مروری بر اخبار جنجالی هفته گذشته: از اعزام انسان به فضا تا اعلام تاریخ پرواز تاکسی‌های هوایی

با رسیدن به روز پایانی هفته، قصد داریم تا مروری بر اخبار مهم، جنجالی و پربازدید داخلی طی هفته گذشته داشته باشیم. در هفته گذشته اخبار مربوط به اعزان انسان به فضا توسط ایران، تاریخ فعالیت تاکسی‌های هوایی و تولید کیت ایرانی تشخیص ویروس کرونا، جزو پربازدیدترین اخبار بودند.

در ادامه اخبار پربازدید و جنجالی هفته را مشاهده می‌کنید که با کلیک بر روی هر یک، می‌توانید متن کامل خبر را بخوانید:

اعزام انسان به فضا در سال 1404 در ایران

فتح‌الله اُمی، رئیس پژوهشگاه هوافضا کشور با اشاره به اعزام ربات انسان نما به فضا در سال آینده گفت: این عملیات برای دستیابی به دانش اعزام موجود زنده به فضای زیرمداری زمین انجام می‌شود. اکثر فعالیت‌های پژوهشگاه هوافضا در جهت تحقق سند جامع توسعه هوافضای کشور انجام می‌گیرد، این سند در جلسه دی ماه سال 1391 به ثبت رسیده، در این سند اهداف کوتاه و بلند مدت در حوزه هوافضا تصویب شده که مهم‌ترین هدف بلند مدت آن اعزام انسان به فضاست و پژوهشگاه هوافضا مسئولیت دستیابی به دانش و انجام آن را بر عهده دارد.


اولین تاکسی هوایی ایران در بهمن ماه از فرودگاه مهرآباد به پرواز در می‌آید3

منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری، از برطرف شدن موانع برای پرواز تاکسی‌های هوایی در ایران خبر داد. منطقی اعلام کرد: قبل از پرواز تاکسی‌های هوایی دو مسئله باید رفع می‌شد که یکی مساله مربوط به اخذ مجوزها و دیگری مربوط به نحوه استفاده از فرودگاه‌ها بود.


کیت ایرانی تشخیص 15 دقیقه‌ای کرونا، تائیدیه وزارت بهداشت را دریافت کرد

دکتر حسن وطن پور، مدیر کل دفتر فناوری سلامت وزارت بهداشت اعلام کرد که کیت تشخیص سریع کرونا تائیدیه وزارت بهداشت را دریافت کرده‌ است. چندی پیش خبر تولید کیت‌های تشخیص سریع کرونا در 15 دقیقه منتشر شد، امروز مدیر کل دفتر فناوری سلامت وزارت بهداشت در همین مورد اعلام کرد: موضوع کیت‌های تشخیص سریع کرونا مدت‌هاست که مطرح شده و خوشبختانه با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه توانستیم این کیت‌ها را تولید کنیم.


نزدیک به 10 میلیون نفر به صورت روزانه در شبکه شاد آنلاین هستند!

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: شبکه شاد با اهداف شبیه سازی شبکه اجتماعی برای دانش آموزان طراحی شد و برنامه‌های آموزشی و فرهنگی متنوعی مانند برگزاری تشکل‌های دانش‌آموزی، جشنواره‌ها و مسابقات، برنامه‌های قرآن، عترت و نماز، فرهنگی، هنری و شوراهای دانش‌آموزی در این اپلیکیشن ارائه می‌شود. همچنین به منظور آمادگی جسمانی و کنترل وزن و چاقی فیلم‌های ورزشی در این شبکه آپلود شده و حدود 5 تا 10 میلیون بازدید داشته است.


سازمان‌های دولتی مجددا مورد حمله هکرها قرار گرفتند!

برای چندمین مرتبه، پورتال‌های رسمی سازمان‌های دولتی ایران؛ مورد هدف هکرها قرار گرفتند. در هفته گذشته اعلام شد که سایت رسمی رصد و پایش دولت الکترونیک به نشانی (e-monitor.ito.gov.ir) توسط هکرها مورد حمله قرار گرفت و از دسترس خارج شده است. این سایت توسط وزارت ارتباطات راه‌اندازی شده و گزارش روند رشد و پیشرفت‌ها از تمامی دستگا‌ه‌ها در جهت اجرای طرح دولت الکترونیک در آن قرار می‌گیرد.


از ورود بیماران کرونایی به مترو، اتوبوس، قطار و هواپیما جلوگیری خواهد شد

امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در توییتر خود از جلوگیری مسافرت درون یا بیرون شهری برای افراد مبتلا به کرونا خبر داد. طبق اعلام امیر ناظمی، حدود 20 درصد از مبتلایان به کرونا، قرنطینه را جدی نمی‌گیرند و با وجود بیماری، در جامعه حضور دارند. برای جلوگیری از این اتفاق، با ابلاغ وزارت بهداشت و بر پایه دولت الکترونیک، از این پس افراد دارای بیماری کویید 19 نمی‌توانند اقدام به خرید بلیط قطار، هواپیما، قطار درون شهری، اتوبوس و درخواست تاکسی‌ اینترنتی نمایند.


فروشگاه‌های اینترنتی در برابر کاهش قیمت گوشی مقاومت می‌کنند!

ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های تلفن همراه و لوازم جانبی اعلام کرد که قیمت‌ تلفن همراه در حال کاهش هست. درستی با اشاره به تاثیر قیمت ارز بر روی بازار تلفن همراه گفت: قیمت ارز بر روی کالاهای وارداتی مانند موبایل اثر می‌گذارد. آنچه اکنون مشخص است، آن است که مغازه‌ها با کاهش روند نزولی قیمت ارز، قیمت‌ گوشی را کاهش داده‌اند اما سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی در برابر کاهش قیمت متناسب با افت ارزش دلار مقاومت می‌کنند!


کسر خدمت برای تولیدکنندگان بازی ویدئویی برای پلیس!

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و ناجا برای حمایت از تولید بازی‌های داخلی مناسب با فرهنگ بومی ایرانی، توافق‌نامه‌ای را امضاء کردند. بر اساس این توافق‌نامه، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی کشور به جهت ترویج تولید بازی‌های ویدئویی دارای مضامین فرهنگی مناسب و در راستای رویکرد پیشگیرانه از جرائم عمومی با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همکاری خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH