اولین تاکسی هوایی ایران در بهمن ماه از فرودگاه مهرآباد به پرواز در می‌آید

منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری، از برطرف شدن موانع برای پرواز تاکسی‌های هوایی در ایران خبر داد. منطقی اعلام کرد: قبل از پرواز تاکسی‌های هوایی دو مسئله باید رفع می‌شد که یکی مساله مربوط به اخذ مجوزها و دیگری مربوط به نحوه استفاده از فرودگاه‌ها بود.

وی ادامه داد: مجوز پرواز تاکسی‌های هوایی به تازگی از سازمان هواپیمایی کشور اخذ شد، همچنین با توجه به آنکه از فرودگاه‌ها برای پرواز تاکسی‌های هوایی استفاده می‌شود، دستورالعمل و نحوه استفاده از فروشگاه برای استفاده از تاکسی‌های پرنده نیز تدوین شده و آماده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته در مورد مسیرهای مورد استفاده تاکسی‌های پرنده گفت: برای تاکسی‌های پرنده از مسیرهای جداگانه‌ای استفاده می‌شود، در فرودگاه مهرآباد لازم است تا مسیری جداگانه برای حرکت تاکسی‌ها در نظر گرفته شود، این موضوع تا آذرماه حل خواهد شد. همه فرودگاه‌های کشور ظرفیت میزبانی از تاکسی‌های پرنده را دارند و محدودیتی از این بابت نداریم.

وی ادامه داد: مسئله دیگر مربوط به زمان‌بندی انجام پرواز تاکسی‌های هوایی و عدم تداخل با پروازهای عادی فرودگاه‌ها است که در این مورد نیز فرودگاه‌ها خود به صورت روزانه برنامه ریزی خواهند داشت jh در صورت امکان اجازه پرواز تاکسی پرنده را صادر ‌کنند.

منوچهر منطقی تاکید کرد: مجوزهای پرواز تاکسی‌های هوایی گرفته شده و بودجه آن در حال تکمیل است، اولین پرواز تاکسی هوایی در بهمن ماه از فرودگاه مهرآباد انجام خواهد شد.

منطقی در مورد چالش‌های اصلی اجرای این طرح گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما تامین بودجه این طرح بود، در حال حاضر فرودگاه‌ها 70 درصد بودجه تاکسی‌های هوایی را تامین می‌کنند. مابقی این بودجه نیز در حال تامین است. در حال حاضر 18 شرکت دانش بنیان بر روی پروژه تاکسی‌های هوایی درگیر هستند و پیش‌بینی می‌شود تا زمان اولین پرواز، در مجموع 36 شرکت دانش بنیان در این پروژه با یکدیگر همکاری داشته باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH