثبت، چهارمین دامنه پرطرفدار در ایران است.

دیگر دامنه‌های این فهرست کمتر از هزار مورد ثبت شده‌اند و هرکدام برای مراکز خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند، دامنه‌ای مانند  id.ir که برای افراد حقیقی به کار می‌رود با 592 رای و دامنه org.ir که برای ارگان‌ها استفاده می‌شود با 278 رای در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH