وان‌پلاس برای طراحی پرچمدار آینده خودش از گلکسی نوت 20 سامسونگ الهام می‌گیرد!

کمپانی وان‌پلاس اسمارت‌فون‌های وان‌پلاس 8 و وا‌ن‌پلاس 8T را با فاصله زمانی اندک نسبت به یکدیگر روانه بازار کرد؛ بنابراین آغاز بحث پیرامون پرچم‌دار وان‌پلاس 9 نیز کاملا طبیعی به‌نظر می‌رسد. در واقع چنین سناریویی واقعیت دارد؛ زیرا به لطف اطلاعات اخیرا لو رفته اکنون می‌دانیم که پرچم‌دار آینده وان‌پلاس دارای اسم رمز لیموناد (Lemonade) بوده و ظاهرا در برخی جنبه‌های طراحی از سایر اسمارت‌فون‌های بازار الگوبرداری نموده است.

وبسایت 91mobiles اخیرا به تصاویر CAD وان‌پلاس 9 دسترسی پیدا کرده است. این تصاویر از به‌کارگیری یک سبک طراحی با برخی المان‌های آشنا حکایت دارند. بر اساس گزارشات این دستگاه مجهز به نمایشگر اولد تخت با حفره‌ای کروی‌شکل جهت استقرار دوربین سلفی خواهد بود. بنابراین وان‌پلاس 9 از شباهت بسیار زیادی با وان‌پلاس 8T برخوردار است. این در حالیست که وان‌پلاس 8 از نمایشگری با لبه‌های خمیده بهره می‌گیرد. همچنین اندازه این نمایشگر در مقایسه با پنل 6.65 اینچی اسمارت‌‌فون‌های وان‌پلاس 8 و 8T کمی بزرگتر است. بعلاوه نمایشگر وان‌پلاس 9 احتمالا همانند بسیاری از اسمارت‌فون‌های اندرویدی برتر امسال مجهز به نرخ نوسازی 120 هرتزی خواهد بود.

با توجه به تصویر مربوط به پنل پشتی گوشی به‌نظر می‌رسد که وان‌پلاس 9 همانند سری گلکسی نوت 20 سامسونگ بار دیگر از ماژول دوربین با چیدمان شبه اجاق‌گازی بهره خواهد برد. وان‌پلاس 8T نیز از الگوی طراحی مشابهی برای ماژول دوربین استفاده کرد؛ اگرچه ظاهرا اکنون در عوض به‌کارگیری 4 سنسور دوربین شاهد استقرار 3 حسگر در قسمت پشتی هندست هستیم. جزئیات مربوط به این دوربین‌ها هنوز اعلام نشده است؛ اما حسگر کوچکتر احتمالا به منظور سنجش عمق صحنه مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌نظر می‌رسد که وان‌پلاس یکی از طرفداران استفاده از سنسورهای کمکی عمدتا بی‌فایده به‌شمار می‌رود.

توان پردازشی این اسمارت‌فون احتمالا از طریق تراشه 5 نانومتری آینده کوالکام موسوم به اسنپ‌دراگون 875 تامین خواهد شد. بدین‌ترتیب وان‌پلاس 9 از قابلیت اتصال به شبکه 5G پشتیبانی خواهد کرد. در خصوص ظرفیت باتری گوشی هیچ‌گونه جزئیاتی در دست نیست؛ اما کمپانی چینی همواره ظرفیت باتری پرچم‌داران خود را ارتقاء داده است. به‌عنوان مثال وان‌پلاس 8 مجهز به یک باتری 4300 میلی‌آمپرساعتی بود و با عرضه اسمارت‌فون وان‌پلاس 8T این رقم 200 میلی‌آمپرساعت افزایش یافت. همچنین بر اساس پیش‌بینی‌ها هندست جدید از فناوری OnePlus Warp Charge 65 پشتیبانی خواهد کرد.

نهایتا بایستی خاطرنشان کرد که در حال حاضر پیرامون اسمارت‌فون وان‌پلاس 9 پرو هیچ خبری منتشر نشده است؛ هندستی که احتمالا از تفاوت‌های ظاهری محدود نسبت به وان‌پلاس 9 بهره خواهد برد. بر اساس پیش‌بینی‌ها هر 2 دستگاه در اوایل سال آینده عرضه خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH