شیوع ویروس کرونا موجب رشد 30 درصدی بازار ابزارهای جانبی هوشمند خواهد شد

دوران شیوع بیماری کووید 19 هنوز به اتمام نرسیده است و با توجه به گزارشات اخیرا منتشر شده نیز این معضل در آینده‌ای نزدیک حل و فصل نخواهد شد. اگرچه اکنون اوضاع وخیم بوده و تعداد کشته‌شدگان همواره در حال افزایش است؛ اما این وضعیت پیامدی غیرمنتظره را به‌دنبال داشته و ظاهرا به تقویت بازار لوازم‌جانبی هوشمند کمک کرده است.

بر اساس جدیدترین پیش‌بینی موسسه تحلیل‌گر بازار فناوری موسوم به کانالیز در سال 2021 میزان فروش ابزارهای جانبی اسمارت‌فونی شامل دستبندهای پوشیدنی و دستگاه‌های TWS به‌ترتیب به 200 و 350 میلیون واحد خواهد رسید.

سینتیا چن؛ تحلیل‌گر موسسه Canalys Research “در دوران شیوع ویروس کرونا توجه مصرف‌کنندگان به مقوله سلامت و تندرستی به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است. این پدیده فرصتی فوق‌العاده برای دستگاه‌های پوشیدنی ساخت شرکت‌هایی نظیر شیائومی، گارمین، فیت‌بیت، هوامی و … است. مشارکت در فعالیت‌های داخل منزل نظیر یادگیری از راه دور، دورکاری از منزل و سرگرمی‌های خانگی و ورزش و تفریح در فضاهای غیرمسقف روبه افزایش است. این رشد غیرمنتظره مشخصا برای هدفون‌های TWS مانند تولیدات شرکت‌های اپل، سامسونگ، Jlab، QCY و سایر برندها مشهود خواهد بود.”

به‌نظر می‌رسد که مردم در دوران شیوع ویروس کرونا برای خریداری گوشی‌های جدید مردد هستند و بر خرید محصولات ارزان‌تر و سلامت‌محور تمرکز دارند. این موضوع کاملا قابل درک است؛ زیرا بسیاری از تولیدکنندگان دستگاه‌های پوشیدنی به منظور کمک به تقابل هرچه بهتر با بیماری کووید 19 در راستای بهینه‌سازی محصولات خود تلاش کردند. به‌عنوان مثال حسگرهای SpO2 به‌کارگیری شده در جدیدترین مد‌ل‌های اسمارت‌واچ قادر به سنجش میزان اشباع اکسیژن و هشداردهی به کاربران پیرامون مشکلات احتمالی؛ حتی در صورت عدم وجود سایر علائم خواهند بود.

همچنین اوضاع فعلی از جنبه روان‌شناسی نیز قابل تجزیه و تحلیل است. مردم از ویروس کرونا واهمه دارند و برای سالم ماندن تلاش می‌کنند. اکنون آن‌ها بیش‌تر ورزش کرده و به‌طور کلی به تحرک جسمی بیش‌تر اهمیت می‌دهند. یک دستبند هوشمند یا اسمارت‌واچ می‌تواند نقش عامل انگیزشی مضاعف برای انجام این فعالیت‌ها را ایفا نماید. با توجه به ماندگاری ویروس کرونا (حداقل تا زمان کشف یک واکسن موثر) فروش ابزارهای جانبی هوشمند به احتمال فراوان به میزان قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH