جزئیات جدید بازی Devil May Cry 5: Special Edition منتشر شد

بالاخره نسخه ویژه Devil May Cry 5 از راه رسید! در حال حاضر این نسخه فقط با کنسول‌های نسل نهم سازگاری خواهد داشت. در این عنوان شخصیت ویرجیل قابل انتخاب خواهد بود. برای بررسی این نسخه بازی با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

ویرجیل برای اولین بار در Devil May Cry 3: Special Edition به عنوان یک شخصیت قابل بازی ظاهر شد و به همین ترتیب شاهد حضور او در Devil May Cry 4: Special Edition و DMC Reboot بوده‌ایم. به دلیل جلوه و توانایی‌های خاص ویرجیل، حضور او در هر عنوان با استقبال گرم بازیکنان روبرو شد. شما برای بار دیگر شاهد بازگشت برادر دوقلوی دانته به همراه کاتانا‌ی نمادین خود در Devil May Cry 5: Special Edition خواهید بود.

مبارزه با استفاده از سایه‌ی ویرجیل در بازی

ویژگی‌های جدید مبارزات

نسخه ویژه از تمامی جلوه‌های اکشن و مبارزات پر هیجان نسخه‌های قبلی برخوردار است و کاراکتر جدیدی معرفی می‌کند. داستان اصلی بازی درباره نرو، دانته و شخصی به نام V است که برای مقابله با دشمنی اهریمنی با هم متحد می‌شوند. در نسخه ویژه همان مکانیک مبارزات نسخه اصلی را در کنار محتوای جدید ارائه می‌دهد تا تجربه بازیکنان را بهبود بخشد.

یکی از مشکلات بازیکنان در عنوان Devil May Cry 5 عوض شدن شخصیت با توجه به پیشروی داستان است. ولی در نسخه ویژه تمام داستان به ویرجیل اختصاص می‌یابد و حضور او به چند مرحله محدود نمی‌شود. باس فایت‌ها نیز متناسب با مهارت‌های ویرجیل تغییر پیدا کرده‌اند. برای مثال به جای استفاده از جادوی V برای کنترل شیاطین از راه دور باید با اتکا به کاتانا‌ی ویرجیل به پیشواز آن‌ها بروید.

سبک مبارزات ویرجیل برپایه دقت و سرعت است. مبارزات بازی دارای قابلیتی جدید به نام concentration meter است که نسبت به دقت ضربات شما آسیب بیشتری به دشمن وارد می‌کند. از تغییرات دیگر مبارزات جایگزین شدن devil trigger با حرکت جدید doppelganger است که به او امکان کنترل سایه خود را می‌دهد. ویرجیل می‌تواند با فعال کردن Sin Devil Trigger شکلی شیطانی به خود بگیرد. این قابلیت‌های جالب ویرجیل را از فرم‌های قبلی خود و شخصیت‌های دیگر بازی متمایز می‌کند. مبارزات مرگبار و اختصاص کل داستان به ویرجیل نوعی احساس قدرت را به بازیکنان منتقل می‌کند.

جلوه‌های بصری بی‌نظیر بازی

حالت‌های جدید بازی

به غیر از شخصیت جدید Devil May Cry 5: Special Edition از بروزرسانی‌های دیگری نیز برخوردار است. سخت افزار کنسول‌های نسل بعد کمک شایانی به کیفیت بالا و روان‌تر اجرا شدن بازی می‌کند. حالت جدید توربو مود برای بازی‌خور‌ها ساخته شده که سرعت مبارزات را افزایش می‌دهد و هیجان اکشن بازی دیوانه‌وار بیشتر می‌شود. سطح جدید سختی بازی Legendary Dark Knight است که از همان ابتدای بازی قابل انتخاب می‌باشد. در این حالت بازی با احضار کردن دشمنان بیشمار و قدرتمند حتی افراد حرفه‌ای را هم به چالش می‌کشد.

تمامی این پیشرفت‌ها به لطف موتور اختصاصی RE Engine شرکت کپ‌کام (Capcom) از کیفیت بالاتری برخوردار است. طراحی شخصیت‌ها، جزئیات لباس‌ها، نورپردازی و جلوه‌های بصری خارق‌العاده نسخه جدید بازی را مورد توجه طرفداران قرار می‌دهد. به دلیل موتور قوی و فناوری‌های جدید مانند پشتیبانی از قابلیت Ray Tracing بازی در نرخ فریم بالا و تا رزولوشن 4k قابل اجرا است.

نتیجه گیری

Devil May Cry 5 Special: Edition در نگاه اول همان بازی Devil May Cry 5 اما از دید ویرجیل و خط داستانی مخصوص است. نحوه مبارزات و قدرت شیاطین شباهت زیادی به نسخه پیشین دارد. همه قابلیت‌های جدید سرگرم کننده هستند ولی انتظار تغییرات بزرگی نداشته باشید.

کپ‌کام در تاریخ 15 دسامبر 2020 (25 آذر) شخصیت ورجیل را به عنوان DLC برای رایانه‌ها و کنسول‌های نسل هشتم منتشر می‌کند. این DLC شامل تمامی به‌روز‌رسانی‌های فنی و سایر خصوصیت‌های نسخه جدید نیست. اما حداقل می‌توانید شخصیت جدید را با قیمت مناسب 5 دلار تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH