برخی کاربران آی‌فون 12 اپل از مشکلات اپلیکیشن پیام‌رسان این هندست گلایه دارند

بسیاری از کاربران آی‌فون در زمینه اپلیکیشن پیام‌رسان هندست خود با مشکلاتی مواجه هستند. بر اساس گزارشات اخیر بیش‌ترین میزان شکایات از جانب مالکان گوشی آی‌فون 12 مطرح شده است. بر اساس گزارش وبسایت MacRumors به‌نظر می‌رسد که مشکل فعلی چت‌های شخصی و گروهی را تحت‌تاثیر قرار داده و به گفته برخی کاربران هنگام دریافت یک پیام جدید هیچ‌گونه اعلانی نمایش داده نمی‌شود. همچنین تعداد دیگری از کاربران بابت عدم دریافت پیام‌های متنی از سوی برخی ارسال‌کنندگان گلایه دارند.

همچنین برخی کاربران ادعا می‌کنند که قادر به مشاهده پیام‌های ارسالی توسط کاربران اندرویدی از گفتگوهای گروهی نیستند. این مشکل لزوما مختص مدل‌های جدیدتر آی‌فون نبوده و احتمالا به سیستم‌عامل‌های iOS 14.1 و iOS 14.2 مربوط می‌شود. در این میان کاربران دچار مشکل چندین راه‌حل مختلف را پیشنهاد نموده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به دانلود اپلیکیشن +Verizon Message (در صورت استفاده از خدمات اپراتور ورایزن) یا ریست کردن تنظیمات شبکه اشاره کرد؛ اما این راهکارها برای کلیه کاربران مفید نخواهند بود.

بر اساس گزارشات مخابره شده، واحد پشتیبانی اپل به برخی کاربران اعلام کرده که این مشکل به شرکت‌های سرویس‌دهنده مخابراتی مربوط می‌شود. مشکل فوق احتمالا از طریق انتشار یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری برطرف خواهد شد.

یکی از کاربران ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون باگ پیام‌رسان خاطرنشان می‌کند:

“من گوشی آی‌فون 11 خود را به همسرم اهدا نموده و شخصا یک دستگاه آی‌فون 12 پرو خریداری کردم. چند روز بعد وی از من پرسید که چرا به پیام‌های گروهی دریافتی از جانب خانواده خود پاسخ نداده‌ام. در ادامه من متوجه عدم دریافت این پیام‌ها شدم. مطابق روال معمول عیب‌یابی، گوشی خود را ریست کرده و آن‌را به‌عنوان یک دستگاه جدید راه‌اندازی نمودم. من پیش از ارتقاء هندست از سیستم‌عامل iOS 14.2 بتا بر روی آی‌فون 11 خود استفاده می‌کردم و متوجه وجود چنین مشکلی نشدم. حتی اکنون نیز همسر من از سیستم‌عامل iOS 14.2 بتا بر روی آی‌فون 11 خود استفاده کرده و با هیچ مشکل خاصی مواجه نشده است. اپراتور T-Mobile کلیه تنظیمات مربوط به حساب‌کاربری من را بررسی کرد و همه چیز مطلوب به‌نظر می‌رسید. آن‌ها به بنده توصیه کردند تا یک سیم‌کارت 5G جدید را تهیه نمایم. من در هفته گذشته این‌کار را انجام دادم؛ اما مشکلات کماکان به قوت خود باقی هستند. به عقیده من در این مرحله مشکل مذکور به یکی از 2 سناریوی محتمل زیر مربوط می‌شود:

  • وجود یک باگ در iOS 14 که تنها مدل‌های جدید سری آی‌فون 12 را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.
  • تراشه‌ها یا ماژول‌های رادیویی سلولی جدید مورد استفاده در آی‌فون 12 با کلیه سرویس‌دهنده‌های مخابراتی دچار مشکل بوده و این عدم هماهنگی بایستی میان شرکت‌های مخابراتی و اپل حل و فصل شود.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH